Publicerat April 28, 200817 yr Författare Tack o lov hade inte den svarte svans. Höll på o bli knäsvag. Såååå söööt. Men ja e mer förtjust i de me svans!!!
Publicerat April 29, 200817 yr Tack o lov hade inte den svarte svans.Höll på o bli knäsvag. Såååå söööt. Men ja e mer förtjust i de me svans!!! Hehe jaa det är inte lätt att vara in å kika på valp sidan.. =) Är också mer inne på svanshållet men efter att ha sett Cobra vette sjutton alltså om de spelar nån roll, hon var så söt hon också. Å rent jaktligt kan jag inte tänka mig att det egentligen spelar någon roll..? //Linus
Publicerat April 29, 200817 yr Tack o lov hade inte den svarte svans.Höll på o bli knäsvag. Såååå söööt. Men ja e mer förtjust i de me svans!!! Jag kanske har fel på ögonen men jag tycker då att det ser ut som om alla valpar har svans. Men iom att tiken har lång svans och hanen är kuperad så är det väl troligt att det inte är fel på min syn ändå. Kan ju vara någon med stump iom att h*n håller i svansen på bilderna, men jag tippar på att alla är långsvansade...... Ska bli kul att höra fasit från dom som är lyckligt lottade och får träffa hela kullen!
Publicerat April 29, 200817 yr Författare Jag kanske har fel på ögonen men jag tycker då att det ser ut som om alla valpar har svans. Men iom att tiken har lång svans och hanen är kuperad så är det väl troligt att det inte är fel på min syn ändå. Kan ju vara någon med stump iom att h*n håller i svansen på bilderna, men jag tippar på att alla är långsvansade...... Ska bli kul att höra fasit från dom som är lyckligt lottade och får träffa hela kullen! "Ella" Trodde de stod o höll ut svans medvetet för att visa köparna samt oss ifall det var med eller utan! Men de e ju bara att maila marie o fråga "Linus" Du har alldelles rätt i att svansen inte har ngt med med hundens förmågor o göra. Det är en ren smaksak. Tycker de svanslösa springer så fult då de busar *asg* men iof e väl de också charmigt på sitt sätt! Finns säkert tusen bättre skäl att välja en utan men för mig e de ren o skär smaksak! En blå porshe kör nog lika fort som en röd, eller???
Publicerat April 29, 200817 yr "Ella"Trodde de stod o höll ut svans medvetet för att visa köparna samt oss ifall det var med eller utan! Men de e ju bara att maila marie o fråga Bra tanke. Jag har bara gått efter vad jag tyckt se av bilderna. Nåja, det har ju ingen större betydelse Tycker de svanslösa springer så fult då de busar *asg* men iof e väl de också charmigt på sitt sätt!Finns säkert tusen bättre skäl att välja en utan men för mig e de ren o skär smaksak! Oavsett om dom har svans eller inte så har dom ju antingen Cobstil eller "setterstil" . Borde ju rimligtvis springa på samma sätt oavsett om dom har svans eller ej. Skillnaden är ju just bara svansen inte själva stilen Skulle jag sätta på lång svans på Cobra så springer hon ju ändå på samma sätt .....eller??? Men visst kanske intycket ändå blir något annorlunda när svansen inte finns där. Tjorvade jag till mitt resonemang nu
Publicerat April 29, 200817 yr Bra tanke. Jag har bara gått efter vad jag tyckt se av bilderna. Nåja, det har ju ingen större betydelse Oavsett om dom har svans eller inte så har dom ju antingen Cobstil eller "setterstil" . Borde ju rimligtvis springa på samma sätt oavsett om dom har svans eller ej. Skillnaden är ju just bara svansen inte själva stilen Skulle jag sätta på lång svans på Cobra så springer hon ju ändå på samma sätt .....eller??? Men visst kanske intycket ändå blir något annorlunda när svansen inte finns där. Tjorvade jag till mitt resonemang nu Bara det att de ser ut som en kanin då de skuttar fram ibland Troy har ju som bekant ingen svans, och det är jäkligt praktiskt hemmavid. Man behöver inte vara rädd att han vispar en hård svans över ansiktet på Klara. För det är inte många hundar som har kontroll på svansen...och som valp har de ju inte ens kontroll på nån del av kroppen!!! Men då man framöver ska avgöra om han står i "fast stånd" eller om det är lite tveksamt så kommer jag säkert sakna svansen... /Henke
