Publicerat Oktober 26, 201510 yr Vill dela med mej av ett par älgjaktsbilder jag också Solen stiger upp ur dimman på första passet Udda 14-taggare Fina foton o härligt väder i lite morgondis med solen som försöker bryta igenom diset.
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Tjäder i topp! I brist på älg får man fota fågel... Fint Otterdalen! Fick tjädern sitta kvar i topp el. blev det en helmantlad som avslutade dagens jakt?
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Fint Otterdalen! [emoji3] Fick tjädern sitta kvar i topp el. blev det en helmantlad som avslutade dagens jakt? Han överlevde... [emoji2] Hade inte en tanke på att skjuta faktiskt, det hör vintern till på något vis!
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Bild från arbetsplatsen. Man blir inte något jaktsugen när man hör orrarna spela på andra sidan sjön [emoji57] Skickat från min D6503 via Tapatalk Tur att du har vacker utsikt att trösta dig med!
Publicerat Oktober 26, 201510 yr Några fler bilder. Skickat från min D6503 via Tapatalk Bodde vackert vid ett tjärn där jag växte upp. Satt vid fönstret och hade en magnifik utsikt.... Memory lane..
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Det konstiga var att jag inte riktigt vet hur de gick. Jag tror att räven gick i gryt efter ca 15min för då började hunden ge hackigare skallgivning och tog bakspåren tillbaks till upptags platsen där hon fortsätta jobba i de gamla spåren i en timme..
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Inspirerad av alla höstbilder försökte jag ta några idag. gick sådär, knäppgöken envisades med att stå ivägen.
Publicerat Oktober 27, 201510 yr Inspirerad av alla höstbilder försökte jag ta några idag. gick sådär, knäppgöken envisades med att stå ivägen. Fina! Tycker knäppgöken är fin och har en skön karaktär.
Publicerat Oktober 27, 201510 yr hej kkjon jag vill inte vara näsvis,,, men det är mycket trevligare om objektet är 1/3 in i bilden inte mitt på! ber om ursäkt men det gör jättemycket på en annars kanonfin bild!
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Inspirerad av alla höstbilder försökte jag ta några idag. gick sådär, knäppgöken envisades med att stå ivägen. Hade skaffat flexikoppel åt vorstehn om jag bott därnere.
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Jo det är ju höst i bokskogarna i Blekinge med.. Edit: Mobil bild. Redigerad Oktober 28, 201510 yr med Galne
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Ok! Ny dag imorgon med nya friska tag el. kallar plikten? Får vänta tills på söndag [emoji6]
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Får vänta tills på söndag [emoji6] Ok! Ibland måste man tjäna sitt levebröd också.
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Hade skaffat flexikoppel åt vorstehn om jag bott därnere. För min del hade han gärna fått gå lös, knäppgöken hinner nog undan
Publicerat Oktober 28, 201510 yr Min gamla sprang ikapp hare som ung och nöp ett antal ripor när hon stått nog länge och jag inte upptäckte henne i tid samt även någon enstaka tjädertupp som hon överraskade under någon gran. Husse behövde inte ödsla ett enda skott så är man en knäppgök och inte flyger i tid så blir man snabbt av med mer än stjärtfjädrarna om det är en lite blodtörstig, jakttokig modell på hunden. Tur att hon gav fasiken i allt klövvilt för det hade blivit jobbigt.
Publicerat November 5, 201510 yr blev ingen vidare skärpa men höstfärgerna längs vägen var fantastiska. borde väl hämtat den riktiga kameran istället. Nog tycker jag att bilden blir bättre när vägen är i bildens centrum,men vad vet jag.
Publicerat November 14, 201510 yr Härom veckan var jag ute med ungarna och hälsade på min mor på Väddö. När barnen en eftermiddag var frusna och satt inne framför brasan efter att ha varit satta i arbete hela dagen beväpnade jag mig med kikare, kamera och avståndsmätare och gick ut och "torrjagade". Riktigt trevligt, och dessutom var det lågvatten så i lilla sundet var det tjyvtjockt med djurspår, inga äldre än 24 timmar. På en sträcka om 15 meter (där djuren vid lågvatten passerar mellan ön och land) fann jag spår efter vuxen älg, kalv, rådjur, vildsvin, räv och eventuellt något som kan ha varit lo (finns ett djur i området). Tänk om jag hade möjlighet att jaga här!