Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävlock

Featured Replies

Publicerat
Någon som jobbar inom speditionsbranchen? ;)

Känns som det märks på något sätt..

Mvh!

Yrkes skada samt trebarns förälder, samtliga resor planeras grundligt.

Även om man bara ska in och handla kollar jag klockan och räknar omedvetet ut hur långt det är, hur mkt vi ska handla och hur lång tid det borde ta.

Sjukt..jag vet.

Men oavsett var jag ska, och hur långt det är brukar jag alltid vara framme 15-30 min före utsatt tid.

• Svar 405
  • Visningar 39,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Kan du hålla kurs med min kära fru? Hon har idag ett fett IG i det ämnet ;)

Mvh!

Publicerat

Mvh!

Självklart kan vi ha en intensiv utb, men det handlar mest om psykologi ,vilket jag inte är så duktig på.

sen bör upplysas om att jag är ganska dyr,

kostnaden för en sådan utb skulle vara en fika i Salmunge med kamera och bössa :huh:

Publicerat

Det känns inte uppenbart omöjligt ;)

Mvh!

Publicerat

Mvh!

Bara en fråga om tidsoptimering.. Känner igen mig i det där, även om min framgång inte alltid är så stor.. :huh:

Publicerat

Hmmm... familjelogistiken här präglas nog inte så mycket av tidsoptimering som av tidsoptimism ;)

Ett känt problem i de flesta familjer detta.

Jag ska dock försöka samla trupperna till smålandsresan med kadaverdisciplin och hårda ord :lol:

Hoppas bara KaptenKrok och FredrikN har packat klart när jag schwischar förbi :huh:

Publicerat
Hmmm... familjelogistiken här präglas nog inte så mycket av tidsoptimering som av tidsoptimism ;)

Ett känt problem i de flesta familjer detta.

Jag ska dock försöka samla trupperna till smålandsresan med kadaverdisciplin och hårda ord :lol:

Hoppas bara KaptenKrok och FredrikN har packat klart när jag schwischar förbi :lol:

Hörde att ni åker lite tidigare. så vi förväntar oss en kopp kaffe med tillhörande whiskey när vi kommer

Publicerat
  • Författare
Hörde att ni åker lite tidigare. så vi förväntar oss en kopp kaffe med tillhörande whiskey när vi kommer

Det kan jag utlova om inte annat ;)

/Lasse

Publicerat
Det kan jag utlova om inte annat ;)

/Lasse

Kan inte lägga in fler kärleks smilys till dig Lasse för folk kan ju få en konstig uppfattning, men you`r the man

Publicerat
  • Författare
Kan inte lägga in fler kärleks smilys till dig Lasse för folk kan ju få en konstig uppfattning, men you`r the man

Skönt att någon tycker det:ph34r:

/Lasse

Publicerat

Vi sätter Fitzo och Waxin på sina pass redan på fredags kvällen så vet vi var vi har dom. :o:D

Tar med en panna singel malt med för oss som inte tar pass på fredgs kvällen. ;)

Lasse

Publicerat

Som vi sa tidigare, Jag tar bakpass i tunnan.

Undrar om kikaren immar igen. :D

Publicerat

Undrar om kikaren immar igen. :lol:

Ehhh, bakpass??? Skulle vi inte få varsinn tunna att sitta i??? ;)B):D

Jag är osäker på om min rigg verkligen funkar i dessa sammanhang överhuvudtaget så jag försöker mig nog på dränkningsjakten istället. :D

//Fitzo

Publicerat

Undrar om kikaren immar igen. :D

Mankini och bakpass i badtunna :D

homofoben i mig får gåshud......

:lol:;)B)

Publicerat
Ehhh, bakpass??? Skulle vi inte få varsinn tunna att sitta i??? :lol:;)B)

Jag är osäker på om min rigg verkligen funkar i dessa sammanhang överhuvudtaget så jag försöker mig nog på dränkningsjakten istället. :D

//Fitzo

Bakpass i tunnan kan misstolkas.

Varför skulle riggen inte funka

Publicerat
  • Författare

Det är ju ända gången man hoppas på att riggen lägger av....................

/Lasse

Publicerat

Skurebo du får fixa fler tunnor käns som jag vill ha en egen. ;)

Publicerat

hehehe ;) låter som att det kommer gå åt en del smörjmedel under kvällen där hahaha :o

Publicerat
  • Författare

Jag har två burkar med militärens vapen fett ;)

Publicerat

det borde nog räcka tror jag för det är ju bara en helg :D hehehe men frågan är om det duger

Publicerat

Inser att riggen också kan misstolkas :D

Dock syftar jag på vapen/kikarsikteriggen. Bössan är det inget fel på och inte kikarn heller i och för sig men den är kanske mer anpassad för ren dagjakt (kommer väl i och för sig förmodligen bli jakt när det är ljust eller?) och i och med att jag inte är nån sharpshooter kanske den är lite underdimensionerad om det blir för långa håll. Kommer förvisso inte att ta några osäkra skott utan nu sitter jag bara och funderar lite över om jag har prylar som kommer klara uppgiften.

Vad kan man förvänta sig tro? Går det överhuvudtaget att få in kreaturen på under 100 meter? Har svårt att se att jag ska kunna ta skott på längre håll än så. Förutom själva riggen så förstår ni att även skytten i detta fall har en bit kvar till mer avancerade skott. Måste man tex ha benstöd eller kommer man en bit på väg med tex. ryggan? Vita överdragskläder; Ett måste?

Jag har som ni ser lite utrustningsfunderingar. Ni som är lite mer bevandrade i ämnet får gärna kommentera.

För övrigt gjorde jag ett rätt hopplöst försök på rävåteln i natt. Så jävulskt mycket snö och inte en spårlöpa så långt ögat nådde. Fegt nog gav jag upp efter bara en timme :D

Ses om en vecka boys!

//Tha Fitz

Publicerat

//Fitzo

Knäppt att kommentera sig själv men vad faaan Fitzo; Allt det här låter ju bara så fruktansvärt fel!!! :D:DB)

Nu går jag och lägger mig!

//F

Publicerat
  • Författare

Har lite brådis....

Inte behöver man något särskilt stöd. Så mycket snö som det är kan man borra ner röven i snön o ta stöd på knäna.

Någon varmt att sitta på kan jag rekomendera.

/Lasse som ska på 40 års fest om 20 min och sitter i långfillingar

Publicerat
Har lite brådis....

Inte behöver man något särskilt stöd. Så mycket snö som det är kan man borra ner röven i snön o ta stöd på knäna.

Någon varmt att sitta på kan jag rekomendera.

/Lasse som ska på 40 års fest om 20 min och sitter i långfillingar

Nästan lite för uppklädd med andra ord? -_-

/F

Publicerat

Fitz.

det är det som är så kul vid sådana här tillställningar, att alla är så olika.

Jag är ingen long range shooter, och har inga tuffa grejor.

Men jag är jävligt trevlig och snäll, gemenskapen kommer i första hand och jakten i andra.

Så inte behöver du fundera på om grejorna funkar eller inte..

ÅÅÅÅHHHHH jävlar, nu kom jag på att jag supit bort mitt liggunderlag. Blir till att besöka Rusta i veckan.

Skuris. Hade bara 19 övnings smällar kvar, tror det att det räcker till dina övningar.