Publicerat April 29, 200817 yr Tack o lov hade inte den svarte svans.Höll på o bli knäsvag. Såååå söööt. Men ja e mer förtjust i de me svans!!! Alla valpar har svans Så nu är det bäst du håller dig i något stadigt Jimbolo Skillnaden är väl mest att Roxy inte kan bita Cobra i svansen när de träffas men får själv akta sig för hugg mot baken
Publicerat April 29, 200817 yr Alla valpar har svans Så nu är det bäst du håller dig i något stadigt Jimbolo Skillnaden är väl mest att Roxy inte kan bita Cobra i svansen när de träffas men får själv akta sig för hugg mot baken Så sant så sant
Publicerat April 29, 200817 yr Författare Jag tycker då att de e en jäkla skillnad på kurvtagningar för de med o utan svans. Vet fler med mig som säger samma sak! Men de e kanske just då de syns, i kurvorna?! "TnT" Ska ALDRIG titta på de valparna igen förrän de växt på sig
Publicerat April 29, 200817 yr Jag tycker då att de e en jäkla skillnad på kurvtagningar för de med o utan svans.Vet fler med mig som säger samma sak! Men de e kanske just då de syns, i kurvorna?! "TnT" Ska ALDRIG titta på de valparna igen förrän de växt på sig Då ska vi dränka dig i valpbilder!!
Publicerat April 29, 200817 yr Författare Nog mest sambon som kommer bli less på mitt tjat o kanske stänger ner bredbandet för mig Även om man e sugen har jag inte de "Så illa" eftersom ja har ett stolpskott hemma!! Men de SKA bli en till så småningom!
Publicerat April 30, 200817 yr Nog mest sambon som kommer bli less på mitt tjat o kanske stänger ner bredbandet för mig Även om man e sugen har jag inte de "Så illa" eftersom ja har ett stolpskott hemma!! Men de SKA bli en till så småningom! De finns dom som har de värre alltså.
Publicerat April 30, 200817 yr Nog mest sambon som kommer bli less på mitt tjat o kanske stänger ner bredbandet för mig Även om man e sugen har jag inte de "Så illa" eftersom ja har ett stolpskott hemma!! Men de SKA bli en till så småningom! Snackar du om sambon eller hunden nu??
Publicerat April 30, 200817 yr Författare Snackar du om sambon eller hunden nu?? Den frågan BÖR jag nog låta vara obesvarad för säkerheten o husfridens skull!
Publicerat April 30, 200817 yr jag hoppas verkligen de är hunden du talar om. För har du tänkt skaffa en till sambo lär de ju bli livat.
Publicerat April 30, 200817 yr Författare Jo som ja säger bör jag inte ens komentera de!!! Tolkas nog fel hur man än säger!
Publicerat April 30, 200817 yr Jasså det är så det ser ut det lilla underverket....men vilka namn.....våran kennel har bara vettiga namn så du borde satsa på annan jaktform istället.... Rappa Roxy va är det för nåt tacka vet jag Cirka Nitto och Busiga Bea det är namn de.... . Ha det så gott och kör försiktigt.
Publicerat Maj 1, 200817 yr Jasså det är så det ser ut det lilla underverket....men vilka namn.....våran kennel har bara vettiga namn så du borde satsa på annan jaktform istället.... Rappa Roxy va är det för nåt tacka vet jag Cirka Nitto och Busiga Bea det är namn de.... .Ha det så gott och kör försiktigt. Ja ska man gräva ner sina får.. f´låt, menade hundar.. under nån sten eller så, kanske de kan heta Busiga Bea.. Men ska de vara ovan jord så är det fart som gäller!!
