Publicerat September 22, 201312 yr Nej, det är verkligen dåligt här i år om man jämför med förra året. det blir väl skönt med en varm vinter Här får man hoppas att värmepumpen inte blir överbelastad, om nu ordspråket stämmer.
Publicerat September 22, 201312 yr Om ordspråket stämmer ang. mängden rönnbär kontra kyla lär det bli kallt i vinter. rönnbär.jpg Såhär magert är det på varje träd i min närhet o på många andra ställen inom kommunen.
Publicerat September 22, 201312 yr Här finns inga rönnbär, inga häggbär, dåligt med äpplen, men däremot så har jag aldrig sett så fruktansvärt mycket lingon och blåbär, hjortron har det visst varit gott om oxå jag plockar inte hjortron så det är hörsägen. Verkar som om det gått till bra på markväxande bär men uselt på träden.
Publicerat September 22, 201312 yr Här finns inga rönnbär, inga häggbär, dåligt med äpplen, men däremot så har jag aldrig sett så fruktansvärt mycket lingon och blåbär, hjortron har det visst varit gott om oxå jag plockar inte hjortron så det är hörsägen. Verkar som om det gått till bra på markväxande bär men uselt på träden. Blåbär har vi bra med ännu men dom är på gränsen till övermogna. Inte den där sötman som var i somras när man plockade dom. Lingon har det varit bra med på sina platser men inte överallt. Trots att det finns sådana kopiösa mängder med blåbär ännu i skogen så är det ingen som har sett ett spår av nalle.
Publicerat September 22, 201312 yr Här finns blåbärshögar på alla skogsbilvägar och det finns nästan inga hela myrstackar
Publicerat September 22, 201312 yr Hrmmm...det var en 'Fototråd, eller va!? Så jag återgår till inlägg med bifogade foton... Fantastiskt jaktväder i helgen. Äntligen lite kall krispig höstluft med därav följd långvarig morrondimma. Blev en litt'n tolvtaggare för Stormen idag
Publicerat September 22, 201312 yr Mmmmmm .... whiskey och skottland. Skrev du det där i Skottland blev du dräpt Whiskey är trippeldestillerat blask som görs i Irland
Publicerat September 22, 201312 yr Här på denna halvdåliga mobilbilden talar geten om för mig att vildsvinen kommer. Dom går 20 meter från mig, bakom hallonbuskar och björksly i lagom höjd . Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Publicerat September 22, 201312 yr Här finns blåbärshögar på alla skogsbilvägar och det finns nästan inga hela myrstackar Ok! Då har du nog många nallar i din närhet.
Publicerat September 23, 201312 yr Ja vi har gott om björn och det dräller av järv på skogen. Vad trevligt för er då.
Publicerat September 23, 201312 yr Hrmmm...det var en 'Fototråd, eller va!? Så jag återgår till inlägg med bifogade foton... Fantastiskt jaktväder i helgen. Äntligen lite kall krispig höstluft med därav följd långvarig morrondimma. Blev en litt'n tolvtaggare för Stormen idag 2013-09-21 07.45.55.jpg 2013-09-21 07.55.14.jpg 2013-09-21 15.07.44.jpg Otroligt härlig första bild, man blir inte lite avundsjuk på de vyerna...
Publicerat September 23, 201312 yr Mjo...Sonfjället går väl an...men nytt storhygge är väl sådär. Men det var en så häftig morrondimma i dalen mot fjället...åsså är det ju en fin huun...eller visst Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
Publicerat September 23, 201312 yr Mjo...Sonfjället går väl an...men nytt storhygge är väl sådär. Men det var en så häftig morrondimma i dalen mot fjället...asså är det ju en fin huun...eller visst Skickat från min LT26w via Tapatalk 2 Jo hygget är väl det som skämmer bilden, i övrigt läckert med dimman i dalen och den fina hunden i solen..
Publicerat September 25, 201312 yr Här finns inga rönnbär, inga häggbär, dåligt med äpplen, men däremot så har jag aldrig sett så fruktansvärt mycket lingon och blåbär, hjortron har det visst varit gott om oxå jag plockar inte hjortron så det är hörsägen. Verkar som om det gått till bra på markväxande bär men uselt på träden. Här anledningen till det magra rönnbärsåret. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5654982
Publicerat September 25, 201312 yr Här anledningen till det magra rönnbärsåret. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5654982 Ja fast här hade vi mycket bär förra året med, och minns jag inte helt fel förra året.. Fast inte som i år, det är kopiösa mängder!!
Publicerat September 25, 201312 yr Ja fast här hade vi mycket bär förra året med, och minns jag inte helt fel förra året.. Fast inte som i år, det är kopiösa mängder!! Ok! Konstigt att det skiljer sig så mycket över landet.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Var bara tvungen att ta några bilder på en skogskant idag. Visst kan naturen få till det riktigt bra ibland.
Publicerat Oktober 14, 201312 yr älgjakten har börjat !!! ...och den har du inte skjutit Linus. Säger du något annat så ljuger du för mig.
Publicerat Oktober 15, 201312 yr ...och den har du inte skjutit Linus. Säger du något annat så ljuger du för mig. haha nej jag har inte skjutit den en kille som hade varit med i laget i 2 timmar fick skjuta den roligt att det går bra i början.