Publicerat Juni 29, 20179 yr Renskav med grädde, kantareller o purjolök, potatis, krösamos, grönsaker o mjölk/öl.
Publicerat Juli 2, 20179 yr Blir grillad majskyckling vad det lider (legat och saltat i en lake sen igår). Troligtvis pommes till (ej spikat än) och coleslaw.
Publicerat Juli 5, 20179 yr Stekt potatis och lökt till stekt kebabspett. Till dessert blev det lite pannkakor med hemkokt sylt. Jag har nog aldrig fått så mycket smak i en sylt! God men stark (!).
Publicerat Juli 7, 20179 yr Kokt lax och dito grönsaker. Lät smör smälta ner över det... Hemgjord glass till dessert.
Publicerat Juli 10, 20179 yr Pepparbiff, ugnsrotsaker (sötpotatis, morötter, potatis och palsternacka) samt café de Paris-sås.
Publicerat Juli 14, 20179 yr Iddes inte fundera någon mat idag så jag gjorde våffelsmet (på ägg) och invigde min siliconmojäng för våfflor från tw. Till det hade jag hemkokt jordgubbsmarmelad. Funkade, men de blev lite "segare"...
Publicerat Juli 15, 20179 yr I all enkelhet i värmen: kebabspett (icas) i brioche korvbröd (vansinnigt gott!)...
Publicerat Juli 19, 20179 yr Nu ligger revbenen på grillen! Får se hur det smakar om 5-6 timmar.. rätt gott med semester
Publicerat Juli 25, 20179 yr Blir nåt nytt för min del idag. Svärdfisk, grillad med lite pommes och andra tillbehör.