Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

Kan nog vara så, då ekorren är fridlyst. Så det finns nog förbjudna saker här också. Jag får kolla med någon moderator. Men bilder får jag lägga in :biggrin:  :yes:. Här kommer lite bilder från förra årets rådjurs fångst för Grimsös räkning, där jag hjälper till. Den sista bilden föreställer det lilla get kidet nr 980 som endast vägde 10,5 kg och en 53 årig gubbe som ni inte får veta vikten på :tongue: .

Dom där fotona känner jag igen från grannforat Robsoft. :smile:

Det var ett magert rådjur. Överlevde den vintern stackaren?

• Svar 3,4k
  • Visningar 453,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

När jag ändå har dragit liv i datorn så kan ju lägga in en bild... Jag gillar att ta lite närbilder på bl a blommor.

Det är en blomma från min ena ampellilja..

post-1327-0-38492600-1437400029_thumb.jp

Publicerat

Snyggt!  :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Tack!  :smile:

Publicerat

Tog med mig kameran ut på balkongen. Lite hängpelargon mot himmelen...

post-1327-0-06220700-1437408379_thumb.jp

Publicerat

Så skumt... vad säger "trollkarlen" om det?

Japp nu funkar det :thumbsup: . Men endast om jag går in Goggle Chrome, inte genom Explorer  :verymad: . Wisard sa att det kunde finnas bugar i Explorer  :sad: . Men det funkar att citera när jag citerar i meddelanden  :huh:  :confused: .

Publicerat

Japp nu funkar det :thumbsup: . Men endast om jag går in Goggle Chrome, inte genom Explorer  :verymad: . Wisard sa att det kunde finnas bugar i Explorer  :sad: . Men det funkar att citera när jag citerar i meddelanden  :huh:  :confused: .

Se där ja. Det var Google chrom som var lösningen på problemet. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Se där ja. Det var Google chrom som var lösningen på problemet. :thumbsup:  :biggrin:

Det funkat till och med att svara dig i Chrome  :o .

Publicerat

Det funkat till och med att svara dig i Chrome  :o .

Helt enastående! :tongue: Vilket under va? :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

Kul att leva o bo med Mitt i naturen. :thumbsup:

Snygga foton annars faxe. :smile:

Publicerat

Kul att leva o bo med Mitt i naturen. :thumbsup:

Snygga foton annars faxe. :smile:

Tack Stefan,

Ja, visst är det kul med att ha dem här hemma. Men jag fodrar hela vintern och har saltsten, så de är ju vana att gå här. Fast grannarna är inte lika glada, att ha dem i sina blom rabbater  :rolleyes: . Jag ser nu att han har en extra tagg, så han är en udda 8. 

Nu har jag skottlossnings tillstånd här, så jag kan ta honom. Men här låter jag honom vara, men träffar jag honom uppe på skogen, så vete fan  :wink:

Publicerat

Tack Stefan,

Ja, visst är det kul med att ha dem här hemma. Men jag fodrar hela vintern och har saltsten, så de är ju vana att gå här. Fast grannarna är inte lika glada, att ha dem i sina blom rabbater  :rolleyes: . Jag ser nu att han har en extra tagg, så han är en udda 8. 

Nu har jag skottlossnings tillstånd här, så jag kan ta honom. Men här låter jag honom vara, men träffar jag honom uppe på skogen, så vete fan  :wink:

Varsågod!

Ja visst är det det. Det var samma vid stugan som jag hade utanför Aneby i Småland. Där hade jag jakträtt precis utanför tomtgränsen. :thumbsup:

Nej, det brukar inte vara så populärt att dom strövar igenom rabatterna men det är ju inte dina problem. :thumbsup:  :biggrin:

Ja, jag ser det! Det är inte ofta man ser dom med en extra tagg. :ohmy:

Publicerat

Det ser ut att bli riktigt bra med blåbär i år. :thumbsup:  :wub:

post-144-0-62866300-1437844895_thumb.jpg

Publicerat

Det ser ut att bli riktigt bra med blåbär i år. :thumbsup:  :wub:

attachicon.gifWP_20150725_16_58_39_Pro.jpg

Satan jonsson, jag ser vad det på bilden :thumbsup: .

Publicerat

Satan jonsson, jag ser vad det på bilden :thumbsup: .

Haha! Har du tvättat bort nattsömnen ur ögonen 08:a??? :whistling:  :laugh:  :P  :D

Publicerat

Haha! Har du tvättat bort nattsömnen ur ögonen 08:a??? :whistling:  :laugh:  :P  :D

20.09 gubbe :tongue: . 04.00 är jag uppe varje morgon året runt utan pissrunda. Det är nog du som får skaffa dig lite tidigare vanor, och en bättre kamera :lol:  :P .

Publicerat

20.09 gubbe :tongue: . 04.00 är jag uppe varje morgon året runt utan pissrunda. Det är nog du som får skaffa dig lite tidigare vanor, och en bättre kamera :lol:  :P .

Ja, har man 12 hundar el. vad det var nu som du o gumman hade så gäller det nog att man är pigg o alert uppe på morgonen.  :tongue:  :woot:

Publicerat

4 renar på promenad efter gatan här tidigare ikväll.

post-144-0-69887600-1438538958_thumb.jpg

:smile:

Publicerat

Här har vi inga renar jonsson, och tur är det. Då hade jag bott för långt norrut :wink: .

Men vi hade besök av bocken och ena geten i kväll. Lyckades få några halv taskiga bilder på han när han vilade upp sig, efter producerandet av nya killingar :yes: .

Nu har myggen kommit och det kändes när jag smög runt i kallingarna på tomten :woot: . Han var här i morse med geten med de två kidden oxå, men då han jag inte med. :sad:

Här fick jag en bild genom äppelträdet.

DSC_0028_zpsnsxnkb9s.jpg

Sen lyckades jag smyga runt det och fick dessa..

DSC_0031_zpsnxy7j2xj.jpg

DSC_0036_zpsz4t7iq1o.jpg

Publicerat

fin bock.

Publicerat

Lite spridda skurar med mobilen.

Först två bilder på insådd och skyddsgröda på viltåkern

post-10445-0-75840000-1438808389_thumb.jpost-10445-0-75433500-1438808439_thumb.j

En bild på såekipaget idag. Fick ta fram älgdragaren till såmaskinen. Lite löjligt stort när jag bara skulle så 3 ha med höstraps som vinterfoder till hjortarna

post-10445-0-25790500-1438808473_thumb.j

Och självklart kom knäppgöken och kollade så att allt gick rätt till

post-10445-0-38757500-1438808507_thumb.j

Publicerat

1c0f2d6faa35529a70d1f157602e1315.jpg

Alltid en rolig syn

Publicerat

Det ser ut att bli riktigt bra med blåbär i år. :thumbsup::wub:

Bild

Jupp här nere i v-götaland ser det minst sagt lovande ut...

93674ebb1fe91b31db9e28de6f105ca0.jpg

[emoji41][emoji106]