Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

Lite lättare att se på denna

:)

Den du! :)

• Svar 3,4k
  • Visningar 453,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Amazone, var är patriotismen? :ohmy:

jag antar att du skojar. Det är inget fel på svenska maskiner förutom priset. Och så länge lantmännen och deras olika företag köper in sina råvaror runt om jorden där det är billigast finns ingen större mening med att vara föreningstrogen.

Och en sak till. Varför ska bönderna vara patriotiska när konsumenterna liksom lantmännen hellre ser till priset än till kvalité och ursprung.

Publicerat

Rinnig färg? Hmm.... men om man jämför med innan så är det ju en ny bil i vilket fall! ;):thumbsup:

Ja det blir ett litet lyft för bilen. Tråkigt att ena dörren gråter bara. Men men gör om gör rätt.

post-10445-0-66049400-1439586160_thumb.j

Publicerat

Ja det blir ett litet lyft för bilen. Tråkigt att ena dörren gråter bara. Men men gör om gör rätt.

Ah! Ja, där hade du varit lite väl generös... ;) Du får kalla dom glädjetårar. ;)

Publicerat

jag antar att du skojar. Det är inget fel på svenska maskiner förutom priset. Och så länge lantmännen och deras olika företag köper in sina råvaror runt om jorden där det är billigast finns ingen större mening med att vara föreningstrogen.

Och en sak till. Varför ska bönderna vara patriotiska när konsumenterna liksom lantmännen hellre ser till priset än till kvalité och ursprung.

Nä, är allvarlig. Har jobbat 5 år för fam Stark i Väderstad och krängt deras grejer i halva världen. Hade alltid Horsch, Lemken och Amazone på ryggen. men den som alltid var lättast att bekämpa i konkurrensen var Amazone Cirrus, dinky toys [emoji6]

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Publicerat

skönt och se att någon är seriös då :smile: när chefen köpte Amazone,en hade Väderstad "bara "sina rapider med packhjulen bakom såröret. Vi vill ha det luftigt och opackat bakom såröret. + att när den köptes in handlade vi inte alls av Latmännen

Publicerat

Denna herre och två damer såg jag vid dagens hundpromenad. Den ena damen var dock lite blyg och ville inte va med på foto.

a92e7df567c6668a7b09748b2478cbc6.jpg

Publicerat

Hade hoppats på att jag skulle vara klar med jaktbilen till i morgon. Nu blev det inte så men det närmar sig.

post-10445-0-15842500-1439668757_thumb.jpost-10445-0-19119200-1439668788_thumb.j

Kostar på att springa framför klipparen, Nu har alla stjärtfjädrar lossat (minst hälften i klipparen)

post-10445-0-33307700-1439668828_thumb.j

Publicerat

Hade hoppats på att jag skulle vara klar med jaktbilen till i morgon. Nu blev det inte så men det närmar sig.

attachicon.gif20150815_171456.jpgattachicon.gif20150815_171505.jpg

Kostar på att springa framför klipparen, Nu har alla stjärtfjädrar lossat (minst hälften i klipparen)

attachicon.gif20150815_160549.jpg

Stackaren! :sad:

Vad ska den ha nu nästa gång vid parningsceremonin o visa upp för hönorna att han är en fin o ståtlig tupp??? :ohmy:

Publicerat

Nu börjar det närma sig att jag har en jaktbil igen. färdigmålat och har börjat skruva på delar. 

post-10445-0-52052600-1439932905_thumb.j

post-10445-0-46065600-1439932935_thumb.j

post-10445-0-03485900-1439933010_thumb.j

Publicerat

En sak är säker, jag är svårimpad, men du lyckas! :thumbsup:

Bra jobbat! :yes:

Kommer ihåg att jag garvade åt det vraket du kallade bil... Att du lyckades få det till att synas igen imponerar mig mycket! Det fanns ju knappt frisk plåt att svetsa fast ny plåt i.... :woot:

Om det är en jaktbil så blir min fundering: Varför vit?

Publicerat

Sedär, imponerat på en kvinna, värt att notera :smile:

jag blev faktiskt nöjd med resultatet. Jag har bockat all plåt själv utom skärmkanterna vid bakhjulen. Och då hade jag ingen bockmaskin till hjälp utan fick klura ut hur jag skulle använda det som finns i verkstan. Man kommer rätt långt med lite jävlar anamma och två stora rörtänger.

