Publicerat Mars 24, 201511 yr Ugnsstekt sik från Kalixälven, potatis, tunnbröd, smör o mjölk.Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
Publicerat Mars 25, 201511 yr Våfflor givetvis på våffeldagen, hjortronsylt, Gammeldags vaniljglass, grädde o mjölk.
Publicerat Mars 25, 201511 yr Blev våfflor här med - som dessert. Blev något från Findus till middag. Nödmat åt en latmask..
Publicerat Mars 25, 201511 yr Blev våfflor här med - som dessert. Blev något från Findus till middag. Nödmat åt en latmask.. Här var våfflorna både middag o dessert på en gång.
Publicerat Mars 27, 201511 yr Höll på att glömma äta idag... blev ingen "rätt", men lyckades få till några riktigt saftiga och goda tjocka revben.
Publicerat Mars 27, 201511 yr Författare Höll på att glömma äta idag... blev ingen "rätt", men lyckades få till några riktigt saftiga och goda tjocka revben. Glömma att äta!? WOW, om man kunde glömma ett par dagar i veckan skulle man ju stänkenkelt gå ner lite i vikt!
Publicerat Mars 27, 201511 yr Glömma att äta!? WOW, om man kunde glömma ett par dagar i veckan skulle man ju stänkenkelt gå ner lite i vikt! Å andra sidan är en smal kock knappast trovärdig, fortsätt smöra isterbanden.
Publicerat Mars 27, 201511 yr Såja, pojkar, jag glömmer inte äta så ofta! Och Fettsnålt är det inte... Det finns ett blankslitet reservdäck runt midjan så något nöd går det inte på mig. Inte på det området iaf...
Publicerat Mars 28, 201511 yr Blev sugen på något riktigt krämigt och gott igår. Dessutom så kom brorsan hem till stugan från Östersund och han var hungrig efter över sextio mil i bil. Köpte på mig en rejäl bit fransyska och gjorde stroganoff med ädelostsås till. Blandade ner lite svamp, paprika och syltlök samt bandspagetti till. Blev väldigt lyckat och precis sådär krämigt och gott som jag ville ha det trots att såsen var gjord på en bas av bechamelsås men med en rejäl bit grönmögelost nersmält. Kan nog bli fler gånger man gör den igen.
Publicerat Mars 28, 201511 yr Grillad kyckling( Kronfågel går antagligen under om jag skulle sluta äta pippi), gräddsås på den mumsiga skyn. Pommes fick ta simborgarmärket i det sistnämnda.
Publicerat Mars 29, 201511 yr Gud vad gott, det blir det här i morgon tack för inspiration extrapris på blomkål här nu.
Publicerat Mars 29, 201511 yr Kycklinglår och någon slags gratäng... la broccoli i botten och sen potatis och lök varvat uppepå. Förkokar den i micron då ugnen är upptagen.... funderar på att ha en Café de Parissås till...
Publicerat Mars 29, 201511 yr Frysbränd korv som tinats i mikrovågsugn med spaghetti till. Nåja det fyller då magen.
Publicerat April 1, 201511 yr Trodde det var en bytta med skinkstek och sås jag tinade upp. Men,det var den bortglömda byttan med kokta revben och doppspad från i julas. Dagens rätt- Köttsoppa.
Publicerat April 1, 201511 yr Författare Vildsvinskarré, pommes å vitlökssmör... Ja, ett par glas rött också!
Publicerat April 1, 201511 yr Författare Hur många grisar blir där på åteln på ett år? På åteln... 5-6 skulle jag tro! Meeen, hela Uppland är fullt med gris!