Publicerat Augusti 14, 201510 yr Amazone, var är patriotismen? jag antar att du skojar. Det är inget fel på svenska maskiner förutom priset. Och så länge lantmännen och deras olika företag köper in sina råvaror runt om jorden där det är billigast finns ingen större mening med att vara föreningstrogen. Och en sak till. Varför ska bönderna vara patriotiska när konsumenterna liksom lantmännen hellre ser till priset än till kvalité och ursprung.
Publicerat Augusti 14, 201510 yr Rinnig färg? Hmm.... men om man jämför med innan så är det ju en ny bil i vilket fall! Ja det blir ett litet lyft för bilen. Tråkigt att ena dörren gråter bara. Men men gör om gör rätt.
Publicerat Augusti 14, 201510 yr Ja det blir ett litet lyft för bilen. Tråkigt att ena dörren gråter bara. Men men gör om gör rätt. Ah! Ja, där hade du varit lite väl generös... Du får kalla dom glädjetårar.
Publicerat Augusti 14, 201510 yr jag antar att du skojar. Det är inget fel på svenska maskiner förutom priset. Och så länge lantmännen och deras olika företag köper in sina råvaror runt om jorden där det är billigast finns ingen större mening med att vara föreningstrogen. Och en sak till. Varför ska bönderna vara patriotiska när konsumenterna liksom lantmännen hellre ser till priset än till kvalité och ursprung. Nä, är allvarlig. Har jobbat 5 år för fam Stark i Väderstad och krängt deras grejer i halva världen. Hade alltid Horsch, Lemken och Amazone på ryggen. men den som alltid var lättast att bekämpa i konkurrensen var Amazone Cirrus, dinky toys [emoji6] Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Augusti 15, 201510 yr skönt och se att någon är seriös då när chefen köpte Amazone,en hade Väderstad "bara "sina rapider med packhjulen bakom såröret. Vi vill ha det luftigt och opackat bakom såröret. + att när den köptes in handlade vi inte alls av Latmännen
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Denna herre och två damer såg jag vid dagens hundpromenad. Den ena damen var dock lite blyg och ville inte va med på foto.
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Hade hoppats på att jag skulle vara klar med jaktbilen till i morgon. Nu blev det inte så men det närmar sig. Kostar på att springa framför klipparen, Nu har alla stjärtfjädrar lossat (minst hälften i klipparen)
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Hade hoppats på att jag skulle vara klar med jaktbilen till i morgon. Nu blev det inte så men det närmar sig. 20150815_171456.jpg20150815_171505.jpg Kostar på att springa framför klipparen, Nu har alla stjärtfjädrar lossat (minst hälften i klipparen) 20150815_160549.jpg Stackaren! Vad ska den ha nu nästa gång vid parningsceremonin o visa upp för hönorna att han är en fin o ståtlig tupp???
Publicerat Augusti 18, 201510 yr Nu börjar det närma sig att jag har en jaktbil igen. färdigmålat och har börjat skruva på delar.
Publicerat Augusti 18, 201510 yr En sak är säker, jag är svårimpad, men du lyckas! Bra jobbat! Kommer ihåg att jag garvade åt det vraket du kallade bil... Att du lyckades få det till att synas igen imponerar mig mycket! Det fanns ju knappt frisk plåt att svetsa fast ny plåt i.... Om det är en jaktbil så blir min fundering: Varför vit?
Publicerat Augusti 19, 201510 yr Sedär, imponerat på en kvinna, värt att notera jag blev faktiskt nöjd med resultatet. Jag har bockat all plåt själv utom skärmkanterna vid bakhjulen. Och då hade jag ingen bockmaskin till hjälp utan fick klura ut hur jag skulle använda det som finns i verkstan. Man kommer rätt långt med lite jävlar anamma och två stora rörtänger. Men men, sen är det som med kvinnor på krogen... Mycket spackel och fin yta men därunder är det ........ Vit är en jättepraktisk färg. Man ser direkt om den är smutsig eller att det råkat komma blod på den. framför allt är det klart enklast att fortsätta med den färg som den redan är målad i.
