Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Denna dag förgylles med kålpudding, kokpärer och krösamos!

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Hittade kyckling tikka masala i frysen.

Publicerat

Fläsk, löksås å potäter!

Publicerat

Baconlindad kycklingfilé, vildris och café de Paris-sås

Publicerat

Körv å mos... julmust till. :)

Publicerat
  • Författare

En kompis passerade Gränna igår... Lagret av Hugos isterband är därmed fullt!  :thumbsup:  Tyvärr ingen färdigkokt potatis att stuva men det funkar med nykokta potäter och rödbetor också, det är ju själva isterbanden som är grejen!  :wub:

Publicerat

Köttfärssås på älg- o renfärs, spagetti, div. grönsaker o mjölk. :smile:

Publicerat

En kompis passerade Gränna igår... Lagret av Hugos isterband är därmed fullt!  :thumbsup:  Tyvärr ingen färdigkokt potatis att stuva men det funkar med nykokta potäter och rödbetor också, det är ju själva isterbanden som är grejen!  :wub:

Isterband var väldigt länge sedan ja åt, ska nog ge mig på det inom kort m dillstuvad potatis. Brukar du steka i panna elller halvera och köra i ugn?

Publicerat
  • Författare

Isterband var väldigt länge sedan ja åt, ska nog ge mig på det inom kort m dillstuvad potatis. Brukar du steka i panna elller halvera och köra i ugn?

Stekta i panna!

Publicerat

Isterband här ikväll. Kokt potatis, grädde och lingonsylt.

Skickat från min LG-D855

Publicerat

Stekt strömming, mos och lingon [emoji108]

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

Publicerat
  • Författare

Tack till Hjalmarsson som påminde mig om "Roslagsfläsket"... Ett av stadens matvaruhus har ju extrapris på filéerna denna vecka kom jag på i en hast. Får bli strömming till helgen!

Publicerat

Tack till Hjalmarsson som påminde mig om "Roslagsfläsket"... Ett av stadens matvaruhus har ju extrapris på filéerna denna vecka kom jag på i en hast. Får bli strömming till helgen!

Väl bekommet!

Det är ju fantastiskt gött så jag bannar mej själv lite att det inte äts oftare här hemma, trots att det äts en del fisk. Men näst på tur får bli makrill då det har skrivits en del om det här nu!

Publicerat

Stekt strömming och mos... mmm... länge sen. Smakar inte kattskit det heller! :)

Publicerat

Ligger ute på jobb, blir matlådor med lax och grönsaker, eller köttfärsgryta varje dag, samt kokta ägg på kortrasterna.

Publicerat

Iddes inte göra mat idag så det blev ett par finare mackor med ost&skinka och grönt. Toppade det hela med röda druvor. Gotti. :)

Publicerat

I brist på något tinat material så fick det bli något av vad som fanns. Tänkte först pannkakor men fick syn på vitt bröd och fattiga riddare blev det. Smör och socker till.

Publicerat

Panerad snitsel, pommes och bea. Lite kaninmat bredvid.   

Publicerat

Porchetta.

[emoji39][emoji106][emoji108]

Publicerat

Idag åkte grillen fram. Hemsnickrade burgare, smakade lika gudomligt som alltid i början på grillsäsongen.

Publicerat
  • Författare

Dovkalvstek, kokt potatis, gräddsås, kokta grönsaker och en klick svartvinbärsgéle. Typ gammal hederlig söndagsmiddag alltså!  :thumbsup:

Publicerat

Brunch XL med mimosa ( inte salladen utan bubbel o juice). Nu koma och en svärm ungar som far runt.

När var mimosa en nymodighet?

Publicerat

Det har blivit mycket kött sista tiden så ikväll blir det pasta med smältande röra av färskost/parmesan/svartpeppar, toppat med räkor och lätt brynta sockerärtor.

Publicerat

Makaronipudding, div. grönsaker o mjölk. :smile:

Publicerat

panerad rödspätta, kall sås och sallad