Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Hahaha! Man ska inte förakta en mört... tror jag.... :tongue:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Idag får jag en middagsgäst och då tänkte jag servera fisk. Alaska Pollock läggs i en ugnssäker form med ett täcke av tomatpure, finhackad lök, strimlad purjo, salt, peppar, ett par tärningar fiskbuljong. In i ugnen tills nästan klart. Häll sedan på en blandning av grädde och ett par msk tomatpure. Toppa det hela med riven o ost. In i ugnen igen. Ta ut när osten är gyllene. Servera hemgjord potatismos och kokta gröna ärtor. Mums!

Till dessert blir det hemgjord glass gjord på kondenserad sötad mjölk, grädde, kaffepulver och Amarula... :wub: :wub:

Publicerat

Idag får jag en middagsgäst och då tänkte jag servera fisk. Alaska Pollock läggs i en ugnssäker form med ett täcke av tomatpure, finhackad lök, strimlad purjo, salt, peppar, ett par tärningar fiskbuljong. In i ugnen tills nästan klart. Häll sedan på en blandning av grädde och ett par msk tomatpure. Toppa det hela med riven o ost. In i ugnen igen. Ta ut när osten är gyllene. Servera hemgjord potatismos och kokta gröna ärtor. Mums!

Till dessert blir det hemgjord glass gjord på kondenserad sötad mjölk, grädde, kaffepulver och Amarula... :wub: :wub:

Är det Mike som kommer? :biggrin:

Publicerat

Damerna benämner honom som mört-task. :biggrin:

Va f.. morgonens bitchslapp till kaffet minsann :biggrin:

Jo jag har snott ett paket hemfiskad makrill av sidelock och det var minst sagt ljuvligt att avnjuta stekta med stuvad spenat :tongue:

Om jag någon gång är i småland så kommer jag kräva middag av shamani,då hon är  västkusttjej så förväntar jag mig ingenting annat än någon smarrig rätt baserad på piggvar,rödtunga eller sjötunga :yes:

/Mike

Publicerat

Du vill inte ha sjötunga bror, det du ska ha är en riktigt tjock skrubba. :)

Publicerat

Slinker ner det också :yes:

/Mike

Publicerat
  • Författare

Lätt apart fredagsmys men ack så gott! Fläskpannkaka och krösamos!  :wub:

Publicerat

Kebab, pitabröd, div. grönsaker, dressing o lättöl. :smile:

Publicerat

Varma mackor med höstkantareller och ädelost och ett par Sitting bulldog IPA.

Publicerat

Va f.. morgonens bitchslapp till kaffet minsann :biggrin:

Jo jag har snott ett paket hemfiskad makrill av sidelock och det var minst sagt ljuvligt att avnjuta stekta med stuvad spenat :tongue:

Om jag någon gång är i småland så kommer jag kräva middag av shamani,då hon är  västkusttjej så förväntar jag mig ingenting annat än någon smarrig rätt baserad på piggvar,rödtunga eller sjötunga :yes:

/Mike

Varför envisas människor med att äta spenat till så ljuvlig fisk som makrill? :blink:

Vet du, Mike, köper du fisken ska jag nog lyckas trolla fram något gottit av den. ;) Men jag har ett krav... du knycker med dig lite makrill från Sidelock. ;)

Publicerat

För att det är jävligt gött, och så lingon med. :biggrin:

Tant kanske är för gammal för att prova något nytt så det är nog bäst att både fisken och Mike stannar här så hon inte bryter lårbenshalsen i shock över att något som tillverkats efter 1950 faktiskt duger. ;)

Publicerat
  • Författare

Dagens idag blir på lokal, blir inte förvånad om det hamnar en "kärig" köttbit med pommes och bea framför mig, käka först och sedan en konsertfilm - Queen Rock Montreal!  :thumbsup:

Publicerat

Grillad kyckling, stekta hela champinjoner och potatissallad. Tillsammans med ett glas luftat rött.  Lade sig gott och nyttigt runt midjan.

:yes:  

Publicerat

Lasagne, div. grönsaker o lättöl. :smile:

Publicerat

För att det är jävligt gött, och så lingon med. :biggrin:

Tant kanske är för gammal för att prova något nytt så det är nog bäst att både fisken och Mike stannar här så hon inte bryter lårbenshalsen i shock över att något som tillverkats efter 1950 faktiskt duger. ;)

Spenat har serverats till makrill så länge jag kan minnas. Det betyder inte att det är gott... :dry: prova pressgurka istället. ;)

Publicerat

Makrill är inte gott tar nog bara spenaten.

Publicerat

Makrill är inte gott tar nog bara spenaten.

Finns ingen makrill som inte smakar bra, färsk som fryst - bara mer eller mindre gött [emoji106]
Publicerat

Finns ingen makrill som inte smakar bra, färsk som fryst - bara mer eller mindre gött [emoji106]

Puss! Kunde inte sagt det bättre själv! :yes:

Publicerat

My man :cool:

Publicerat

Nöt färs okryddad 300gr :)

Mvh.

Publicerat

Älg färs biffar fylda med ädelost. Brunsås potatis och lingon.

S.

Publicerat

Rester från tacosen tidigare i veckan. Köpte såna där "Tortillaskålar" för att testa om det var smidigare. Precis som med annat så dräller det i massor om man har i för mycket godsaker... Fördelen är att man kan, om man önskar, göra iordning fler åt gången utan dräll. :) Och lika gott blir det :yes:

Publicerat

Potatis o purjosoppa med knaprig bacon på. Knäckemackor m stark ost.

Publicerat

I morse frågade min 6åring om vi kunde äta älgstroganoff till middag. Har aldrig lagat det men blir så klart nöjd över att hon efterfrågar mat från skogen och travar iväg till frysen för att fiska fram en påse grytkött.

- Nej, inte kött, korv ska det vara, säger 6åringen, när hon ser påsen på diskbänken.

Jag blir lite fundersam och frågar om det är falukorv hon menar.

- Ja.

Det gick upp för mig att hon nog tänker att falukorv kommer från älgar. Glädjande iaf att hon har en preferens för det som kommer från skogen, även om det inte gjorde det i det här fallet.

Hur som helst, så blir det korvstroganoff med basmatiris i kväll.

Ett grymt recept:

Välbrynt falukorv i stavar

1 mjukstekt hackad lök

4-5 msk (ögonmått) brynd tomatpuré 

1 pkt grädde över hela härligheten

1-2 msk kalvfond

lite socker för att balansera syran i tomatpurén

svartpeppar och salt, beroende på fondens sälta

Puttra tills grädden reducerats till mer trögflytande såskoncistens.

Publicerat

Korv stroganoff, ris, div. grönsaker o mjölk. :smile: