Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Ja vad är det jag tänker lägga på grillen? Är ju helt novis på att stycka rådjur, men den här biten låg i frysen. Styckningen skedde efter en dansk youtubevideo med en fryntlig styckare som mest tjatade om att "Kniven må arbejde". Vi bergrep inte hälften av vad han sa, men försökte följa efter filmen så gott det gick. Kul hade vi iallafall! :)

Filé hade vi skrivit på den, men den är ju stor som en fläskfilé så det kan det väl inte vara? (Delad på mitten på bilden)

Vad är det jag har på skärbrädan? :unsure:

20180706_190327.thumb.jpg.d70a14f21d068fefdc3b74e16a041da1.jpg

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
4 minutes ago redtop sa:

Ja vad är det jag tänker lägga på grillen? Är ju helt novis på att stycka rådjur, men den här biten låg i frysen. Styckningen skedde efter en dansk youtubevideo med en fryntlig styckare som mest tjatade om att "Kniven må arbejde"

Filé hade vi skrivit på den, men den är ju stor som en fläskfilé så det kan det väl inte vara? (Delad på mitten på bilden)

Vad är det jag har på skärbrädan? :unsure:

20180706_190327.thumb.jpg.d70a14f21d068fefdc3b74e16a041da1.jpg

Ser ut som benfri sadel (eller ytterfilé som det brukar heta om man ska hypa det lite ?)

Publicerat

Blev ju väldigt bra med både egenodlad potatis och sallad och en potent Argentinsk malbec! ?

20180706_194926.jpg

Publicerat

Vi skall faktiskt äta det imorgon. Sadeln är fortfarande intakt, men jag tänker skära ur ytterfileerna och koka fond på skrovet. Fonden blir bas för såsen.

Förrätt blir toast med bland annat lakritsgravad lax.

En av gästerna är gammal hemkunskapsfröken, så det finns en viss press på kocken, d.v.s. jag. Frun fixar fördrink, sallad och kaka till kaffet.

Publicerat
2 minutes ago mikebike sa:

Vi skall faktiskt äta det imorgon. Sadeln är fortfarande intakt, men jag tänker skära ur ytterfileerna och koka fond på skrovet. Fonden blir bas för såsen.

Förrätt blir toast med bland annat lakritsgravad lax.

En av gästerna är gammal hemkunskapsfröken, så det finns en viss press på kocken, d.v.s. jag. Frun fixar fördrink, sallad och kaka till kaffet.

Lakritsgravad lax spännande!

Publicerat
1 minute ago hs_merkel sa:

Lakritsgravad lax spännande!

Recept på den tack! 

Publicerat

Tiden vart lite avgörande å då fick bli enkelt, snabbt å gott.

Örtkryddad färsbiff i panna med gräddsås.  /P

Dagens.JPG

Publicerat

Slappedag idag så det slängdes på en grillbricka av blandade korvar från Per i viken till vilka det serverades korvbröd med surdeg (köpta) och en drös olika ”toppings” bl.a. kimchi och sen en bunke grönfoder... mätt blev man iallafall

Publicerat

Ugnsstekt fläskfilé med ugnsrostade rotfrukter. Gräddsås på skyn och grönsallad till. Gott! ?

Publicerat

Solokäk för mig idag. Då av enkelhet blev de snabbmat. Grillade cevapcici å pitabröd. Fick bli läskeblask till då det finns risk / möjlighet att det blir naturspaning i afton. /P

Dagens.JPG

Publicerat

??IMG_20180505_170601.thumb.jpg.c8501de4facbc47237a001d491aae533.jpg

Bara för att man kan ?

Publicerat
  • Författare
2 minutes ago Stefa7n sa:

??IMG_20180505_170601.thumb.jpg.c8501de4facbc47237a001d491aae533.jpg

Bara för att man kan ?

Fan vad det ryker... Pass upp så du inte får hela Flata på lunch! :laugh:

Publicerat

Brandkåren är så välkommen på middag så det gör mig inget ? Tur man bor lite utanför smeten så man inte behöver oroa sig för sånt.?

Publicerat

Ikväll blir det en Con carne på ekologisk nöt från vår lokala ”dealer” med jasminris och grönfoder.

217A4010-9A8B-4003-8DD8-EEFEF1EE61FC.jpeg

Publicerat

Indirekt grillat ytterlår av Highland Cattle, majs och pommes!! Man kan ha det sämre!! :rolleyes:

Publicerat
4 minutes ago Galne sa:

Indirekt grillat ytterlår av Highland Cattle, majs och pommes!! Man kan ha det sämre!! :rolleyes:

Nån skillnad mot annat kreatur som levt på motsvarande föda?

Publicerat
4 hours ago sidelock sa:

Jo, lite hårigare smak  A S G ( sorry kunde inte låta bli )

Publicerat
14 hours ago sidelock sa:

Upplever det som lite annorlunda, de växer ju bra myclet långsammare än de flesta andra. 

Publicerat

Line up’n för dagen blev en köttfärssås med rejält med purjolök, en del tomatpure och ganska mycket Röd Curry Pasta samt creme fraiche, å säkert nå mer.  /P

Dagens.JPG

Publicerat

Ikväll blir det grillade lammfärsbiffar, kryddade med rosmarin och vitlök, men på grund av leveransproblem blir det 25% fläsk och 25% nöt i biffarna.

Till detta serveras färskpotatis och tzatziki...

Publicerat

Blandning middag/kvällsmat... 

Gott var det iaf, ?

7fe82ad4-d6e9-4f21-bfa9-2d9a8a1666c4.jpg