Men men, sen är det som med kvinnor på krogen... Mycket spackel och fin yta men därunder är det ........

Vit är en jättepraktisk färg. Man ser direkt om den är smutsig eller att det råkat komma blod på den. framför allt är det klart enklast att fortsätta med den färg som den redan är målad i. 

Publicerat

Sedär, imponerat på en kvinna, värt att notera :smile:

jag blev faktiskt nöjd med resultatet. Jag har bockat all plåt själv utom skärmkanterna vid bakhjulen. Och då hade jag ingen bockmaskin till hjälp utan fick klura ut hur jag skulle använda det som finns i verkstan. Man kommer rätt långt med lite jävlar anamma och två stora rörtänger.

Men men, sen är det som med kvinnor på krogen... Mycket spackel och fin yta men därunder är det ........

Vit är en jättepraktisk färg. Man ser direkt om den är smutsig eller att det råkat komma blod på den. framför allt är det klart enklast att fortsätta med den färg som den redan är målad i.

Jaså, brukar du inte impa på kvinnorna? ;)

För att komma någon vart med något som är utanför det vanliga sättet så behöver man ett par viktiga saker:

Lite fantasi och uppfinningsrikedom! :yes: Två egenskaper jag besitter själv också. :) Inte alla idéer (eller tokigheter) som funkar, men bland så plingar det till! ;):biggrin:

Publicerat

Nä, är allvarlig. Har jobbat 5 år för fam Stark i Väderstad och krängt deras grejer i halva världen. Hade alltid Horsch, Lemken och Amazone på ryggen. men den som alltid var lättast att bekämpa i konkurrensen var Amazone Cirrus, dinky toys [emoji6]

Kan väl hålla med dig om allt på en Amazone inte är helt genomtänkt. Man kan undra varför man ska vika ihop maskinen när man bara minskar bredden med ca 10 cm/sida.

post-10445-0-06045600-1440362926_thumb.j

post-10445-0-85599900-1440362957_thumb.j

Publicerat

Kan väl hålla med dig om allt på en Amazone inte är helt genomtänkt. Man kan undra varför man ska vika ihop maskinen när man bara minskar bredden med ca 10 cm/sida.

Nån klurig person kom på det och då måste det utnyttjas. Dessutom kostar det säkert mycket mer att sälja. Mer i fickan för alla utom dig... ;)

Publicerat

Tysk ingenjörskonst. I Europa är det max 3 m bred och max 4 m hög som gäller i transport för maskinkroppen, ofta det som styr deras lösningar.

Publicerat

Sprang på en sådan häringa gynnare i häcken idag... [emoji54]

d08d8a7e9905c3cd9e9ac0c0eeb2fda8.jpg

Telefon fotat...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Nu börjar det närma sig att jag har en jaktbil igen. färdigmålat och har börjat skruva på delar. 

Bil ett bra tag framöver igen. Riktigt bra jaktbil :smile:

Publicerat

Sprang på en sådan häringa gynnare i häcken idag... [emoji54]

d08d8a7e9905c3cd9e9ac0c0eeb2fda8.jpg

Telefon fotat...

Snyggt foto, :smile: Tänk vad krypen blir fina vid rätt visning...

Publicerat

En riktigt fetlarv.

Snyggt foto med bra färg. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

En riktigt fetlarv.

Snyggt foto med bra färg. :thumbsup::biggrin:

Ja visst e iphone fantastisk... [emoji23][emoji23][emoji39]

Larven är ca: 8 cm nu...

Publicerat

Ja visst e iphone fantastisk... [emoji23][emoji23][emoji39]

Larven är ca: 8 cm nu...

Ja visst är den det. :smile:

Det är ju nästan så att man skulle kunna meta en fet gädda på den. :thumbsup:

Publicerat

Sprang på en sådan häringa gynnare i häcken idag... [emoji54]d08d8a7e9905c3cd9e9ac0c0eeb2fda8.jpg

Telefon fotat...

Vilken bild! :yes: En hungrig rackare... ;)
Publicerat

Snacka om att ta en slogan lite för bokstavligt :-)

post-15645-14404449762025_thumb.jpg

Publicerat

Tysk ingenjörskonst. I Europa är det max 3 m bred och max 4 m hög som gäller i transport för maskinkroppen, ofta det som styr deras lösningar.

Då räknas väl inte såbillarna till maskinkroppen. Arbetsbredd 4 m, transportbredd 3,8 m mellan dom yttersta reflexerna.