Publicerat Maj 1, 200817 yr Nu är det bara några timmar kvar!!! Sedan bär det av mot Nynäshamn och Gotland. På lördag är vi hemma igen med lilla Ricky. ÄNTLIGEN! // Lillie
Publicerat Maj 2, 200817 yr Författare Nu är det bara några timmar kvar!!! Sedan bär det av mot Nynäshamn och Gotland. På lördag är vi hemma igen med lilla Ricky. ÄNTLIGEN!// Lillie Trevligt!! Nu börjar jobbet med de "Små krokodilerna i valpförpackning" Själv jobbar jag på med apportering av skammad kråka! Vet ni hur segdödade de e? De gånger man får in kärnträffar dör de men bli inte mkt till apportobj kvar. Har sett flera fåglar med hagel i huvve som ändå tjurar på o lever! JAJA men de var inte därför ja skriver här idag!! ÅTER TILL APPORTFUNDERINGAR som jag under åren haft en hel del. Zingo e superduktig apportör men har egenheten att ibland bara VÄGRA. Ofta vid nya objekt, vikter, situtioner. Som jag nämnt har han blivit lite harig för kråkor nu efter ngr nyp. MEN Han har lagt sig till med en dumhet som jag även sett tidigare! Då Zingo ska ta upp objektet raffsar han runt de ett tag med tassarna. Trodde i min enfald förut att de var för att hitta ett bra grepp. Nu vet ja att de inte e så. Ju mer osäker han är desto mer raffsar han runt objektet för att till slut inte ta de alls. Nånsom har en förklaring på detta fenomen? Just nu raffsar han på kråkor enkom för att se om de e döda men har börjat på annan fågel med. minsta tecken på liv o han vägrar. Han fick apportera en mås och havstrut o även raffs där. Men absolut inte lika mkt som me kråkorna. Däremot ska ni veta att en fullvuxen havstrut inte e lätt att apportera för en Breton. Har iaf börjat träna Zingo att vid apportkomando accepterar jag inte raffsningar o de funkar. Nu ska de bara NÖTAS in. Tar även tag i vingar odyl o flaxar med då kråkan sitter i hans käft. Till en början släppte han DIREKT men inte nu längre. Tror vi kan få till de ganska snart bara han får bli trygg. MEN VARFÖR detta raffsande? Finns de ngn naturlig förklaring jag missat i min teoretiska minnesbas?
Publicerat Maj 2, 200817 yr Det kan bero på att en skammad kråka gett honom ett tjuvbett eller två. Han vill föräkra sig om att det inte finns liv i fåglen.
Publicerat Maj 2, 200817 yr Författare Det kan bero på att en skammad kråka gett honom ett tjuvbett eller två.Han vill föräkra sig om att det inte finns liv i fåglen. Jo de har hänt o de e jag medveten om! Men vid eftertanke så har han haft detta beteende innan han ens kommit i kontakt med levande fågel! Däremot har de ju inte blivit bättre efter tjuvnypen. Men beteendet har funnits där från början.(8v) Kört ngr apportövningar idag med lillans grjer på golvet. Vissa, vägra/lät han bli, så de e kanske lite osäkerhet med i spelet. Men vi har ju ca: 4mån att träna! Tror de viktigaste just nu är att befästa apport/gripkommandot samt dirrigering så att han blir SÄKER på att de finns ngt, oavsett vad, att hämta. Allt annat får bero just nu! Kul är de iaf för jag lär mig otroligt mkt på denna resa också.
Publicerat Maj 3, 200817 yr Nu är det bara några timmar kvar!!! Sedan bär det av mot Nynäshamn och Gotland. På lördag är vi hemma igen med lilla Ricky. ÄNTLIGEN!// Lillie Då får jag önska lycka till. Å sen hoppas vi på bilder. åker även tnt å hämtar nu?
Publicerat Maj 3, 200817 yr Då får jag önska lycka till. Å sen hoppas vi på bilder. åker även tnt å hämtar nu? Nu är vi hemma! Allt har gått bra och det lilla fröet håller på att busa livet ur taxen! Ricky är för övrigt aningen högre än taxen!! Mötte tnt där nere men minns inte om han skulle åka hem idag eller i morgon. Återkommer med bilder. Jag har massor redan! // Lillie
Publicerat Maj 4, 200817 yr Författare Nu har ni väl varit hemma länge nog för att lägga in en bild (eller tre) Ryktet går om att Agneta Andersson (Kennel Red Garlic`s) http://www.redgarlic.se/beskrivning.aspx?O...26C0&typ=ts, ska ha ngr osålda valpar. Nån som vet eller e sugen? Varför finns inte den kullen med under aktuella på Bretonsidan?