Publicerat Mars 4, 201511 yr Författare En kompis passerade Gränna igår... Lagret av Hugos isterband är därmed fullt! Tyvärr ingen färdigkokt potatis att stuva men det funkar med nykokta potäter och rödbetor också, det är ju själva isterbanden som är grejen!
Publicerat Mars 4, 201511 yr En kompis passerade Gränna igår... Lagret av Hugos isterband är därmed fullt! Tyvärr ingen färdigkokt potatis att stuva men det funkar med nykokta potäter och rödbetor också, det är ju själva isterbanden som är grejen! Isterband var väldigt länge sedan ja åt, ska nog ge mig på det inom kort m dillstuvad potatis. Brukar du steka i panna elller halvera och köra i ugn?
Publicerat Mars 4, 201511 yr Författare Isterband var väldigt länge sedan ja åt, ska nog ge mig på det inom kort m dillstuvad potatis. Brukar du steka i panna elller halvera och köra i ugn? Stekta i panna!
Publicerat Mars 4, 201511 yr Isterband här ikväll. Kokt potatis, grädde och lingonsylt. Skickat från min LG-D855
Publicerat Mars 4, 201511 yr Stekt strömming, mos och lingon [emoji108] Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat Mars 4, 201511 yr Författare Tack till Hjalmarsson som påminde mig om "Roslagsfläsket"... Ett av stadens matvaruhus har ju extrapris på filéerna denna vecka kom jag på i en hast. Får bli strömming till helgen!
Publicerat Mars 4, 201511 yr Tack till Hjalmarsson som påminde mig om "Roslagsfläsket"... Ett av stadens matvaruhus har ju extrapris på filéerna denna vecka kom jag på i en hast. Får bli strömming till helgen! Väl bekommet! Det är ju fantastiskt gött så jag bannar mej själv lite att det inte äts oftare här hemma, trots att det äts en del fisk. Men näst på tur får bli makrill då det har skrivits en del om det här nu! Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat Mars 4, 201511 yr Stekt strömming och mos... mmm... länge sen. Smakar inte kattskit det heller!
Publicerat Mars 4, 201511 yr Ligger ute på jobb, blir matlådor med lax och grönsaker, eller köttfärsgryta varje dag, samt kokta ägg på kortrasterna.
Publicerat Mars 5, 201511 yr Iddes inte göra mat idag så det blev ett par finare mackor med ost&skinka och grönt. Toppade det hela med röda druvor. Gotti.
Publicerat Mars 5, 201511 yr I brist på något tinat material så fick det bli något av vad som fanns. Tänkte först pannkakor men fick syn på vitt bröd och fattiga riddare blev det. Smör och socker till.
Publicerat Mars 7, 201511 yr Porchetta. [emoji39][emoji106][emoji108] Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat Mars 7, 201511 yr Idag åkte grillen fram. Hemsnickrade burgare, smakade lika gudomligt som alltid i början på grillsäsongen.
Publicerat Mars 8, 201511 yr Författare Dovkalvstek, kokt potatis, gräddsås, kokta grönsaker och en klick svartvinbärsgéle. Typ gammal hederlig söndagsmiddag alltså!
Publicerat Mars 8, 201511 yr Brunch XL med mimosa ( inte salladen utan bubbel o juice). Nu koma och en svärm ungar som far runt. När var mimosa en nymodighet?
Publicerat Mars 12, 201511 yr Det har blivit mycket kött sista tiden så ikväll blir det pasta med smältande röra av färskost/parmesan/svartpeppar, toppat med räkor och lätt brynta sockerärtor.