Publicerat Augusti 19, 201510 yr Sedär, imponerat på en kvinna, värt att notera jag blev faktiskt nöjd med resultatet. Jag har bockat all plåt själv utom skärmkanterna vid bakhjulen. Och då hade jag ingen bockmaskin till hjälp utan fick klura ut hur jag skulle använda det som finns i verkstan. Man kommer rätt långt med lite jävlar anamma och två stora rörtänger. Men men, sen är det som med kvinnor på krogen... Mycket spackel och fin yta men därunder är det ........ Vit är en jättepraktisk färg. Man ser direkt om den är smutsig eller att det råkat komma blod på den. framför allt är det klart enklast att fortsätta med den färg som den redan är målad i. Jaså, brukar du inte impa på kvinnorna? För att komma någon vart med något som är utanför det vanliga sättet så behöver man ett par viktiga saker: Lite fantasi och uppfinningsrikedom! Två egenskaper jag besitter själv också. Inte alla idéer (eller tokigheter) som funkar, men bland så plingar det till!
Publicerat Augusti 23, 201510 yr Nä, är allvarlig. Har jobbat 5 år för fam Stark i Väderstad och krängt deras grejer i halva världen. Hade alltid Horsch, Lemken och Amazone på ryggen. men den som alltid var lättast att bekämpa i konkurrensen var Amazone Cirrus, dinky toys [emoji6] Skickat från min D5503 via Tapatalk Kan väl hålla med dig om allt på en Amazone inte är helt genomtänkt. Man kan undra varför man ska vika ihop maskinen när man bara minskar bredden med ca 10 cm/sida.
Publicerat Augusti 23, 201510 yr Kan väl hålla med dig om allt på en Amazone inte är helt genomtänkt. Man kan undra varför man ska vika ihop maskinen när man bara minskar bredden med ca 10 cm/sida. Nån klurig person kom på det och då måste det utnyttjas. Dessutom kostar det säkert mycket mer att sälja. Mer i fickan för alla utom dig...
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Tysk ingenjörskonst. I Europa är det max 3 m bred och max 4 m hög som gäller i transport för maskinkroppen, ofta det som styr deras lösningar. Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Sprang på en sådan häringa gynnare i häcken idag... [emoji54] Telefon fotat... Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Nu börjar det närma sig att jag har en jaktbil igen. färdigmålat och har börjat skruva på delar. Bil ett bra tag framöver igen. Riktigt bra jaktbil
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Sprang på en sådan häringa gynnare i häcken idag... [emoji54] Telefon fotat... Skickat från min iPhone med Tapatalk Snyggt foto, Tänk vad krypen blir fina vid rätt visning...
Publicerat Augusti 24, 201510 yr En riktigt fetlarv. Snyggt foto med bra färg. Ja visst e iphone fantastisk... [emoji23][emoji23][emoji39]Larven är ca: 8 cm nu... Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Ja visst e iphone fantastisk... [emoji23][emoji23][emoji39] Larven är ca: 8 cm nu... Skickat från min iPhone med Tapatalk Ja visst är den det. Det är ju nästan så att man skulle kunna meta en fet gädda på den.
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Sprang på en sådan häringa gynnare i häcken idag... [emoji54] Telefon fotat... Skickat från min iPhone med Tapatalk Vilken bild! En hungrig rackare...
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Tysk ingenjörskonst. I Europa är det max 3 m bred och max 4 m hög som gäller i transport för maskinkroppen, ofta det som styr deras lösningar. Skickat från min D5503 via Tapatalk Då räknas väl inte såbillarna till maskinkroppen. Arbetsbredd 4 m, transportbredd 3,8 m mellan dom yttersta reflexerna.