Publicerat April 13, 20179 yr Då man som skiftgående arbetare är lite mer hedning än andra och storhelger er endast innebär att andra är lediga medan man själv jobbar så är inte mattraditioner sådär jätteviktigt när det är tre timmar innan man börjar jobba. Det blev en rackarns god köttfärssoppa med en rejäl grabbnäve trattkantareller som kryddning. Men inte ett ägg eller en sill så långt ögat når.
Publicerat April 13, 20179 yr Bakade vaniljknyten idag så jag glömde bort att äta... knytena blev iaf goda.
Publicerat April 14, 20179 yr Författare Slog till med Wallenbergare idag. De sista mandelpotatisarna gick nu till moset... Fan vad gott det blir med mandelpotatis!
Publicerat April 16, 20179 yr 10 hours ago TekDr sa: Frukost.. Vad är det mellan baconet (eller fläsket) och bönorna?
Publicerat April 16, 20179 yr Idag blev det grillad laxsida med hemgjord potatissallad. Till dessert blev det kaffe och rulltårta med blåbärssylt. Gottigottgott!
Publicerat April 16, 20179 yr 57 minutes ago shamani sa: Vad är det mellan baconet (eller fläsket) och bönorna? Äggröra med några stänk Texas Pete hot sauce. Sen är där en klick Sweet baby Rays Honey Chipotle mellan baconet och brödet.
Publicerat April 16, 20179 yr Jag misstänkte äggröra, men var tveksam då jag tyckte den såg "skum" ut... Ska nog göra äggröra i morgon. Och stekt bacon. Tack för tipset!
Publicerat April 17, 20179 yr Blev inte äggröra och bacon idag utan rester från lördagen (Jansson, köttbullar, revben, skinka och kyckling).
Publicerat April 17, 20179 yr 3 hours ago shamani sa: Blev inte äggröra och bacon idag utan rester från lördagen (Jansson, köttbullar, revben, skinka och kyckling). Ett helt OK alternativ. Thommy
Publicerat April 20, 20179 yr Jag gissar att du la allt på en rostad brödskiva. Hade däremot varit roligare om du gjort klart mackan och sen tryckt ner den i brödrosten...
Publicerat April 20, 20179 yr Typ bondomelett på mitt sätt. Stekt hackad lök, potatis och en tjock grillare i slantar som 2 vispade ägg slås över. Till kryddning MAGGI
Publicerat April 20, 20179 yr 7 hours ago shamani sa: Hade däremot varit roligare om du gjort klart mackan och sen tryckt ner den i brödrosten... Det är ungefär med brödrostar är som med fruntimmer, vissa kan svälja mer än man först tror.
Publicerat April 20, 20179 yr 2 hours ago Järven sa: Det är ungefär med brödrostar är som med fruntimmer, vissa kan svälja mer än man först tror. Båda kan ge allvarliga skador också...
Publicerat April 20, 20179 yr 1 hour ago shamani sa: Båda kan ge allvarliga skador också... Ja, man bör vara lite försiktig om man får ett infall att slicka på dom.