Publicerat Maj 13, 20188 yr Författare Hade en bit biff kvar från gårdagen, nu strimlades den och fick ingå i en pastasås, toppat med pinjenötter.
Publicerat Maj 16, 20188 yr Föpte färdiggrillad hel kyckling idag. Blev perfekt med lite grönfoder och lite gott bröd med smör... ?
Publicerat Maj 17, 20188 yr Fick ju en del kyckling över igår så det blev kyckling, ris och råkost idag.
Publicerat Maj 18, 20188 yr Dagens blev en helt ok kylskåpsrensning. Bottna med pot.grat. å sen en mix i stekpannan av lök, champ, öl-korv, nå rött å grönt samt tärnad brie + tzatsiki. Snart blir det hämtpizza. /P
Publicerat Maj 18, 20188 yr Grillad benfri karré och filé från vildsvin m rostad färskpotatis, vitlökssmör efter smak samt grönsallad med egna färska rädisor. Rött vin för hustrun och mig, barnen fick cola om de ville. ”Gott” sa vi alla och gjorde tabberas.
Publicerat Maj 19, 20188 yr Hade kvar av grillad kyckling. Nerpillad i bitar, i stekpannan med tacokryddor, lite vatten, den lilla skvätten grädde jag hade, mjölk, kinesisk soya, purjolök lite gurkmeja för färgen... ? Smakar inte apskit (tror jag...)! ?
Publicerat Maj 19, 20188 yr Sen hade jag lite grädde, vaniljkräm, blåbär och hallonsylt från när jag gjorde tårtan...
Publicerat Maj 19, 20188 yr Grilla nått ’annat’ till kvällen! Får bli paj då: rökt rå, lök, vitlök, halloumi, brocolli, paprika å nå mer. Halvvägs å toppa med ost. Röken pimpades med apel å en. Blev bra det där. /P
Publicerat Maj 26, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Helt nyrökt regnbåge, svenska färskpärer, romsås och grönfoder. Till förrätt blev det en nykokt potatis med en duktig klick extrasaltat, svenskt smör! Nedsköljdes med en iskall och kruttorr Cava...
Publicerat Maj 27, 20188 yr 13 hours ago qvarnhill sa: Helt nyrökt regnbåge, svenska färskpärer, romsås och grönfoder. Till förrätt blev det en nykokt potatis med en duktig klick extrasaltat, svenskt smör! Nedsköljdes med en iskall och kruttorr Cava... Nu blev jag hungrig!! Riktig mat ?
Publicerat Maj 28, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Älgfärspannbiff med karamelliserad lök, stekt färskpotatis och ärtdjävlar.