Publicerat Maj 21, 20179 yr Bidde pannbiff (nåja kyckling/kalkon sådan) och rotmos/potatis blandning med stekt ägg.
Publicerat Maj 25, 20179 yr Detta är en populär post. Vaknade tidig idag, sugen nybakat var jag så det var ju bara att veva ihop en deg.
Publicerat Maj 25, 20179 yr 1 hour ago tecno sa: Vaknade tidig idag, sugen nybakat var jag så det var ju bara att veva ihop en deg. Hur ser de färdiga ut? Det ser skumt ut med vad bröden jäser på... Ser ut som de ska "rinna av".. Och plåten bredvid är tom... Varför inte jäsa på plåten?
Publicerat Maj 25, 20179 yr Detta är en populär post. Firar "Folknykterhetens dag" med att äta, potatis, sill, öl o snaps.
Publicerat Maj 25, 20179 yr Författare Idag blir det pepparrotskött, riktigt längtar efter riktig, svensk husmanskost efter några dagar med skottska favoriter.
Publicerat Maj 25, 20179 yr Grillade en flankstek och gjorde en grönsallad med krutonger på eget surdegsbröd och en hemgjord senapsmajonnäs samt grillade rödbetor med fetaost.
Publicerat Maj 25, 20179 yr Grillade på en bit kotlettrad av vildsvin. Körde den först marinerad och vackad i vattenbad till 56 grader. Sen grillade jag på den som hastigast. Fuskigt med Gud så saftigt. Skyn från vackpåsen blev en sås kryddad med lingonchutney. Coleslaw, potatisklyftor och syltad rödlök till. Sköljdes ner med en ripasso.
Publicerat Maj 25, 20179 yr Detta är en populär post. 2 hemmagjorda jättehamburgare. Hade slut på Bourbon så det vart G&T till : Har man inget bröd i öknen får man ta limpa i stället
Publicerat Maj 26, 20179 yr 14 hours ago Dansken sa: 2 hemmagjorda jättehamburgare. Hade slut på Bourbon så det vart G&T till : Har man inget bröd i öknen får man ta limpa i stället Man tager vad man haver, sa gumman, och torkade bordet med katten.
Publicerat Maj 26, 20179 yr Tog fram en burk med något färdiglagat. Enligt lappen, som satt kvar (!), så är det makaronilåda, typ. Det duger.
Publicerat Maj 26, 20179 yr På 2017-05-25 at 10:57 exabit sa: Nudelsoppa med sjögurka - courtesy of svärfar Helt seriöst.. Åt du det där?
Publicerat Maj 27, 20179 yr 12 hours ago erik.jader sa: Köpepizza satt fint efter en heldags grovarbete på frugan. Ja, sånt kan suga energi.
Publicerat Maj 27, 20179 yr Iddes inte laga mat. Har ingen direkt matlust, men det slutade med två varma klassiska mackor... Sen tog jag två skivor av samma vita skräpbröd, bredde på smör och täckte den ena med ett lager hasselnötskräm och gjorde en sandwich av det hela. Hade varit gott med ett bättre bröd...
Publicerat Maj 27, 20179 yr Grillat idag, jag tror det är karré (inte jag som har köpt det) Till så blir det pommes frites, den goda räfflade sorten och kanske någon sås om jag ids göra någon /Willy
Publicerat Maj 28, 20179 yr Detta är en populär post. Grillat i går kväll såklart Lammkorv från Taylors&Jones är bra skit. Kall sås med rostad vitlök och färsk rosmarin, helgrillad blomkål och en rejäl balja färskpotatis. Löjligt gott
Publicerat Maj 28, 20179 yr Då jag brukar laga mat i vårt hushåll så var ju det inte så speciellt men hustun fick iallafall fläskfile med hemmagjord klyftpotatis, svampsås och sallad så det var ju lite festligare än vanligt.