Publicerat April 16, 201511 yr Middag o dessert på en gång. Plättar, jordgubbssylt, gräddglass o mjölk. Vill minnas att herrn brukar hävda att man slänger plättar om det inte är hjortron på dem, inte så stor i käften längre? ;)
Publicerat April 16, 201511 yr Författare Kycklingwok med massor av cashewnötter och sambal... Jasmineris!
Publicerat April 16, 201511 yr Hemmagjord pizza. Eller, åtminstone hemblandad. Hm... Färdigköpt och utkavlad deg - på bakplåtspapper. Färdigstrimlad skinka från affären, färdigriven ost fanns i frysen (också köpt färdigriven) samt purjo (fast den hade jag skurit själv innan den hamnade i frysen). Pizzasalladen köpte jag på pizzerian. Så räknas den som hemmagjord då? Gott var det iaf. Och snabbt klart.
Publicerat April 16, 201511 yr Kycklingwok med massor av cashewnötter och sambal... Jasmineris! Här lämnar vi husmanskosten ja.
Publicerat April 16, 201511 yr Vill minnas att herrn brukar hävda att man slänger plättar om det inte är hjortron på dem, inte så stor i käften längre? ;) P g a dåligt med hjortronen så är det ransonering i år.
Publicerat April 17, 201511 yr Blev lite skinka till övers igår så nu blev det omelett med purjo, ost och skinka. Gjord i micron med Easy Delightfrån Tupperware. Vissa av deras grejer är förbaskat smidiga och bra.
Publicerat April 17, 201511 yr Färsbiffar och pommes. Hittade höstkantareller i frysen, detta kokades lättsamt med fetgrädde.
Publicerat April 17, 201511 yr Färsbiffar och pommes. Hittade höstkantareller i frysen, detta kokades lättsamt med fetgrädde. Fetgrädde? Jag vill hävda att är det under 40% fett så borde det kallas fet mjölk...
Publicerat April 17, 201511 yr Färsbiffar och pommes. Hittade höstkantareller i frysen, detta kokades lättsamt med fetgrädde. Gotti-gott-gott
Publicerat April 17, 201511 yr Författare Stekt panerad spätta, råstekt potatis, remouladsås och gröna ärtor.
Publicerat April 17, 201511 yr Vildsvinsrygg stekt i munsbitar med rödlök, röd hackad chili och skogschampinjoner där man blandar ner en burk fraiche med karljohanssvamp smak lite grädde + soja. Till det rostade rotfrukter.
Publicerat April 18, 201511 yr Grillad kyckling. Stekt potatis och löksmör. Vitaminintaget intogs på morgonen, i form av brustablett a la C. Vart som en trimmad Åsa Romson när det kickade in
Publicerat April 18, 201511 yr Grillad kyckling. Stekt potatis och löksmör. Vitaminintaget intogs på morgonen, i form av brustablett a la C. Vart som en trimmad Åsa Romson när det kickade in Har du ingen bättre jämförelse än henne?
Publicerat April 18, 201511 yr Hittade ingen sämre Schyman el. Ulla Andersson (v). Lika tokiga bägge två.
Publicerat April 18, 201511 yr Schyman el. Ulla Andersson (v). Lika tokiga bägge två. "Taliban-Schyman" är ju bara underhållande. Romson talar till folket som man gör med en fyraåring Rent farligt i för rena öron.
Publicerat April 18, 201511 yr "Taliban-Schyman" är ju bara underhållande. Romson talar till folket som man gör med en fyraåring Rent farligt i för rena öron. Ja, det vet i 17 om jag vill hålla med dig. Ja, hon är farlig Romson.
Publicerat April 18, 201511 yr "Jonsson-mat" till lunch (pannkakor, sylt och grädde) och "fisk i ugn" med mos och ärtor till middag.
Publicerat April 18, 201511 yr Ribs som fick gå 8 timmar i Crock-poten igår och sen fått vila i marinad. Glacades på grillen idag och serverades med Cole-Slaw.
Publicerat April 18, 201511 yr I brist på kol så eldade jag ved så det slog lågor ur skorstenen på grillen - blev skitvarmt, gallret slog sig. Hur som helst, grillade en massa korvar som jag fick med efter en korvkurs på Taylor&Jones och en rejäl flankstek. Det var lite svårt att hitta rimlig indirekt värme för att härda fjälstren... Till det en krämig pastasallad med gucka av creme fraise, majo, dijon, finhackadpurjo, peppparot. Gurka, sparris och tomater åkte också i.
Publicerat April 18, 201511 yr Ska laga en Söndag stek imorgon på vildsvin. Har total idetorka. Så tips! S.