Publicerat Augusti 18, 20187 yr 39 minutes ago tecno sa: Mmmmm va gott det ser ut men nu är du bra mätt i alla fall. Stinn.....
Publicerat Augusti 18, 20187 yr Valde att tända gillen och på med potatispaket, å till det rådjurshjärta (S&P+timjan). Väldigt lätt å väldigt gott. /P
Publicerat Augusti 25, 20187 yr Detta är en populär post. Nystyckad utskuren rådjurssadel med asiatisk touch. Tillagad på Webern med bönnudlar och en krossad gurksallad till.
Publicerat Augusti 25, 20187 yr Lagets klenfis har semester så då passade vi på att festa loss lite, goa rapar nu
Publicerat Augusti 25, 20187 yr 58 minutes ago strävhår sa: Lagets klenfis har semester så då passade vi på att festa loss lite, goa rapar nu Du har en sjuk humor mannen
Publicerat Augusti 26, 20187 yr De redia potätera va slut så dä fanns bara sötpotat. De är ingen favorit hos mig, så vad gör man, de fanns ju i lådan. Trollade bort den sötaktiga smaken i nå gulasch-aktigt. Viltfärs, Ungersk rökt paprika å spiskummin hjälpte till. Just de ja grillade en sväng i fredagskväll. Fransyska på Rå. S&P å Al var smaksättare. Fint de. /P
Publicerat Augusti 26, 20187 yr 15 hours ago Ompi sa: Du har en sjuk humor mannen För att tala om sjuk SMAK! ??
Publicerat Augusti 26, 20187 yr 2 minutes ago shamani sa: För att tala om sjuk SMAK! ?? Du vet vad man säger om smak
Publicerat Augusti 26, 20187 yr 4 hours ago Ompi sa: Du vet vad man säger om smak Yup. Den e som röven - klöven..
Publicerat Augusti 28, 20187 yr Små, ostfyllda färsjärpar i gräddsås med kokt färskpotatis, svartvinbärsgelé och inlagd gurka blev det här idag. Helt fantastiskt gott
Publicerat Augusti 28, 20187 yr Stekta ägg och köttbullar med lite potatismos, saltgurka och rostad lök. Stillade hungern i alla fall.
Publicerat Augusti 29, 20187 yr Det blev naturligtvis spaghetti till köttfärssåsen. K-såsen är bland de bästa dag har gjort de senaste åren.. ?Det har lite "drag"... ?
Publicerat Augusti 30, 20187 yr Jag var trött och två barn behövde utfordras fort så det blev våfflor. Var dock så jävla pissnödig när jag hämtat barnen så det blev ingen sväng inom ica för att köpa mjölk så det fick bli att hälla i en burk cocosmjölk i smeten istället ? funkade det med, gav en rätt angenäm hint av Cocos i eftersmaken ?
Publicerat Augusti 30, 20187 yr 11 minutes ago TekDr sa: Jag var trött och två barn behövde utfordras fort så det blev våfflor. Var dock så jävla pissnödig när jag hämtat barnen så det blev ingen sväng inom ica för att köpa mjölk så det fick bli att hälla i en burk cocosmjölk i smeten istället ? funkade det med, gav en rätt angenäm hint av Cocos i eftersmaken ? Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg, och torkade bordet med katten... ?
Publicerat Augusti 30, 20187 yr Med tjugo kilo Karl Johan som torkats så måste man ju testa att laga till en svampsoppa och njuta av årets skörd. Det smakar helsikes mycket bättre än det ser ut.
Publicerat Augusti 31, 20187 yr 17 hours ago PAS sa: Grillar man inte dör man. /P Och grillar man så dör man i alla fall... Fast man kanske dör nöjdare.. ?
Publicerat Augusti 31, 20187 yr 6 hours ago shamani sa: Och grillar man så dör man i alla fall... Fast man kanske dör nöjdare.. ? Yepp! Så är de, inbillar jag mig å mår bra av de. /P
Publicerat September 3, 20187 yr Ska jobba sju dagar eftermiddag och måste ha mat med mig. Just färdigställt tolv matbackar med två olika rätter. Det gick en rejäl grabbnäve Kalle i köttfärsen. Sedan blev det en kycklingrätt med cocosmjölk lime och spansk peppar. Så nu behööver jag inte svälta i veckan.