Publicerat Januari 28, 201511 yr Har ätit surströmming en gång. Visste inte att det var det som skulle serveras så innan vi såg de färgglada burkarna sa jag till polarna att nån jävel har tagit en hammare och en 8-tumsspik och slagit ett hål i avloppsledningen här.
Publicerat Januari 29, 201511 yr Har ätit surströmming en gång. Visste inte att det var det som skulle serveras så innan vi såg de färgglada burkarna sa jag till polarna att nån jävel har tagit en hammare och en 8-tumsspik och slagit ett hål i avloppsledningen här. Hade det ändå luktat så gott...
Publicerat Januari 29, 201511 yr Rundar av kvällen med lite kuliga korvar och rökt skinka. Nedsköljes med en trevlig öl. Skickat från min LG-D855
Publicerat Januari 30, 201511 yr Idag fick det bli köpespizza. Ingen ides laga mat o en annan som har varit borta sedan tidig morgon så orkade inte jag heller ställa mig att laga mat när jag kom hem.
Publicerat Januari 31, 201511 yr Bakad potatis med vitlökssmör. Den knapergrillade karrén passade gott bredvid. Vitaminer? Ett glas med nypressade apelsiner intogs på morgonen.
Publicerat Januari 31, 201511 yr Författare Hörde jag ärtsoppa? Jisses så'n hörsel... Jodå, nog blir det ärtvälling allt!
Publicerat Februari 1, 201511 yr Makaroner.................. men Jonsson då. Skulle det vara mos el. potäter ist? Hemmagjort mos är gott ja men tyvärr blev det inte det. Det var inte jag som tog det beslutet för jag gjorde annat då.
Publicerat Februari 1, 201511 yr Rester från pajen igår. Den bestod av lax, räkor, purjo, broccoli och äggstanning.
Publicerat Februari 1, 201511 yr Små vita örtkryddade tyska steklkorvar, stektpotatis och surkål blandat m dijon, gräddfil o bladpersilja. Pilsner till det. I veckan fortsätter det tyska temat med att jag ska snickra till knödelsoppa med hemkokt buljong.
Publicerat Februari 1, 201511 yr Vildsvinsstek. Späckad med Vitlök, rosmarin,Timjan,grovmalen svart peppar och salt. Brunsås på avkoket och kokt potatis och tillbehör S.
Publicerat Februari 3, 201511 yr Variant på fläsklägg m rotmos - kokte fläsklägg i går som idag delades i bitar och hamnade på en plåt för att grillas av i ugnen. Till det potatis-, kålrots-, och morotspommes. senap, gräddfil och en näve ruccola. Gott men the real deal är ännu bättre. Fru o barn gillade denna variant mer.
Publicerat Februari 4, 201511 yr Författare Denna underbara dag så ska gommen få njuta fullt ut av såväl surströmming som rakfisk med alla tillbehör... ALLA alltså! http://sv.wikipedia.org/wiki/Rakfisk
Publicerat Februari 4, 201511 yr Denna underbara dag så ska gommen få njuta fullt ut av såväl surströmming som rakfisk med alla tillbehör... ALLA alltså! http://sv.wikipedia.org/wiki/Rakfisk Inte ska du behöva äta röten fisk, kom här förbi gården så ska du få en makrill istället.
Publicerat Februari 4, 201511 yr Inte ska du behöva äta röten fisk, kom här förbi gården så ska du få en makrill istället. Filéad, panerad, stekt med kokt potatis och pressgurka...