Publicerat Maj 6, 20179 yr 2 minutes ago shamani sa: Undrar om det inte ska bli raggmunk med fläsk idag... Tisdagsmat på en lördag ? Gör en stor portion: Vi kommer
Publicerat Maj 6, 20179 yr Tisdagsmat för mig är fisk. I skolan var det alltid fisk på tisdag och soppa på torsdag... Pannkakor fick vi dock sällan till soppan...
Publicerat Maj 6, 20179 yr Grillad entrecote med någon habanero marinad från Ica och till serveras Pommes frites. Trevlig helg på er! /Willy
Publicerat Maj 6, 20179 yr 2 hours ago Finskavapen sa: Vad har du för address? Raggmunksgatan fläsk, Matstad
Publicerat Maj 6, 20179 yr Slet fram ett innanlår. Jag har inte riktigt tid eller lust att laga mat justnu. Fick ligga och möra ett tag i kylskåpet. Ut ru vackpack, och kryddade med timjan, salt, vitpeppar och lite vitlök. Gjorde en chilisås+sweetchili sås rubb och gnuggade in det. In i en påse, och in i ugnen på 50grader C klockan 10 i fm, ut 17:30 Ner i en stekpanna, med bregott extrasaltat.Hög värme och bryner på lite snabbt. Inser att jag saknar en sås. Ner med resterna av "rubben" i pannan, och sen ½dl jack daniels honey. Flambera. Ut med köttet på kylning. I med vispgrädde och låt sjuda i en minut. Klart! Jeflar vad gott det blev!
Publicerat Maj 8, 20179 yr Köpte en smördeg på Willys, rullade ut den i en pajform och la tacofärs över med lite ost på och in i ugnen. Blev fullt ätbart.
Publicerat Maj 8, 20179 yr Tog Börje Anderssons recept på mustig älgfärssoppa och gjorde en mustig vildsvinssoppa. Vildsvinsgulasch. Kryddigt varm. Till det en ostmacka på halvgrovt bröd och ett glas mjölk. Barnsligt gott!
Publicerat Maj 8, 20179 yr Författare Tämligen anspråkslösa makaroner och köttbullar idag men experimentlustan infann sig och det blev rå-köttbullar "all inclusive"... Förutom ordinarie köttbullssmet så pimpades den med ett uns vitlök, två matskedar ketchup och två matskedar riven Parmesan. Ville fortfarande ha både riven ost och ketchup på tallriken men köttbullarna blev helt klart OK. Ser fram emot en knäckemacka med kalla, delade köttbullar till frukostfikat i morr'n, där tror jag de kommer att glänsa ännu mer!
Publicerat Maj 11, 20179 yr Buffé på Steak House på A6. Åt lax, kyckling och revben. Lite stekt potatis och grönsaker till. Mycket gott!
Publicerat Maj 12, 20179 yr Moset innehåller lite morot och "äppelkrämen" är bara kokta Discovery-äpplen med kanel. Ingen redning eller annat. Mjölk på förstås.
Publicerat Maj 13, 20179 yr Grillade spjäll och slaksida. Glaze av fjolårets äppelchutney med chili, ingefära och kanel blandat med en skvätt soja. Grannen kom förbi med ett glas Bordeaux från vinkällaren. Blir inte mycket bättre än så
Publicerat Maj 13, 20179 yr Det var ju faktiskt frukosten men jag har inte hunnit skriva om den förrän nu. Gjorde clotted cream och scones. Ingen smalmat men fanken va gott
Publicerat Maj 14, 20179 yr Detta är en populär post. Viktigt att äta rätt, ibland kan det hända att vapnet jammar pga dålig vapenvård. Då måste man vara stark så att man kan ta fajten mot björnen med bara händerna. En 600grams burgare är en bra måltid på vägen