Publicerat Februari 17, 201511 yr Författare Hittade på en burk Boeuf Bourgignon i frysen, duger mycket bra som dagens idag.
Publicerat Februari 17, 201511 yr Köttbullar på det som Wizard inte anser vara kött dvs blandfärs. Sen att den består av rådjur och vildsvin kvittar väl.
Publicerat Februari 19, 201511 yr Vietnamesiskinspirerae kyckling med tunna skivor vitlök och soya under skinnet. Bröstet ned på galler över vattenfylld plåt. Sticky rice och stark sallad.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Vildsvinsbog som stått i ugnen på 70 grader sen 18.00 igår ihop med örtsalt, vitpeppar, olja, lök och morötter.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Bullens varmkorv med bröd samt iskall mulju... f-låt julmust. Denna gången kremerade jag inte korvbrödet i micron. Förra gången skulle jag bara få brödet lite ljummet. 5 sek brukar bli bra. Efter 3,5 minuter så luktar korvbrödet inte gott, om nu någon misstänker annat... Dessutom är brödet inte ätbart. Det är mestadels svart och lika mjukt som granit. Typ. Ni anar inte doften. Var glada för det. Det tog ca 10 minuter med samtliga fönster öppna och full fläkt i ca 10 minuter för att kunna andas utan att hosta. Hur länge doften sitter i micron, undrar någon kanske? Vet inte, det har bara gått två veckor än. Röken från micron har dock lagt sig. Tänk att två ynka nollor kan åstadkomma så mycket....
Publicerat Februari 20, 201511 yr Ledig dag så det blev 3timmars bolognese och vapenvård under tiden. Vackert.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Författare Hemrimmat bogfläsk, kokpärer och löksås! Absolut ingen vapenvård, då brukar jag vilja sippa lite på nå'n rökig whisky och det går inte an, ska på Roslagens Stövargilles årsmötesjakt i morgon.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Jo, ska det vara riktigt pervers vapenvård så ska det vara något stark till. Nöjde mig med att sippa på cote de rhonet som jag hade i bolognesen eftersom klockan bara var halv tre när jag började. Vips så hade det slunkit ned en halv flaska. Rent blev det. Och bolognese.
Publicerat Februari 21, 201511 yr Kyckling, men hur och med vad till har jag inte bestämt än. Möjligen Tikka Masala...
Publicerat Februari 21, 201511 yr Skinkstek, gräddsås och potatis. Lite sallad och gelé bredvid. Dacapo i morgon.
Publicerat Februari 21, 201511 yr Hemgjord pizza. Med rådjursfile lök och champinjoner Serveras med bearnaisesås och kanske en kall?
Publicerat Februari 22, 201511 yr Plättar, hallonsylt, gammeldags vaniljglass o mjölk. Ok... det var desserten, det. Vad åt ni till huvudrätt?Jag är inte på mathumör... blir nog bara en macka eller två med kokt ägg och kaviar... kanske en kopp varm kakao till..
Publicerat Februari 22, 201511 yr Författare Blev idag bjussad på hemgjord kebab... Riktigt gott om man gillar kebab alltså! Kebab, frittes, sallad, peperoni och ett par vassa kall-såser!
Publicerat Februari 22, 201511 yr Ok... det var desserten, det. Vad åt ni till huvudrätt? Jag är inte på mathumör... blir nog bara en macka eller två med kokt ägg och kaviar... kanske en kopp varm kakao till.. Det var både huvudrätt o desserten!
Publicerat Februari 22, 201511 yr Misstänkte det... Allt-i-ett-mål. Helt rätt bruden! Enkelt o smidigt o bara en dukning.