Publicerat Augusti 6, 20187 yr Detta är en populär post. 37 minutes ago hs_merkel sa: Då fortsätter jag Norr ut! Sikta på Jonssons moonshinebar.
Publicerat Augusti 6, 20187 yr 1 hour ago strävhår sa: Sikta på Jonssons moonshinebar. Här finns det alltid på lager!
Publicerat Augusti 6, 20187 yr Blev kålpudding idag.. Nu måste det väl ändå snart vara slut på dom i frysen... ?
Publicerat Augusti 7, 20187 yr Du måste ha gjort en monsterladdning eller så har du myggportioner Snart riktig säsong för vitkål så då blir det kocka av vill jag lova.
Publicerat Augusti 8, 20187 yr Firar 10årig bröllopsdag så ikväll blir det oxfilé, rostade rotfrukter nån sås och grönfoder...
Publicerat Augusti 8, 20187 yr Detta är en populär post. 55 minutes ago TekDr sa: Firar 10årig bröllopsdag så ikväll blir det oxfilé, rostade rotfrukter nån sås och grönfoder... Resultatet.
Publicerat Augusti 8, 20187 yr På 2018-08-07 at 09:17 tecno sa: Du måste ha gjort en monsterladdning eller så har du myggportioner Snart riktig säsong för vitkål så då blir det kocka av vill jag lova. Jag har inga små portioner... ? Men laddningen jag gjorde var tydligen gigantisk! ? Om någon månad eller två, möjligen tre... Så blir det nog att koka soppa inför hösten och vintern. Då kokas det i den lite rymligare kastrullen på 10 liter.. ?
Publicerat Augusti 9, 20187 yr Bidde en rejäl räkmacka innan besöket på skjutbanan ikväll, dags att fylla på räkor igen då
Publicerat Augusti 9, 20187 yr 21 hours ago shamani sa: Dagens, ja... Varför bjuder du aldrig mig på mat ?
Publicerat Augusti 9, 20187 yr Gjort en ny laddning inlagd makrill. Få se om den här räcker längre eller om den är lika odryg den här gången också.
Publicerat Augusti 9, 20187 yr 1 hour ago tecno sa: Bidde en rejäl räkmacka innan besöket på skjutbanan ikväll, dags att fylla på räkor igen då Din gottegris... ?
Publicerat Augusti 9, 20187 yr 1 hour ago Dansken sa: Varför bjuder du aldrig mig på mat ? När vill du komma?
Publicerat Augusti 12, 20187 yr Författare Detta är en populär post. 3 galna dagar... 2 grisgrillningar och en trofédag och varken ork eller lust infinner sig! Mat måste man ju ändå ha så det blev lite av "Qvarnhillsk snabbmat", gott men utan finess! Ugnspommes, persiladosmör och älgentrecote. Heeeelt utan krusiduller å nu pimplar jag vin och kommer sannolikt inom kort att vika in årorna... Zzzzzzzzzzzzzzzzzz
Publicerat Augusti 13, 20187 yr Man får tacka för för middagen Qvarnhill. Den näst sista jag sköt hos dig var nånting alldeles extra. Men nu for nog sista biten tror jag. Snart får man leva på fisk och bär om det inte händer ett mindre underverk på torsdagsmorgonen.?
Publicerat Augusti 13, 20187 yr Författare 1 hour ago Nils l sa: Man får tacka för för middagen Qvarnhill. Den näst sista jag sköt hos dig var nånting alldeles extra. Men nu for nog sista biten tror jag. Snart får man leva på fisk och bär om det inte händer ett mindre underverk på torsdagsmorgonen.? Väl bekomme! Själv har jag kvar några middagar med norrländsk touch, ja hjortronen är ju inte slut men de blir jag gruvligt snål med så de lär räcka en god stund till!
Publicerat Augusti 13, 20187 yr 51 minutes ago qvarnhill sa: Väl bekomme! Själv har jag kvar några middagar med norrländsk touch, ja hjortronen är ju inte slut men de blir jag gruvligt snål med så de lär räcka en god stund till! Tyvärr så blir du utan hjortron i år. Klarade inte av att trava på blötmyr i trettio graders värme förutom att tillgången var rätt bristfällig på "mina" ställen.
Publicerat Augusti 14, 20187 yr Dagens burgare, fullkorns bröd lätt rostat. Byggs med majonnäs sallad, gurka, piffi kryddad burgare, ost, senap, ketchup, rostad lök. Överdelen i stekpannan får suga upp lite av fettet = SMASKENS
Publicerat Augusti 14, 20187 yr 5 hours ago tecno sa: Dagens burgare, fullkorns bröd lätt rostat. Byggs med majonnäs sallad, gurka, piffi kryddad burgare, ost, senap, ketchup, rostad lök. Överdelen i stekpannan får suga upp lite av fettet = SMASKENS Så gör jag när jag steker ägg och bacon om jag lägger det på bröd. Steker baconet först, sen ägg och brödet får suga upp resten av fettet i slutet.. Gottigott!
Publicerat Augusti 16, 20187 yr Middag ja jo.... 2 mackor och tre koppar kaffe ute på jaktmarken. Inte ett liv...
Publicerat Augusti 18, 20187 yr 1 minute ago Dansken sa: Jag borde inte ha ätet de bägge: det vart lite mycket. Mmmmm va gott det ser ut men nu är du bra mätt i alla fall.