Publicerat April 19, 201511 yr Ska laga en Söndag stek imorgon på vildsvin. Har total idetorka. Så tips! S. Min dotter gjorde typ pulled pork på vildsvin igår. Den blev mumsig, den!
Publicerat April 19, 201511 yr Författare Idag har man smort kråset med pepparrotskött å kokpärer! Har laddat mattermosen också och kör en liten catering på Arlanda så inte Jonsson svälter ihjäl, stackarn. Undrar om det lönar sig att ta med en skarppilsner åt han också...
Publicerat April 19, 201511 yr I brist på kol så eldade jag ved så det slog lågor ur skorstenen på grillen - blev skitvarmt, gallret slog sig. Hur som helst, grillade en massa korvar som jag fick med efter en korvkurs på Taylor&Jones och en rejäl flankstek. Det var lite svårt att hitta rimlig indirekt värme för att härda fjälstren... Till det en krämig pastasallad med gucka av creme fraise, majo, dijon, finhackadpurjo, peppparot. Gurka, sparris och tomater åkte också i. Du är en sådan person som får oss vanliga "kockar" att framstå som just vanliga. Skiter för övrig att skriva vad jag ätit i dag.Det är bokstavligen som att ta en kalldusch, när du är i gång.
Publicerat April 19, 201511 yr Jag iddes inte göra riktig mat så jag kokade den risgrynsgröten jag var sugen på. Inte "mat" i mina ögon, men väl så god bukfylla.
Publicerat April 19, 201511 yr Du är en sådan person som får oss vanliga "kockar" att framstå som just vanliga. Skiter för övrig att skriva vad jag ätit i dag.Det är bokstavligen som att ta en kalldusch, när du är i gång. Även jag käkar falukorv m makaroner när tiden eller inspirationen inte räcker till Men inte idag. Kotlettrad från Qvarnhills skog fick möta pannan och gå klart i ugnen till lite över 60 grader. Karamelliserad rödlök, portvin, koncentrerad balsamico, muskavadosocker och timjan ner i pannan och en rejäl skvätt grädde som fick koka ner till krämig konsistens. Ugnad potatis och palsternackor till det. Sallad blev det också. Samtliga sittande i koma light. Och i tillägg: den här tråden ger mig inspiration till nytt och gammalt när tanken först sa falukorv.
Publicerat April 19, 201511 yr Ungnsstekt lax med rostade rotfrukter vid spisen allas våran Sidelock. Har alltid sagt att lax är en överskattad fisk men efter Sidelocks kulinariska magi är jag inte sämre än att jag kan ändra mig.
Publicerat April 19, 201511 yr Idag har man smörjt kråset med pepparrotskött å kokpärer! Har laddat mattermosen också och kör en liten catering på Arlanda så inte Jonsson svälter ihjäl, stackarn. Undrar om det lönar sig att ta med en skarppilsner åt han också... Ska Jonsson välta discogris?
Publicerat April 19, 201511 yr Författare Ska Jonsson välta discogris? Nope, han hade 4 timmar mellan ett par flyg och ville slippa sitta å glo på Arlanda.
Publicerat April 19, 201511 yr Ungnsstekt lax med rostade rotfrukterimage.jpg vid spisen allas våran Sidelock. Har alltid sagt att lax är en överskattad fisk men efter Sidelocks kulinariska magi är jag inte sämre än att jag kan ändra mig. Åh, det där såg riktigt gott ut!
Publicerat April 20, 201511 yr Igår blev jag bjuden på kokt peppartskött, potatis m sås av Qvarnhill under mellanlandningen på Arlanda. Tack Qvarnhill för maten o den var väldigt god. Mvg.
Publicerat April 21, 201511 yr Vädret påbjuder grillning så planerade middagen får bli inorgon. Idag korv m bröd.
Publicerat April 21, 201511 yr Gjorde köttfärssås igår så det blev en repris.. med spaghetti såklart.
Publicerat April 21, 201511 yr Ken1 bjöd på grisens heligaste del dvs stekt fläsk, serverat med bruna bönor.
Publicerat April 21, 201511 yr Ken1 bjöd på grisens heligaste del dvs stekt fläsk, serverat med bruna bönor. Amen
Publicerat April 23, 201511 yr Här blev det årets första nässelsoppa efter Morbergs recept med hårdkokt ägg och massor av grädde i.
Publicerat April 23, 201511 yr Här blev det årets första nässelsoppa efter Morbergs recept med hårdkokt ägg och massor av grädde i. Gotti! Hade dock varit intressantare med löskokta ägg...
Publicerat April 24, 201511 yr Men shamani man kan väl inte ha löskokta ägg i soppan? Kan och kan... kan man väl? Har du provat?
Publicerat April 24, 201511 yr Även idag blev det grillat. Spetsen på nötinnanlår, röd och fin. Råris och grönsallad med ramslökspesto över. Någon som plockat ramslök i år? Ska ut o kolla på söndag.
Publicerat April 24, 201511 yr Även idag blev det grillat. Spetsen på nötinnanlår, röd och fin. Råris och grönsallad med ramslökspesto över. Någon som plockat ramslök i år? Ska ut o kolla på söndag. Tror jag läste något här på forat att någon gjort det. Gotlänning vill jag minnas...