Publicerat April 25, 201511 yr Plommonspäckad fläskcare potatis, kokta morötter och trattkantarellsås.
Publicerat April 28, 201511 yr Fiskgratäng, kokt potatis, kokta morötter och smält smör. Norsk variant.
Publicerat April 29, 201511 yr Pannkakor med valnötter, flytande honung och jordgubbar. Hm... intressat och udda kombo...
Publicerat April 29, 201511 yr Hm... intressat och udda kombo... Jag vet, Nutellan var slut... [emoji2]
Publicerat April 29, 201511 yr Jag vet, Nutellan var slut... [emoji2] Och det är ju hur vanligt som helst med nutella till pannkakor.... Fast det låter gott.
Publicerat April 29, 201511 yr Och det är ju hur vanligt som helst med nutella till pannkakor.... Fast det låter gott. Typisk lunch i MedelhavsorterI alla fall på turistorter. Dagens pannkaka var iofs en höjdare. Prova!!
Publicerat April 29, 201511 yr Typisk lunch i Medelhavsorter I alla fall på turistorter. Dagens pannkaka var iofs en höjdare. Prova!! Sirap, valnötter och jordgubbar? Allt på en och samma pannkaka? Får inte ihop det med jordgubbarna...
Publicerat April 29, 201511 yr Sirap, valnötter och jordgubbar? Allt på en och samma pannkaka? Får inte ihop det med jordgubbarna...Med risk att bli tjatig, prova! (skivade färska jordgubbar ska det vara) [emoji106]
Publicerat April 29, 201511 yr Med risk att bli tjatig, prova! (skivade färska jordgubbar ska det vara) [emoji106] Ok. Ska prova! Men inte förrän det finns svenska jordgubbar att tillgå.
Publicerat April 30, 201511 yr Total idétorka i dag(igen). Färsbiffar med stekt potatis och bea. Nödrätt nummer 1???
Publicerat April 30, 201511 yr Vildsvins filé, Potatis terin, bearnaisesås Sauterade lök,paprika och champinjoner S.
Publicerat April 30, 201511 yr Ingen ides laga mat idag så det fick bli hämtpizza ist. 3 kebabpizzor o lättöl.
Publicerat April 30, 201511 yr Pasta på rester: Igår grillade jag innanlår lite lätt och strimlade i tacorullat. Köttet från igår och hemgjord tacosås spetsad med grädde blandades med pasta och mkt basilika. Blev förvånansvärt bra, lite hetta o basilika är nice. BTW igår fyllde dottern år så jag gjorde en glassbomb. När var det populärt senast, 70talet? Vanlij- och hallonglass varvat med hasselnötsmarängbotten och utanpå italiensk maräng bränd m brännare. Blev riktigt grym och lite roligare än tårta.
Publicerat April 30, 201511 yr Åt bara hälften av potatissalladen och rostbiffen igår så det blev repris idag. Köpte en liten chiabatta i butiken att äta till... gotti.
Publicerat April 30, 201511 yr Bara tjuvsmakat lite Rökte 8 gås bröst, en rådjursstek, en bit ytterlår av nöt och en bit utskuren vildsvinskotlett i kväll. Så i morgon skall jag sprida lite glädje men att dela med mig av läckerbitarna
Publicerat April 30, 201511 yr Bara tjuvsmakat lite Rökte 8 gås bröst, en rådjursstek, en bit ytterlår av nöt och en bit utskuren vildsvinskotlett i kväll. Så i morgon skall jag sprida lite glädje men att dela med mig av läckerbitarna Det var ju rätt mycket du hade rökt och hade fått i dig allt på en enda middag så hade jag blivi bekymrad!
Publicerat Maj 2, 201511 yr Cayennepepprad fläskfilé, potatissallad och en stekt tomat. Även den sistnämnda blev lite stark då den stektes med filén. Jag får nog snart skriva in mig på någon matlagningskurs. ....................... Ett glas rött och vatten.