Publicerat September 6, 20187 yr Vid senaste grillningen gjorde jag medvetet lite xtra. Så om det blev över skulle det få huvudroll i en annan rätt. Nu var det dags å det blev paj på grillspetsbitar med purjo å paprika. /P
Publicerat September 8, 20187 yr 17 hours ago sidelock sa: Kanin idag igen. Det där såg förbaskat gott ut!
Publicerat September 9, 20187 yr Jag hittade en näve kantareller när jag var ute och cyklade. De räckte till en toast som förrätt. Sedan blev det oxrulader med gräddsås.
Publicerat September 10, 20187 yr Snabbis idag = knäckemackor med tonfisk (i olja) och kokt ägg + lite majonnäs
Publicerat September 10, 20187 yr Detta är en populär post. Passade på med vardagslyx på leftovers. Lördagen ägnades åt BBQ i goda vänners lag, inga bilder dock, å det blev lite över. Skivade upp resten av vildsvinskarren, som fick sällskap av lite ost, bröd å grönt. /P
Publicerat September 12, 20187 yr Detta är en populär post. Hemmapul å idetorka. Vad finns å vad har inte gjorts / använts på länge? Lergryta ju! Skivade upp ett grisytterlår, på med S&CitronP å lite lök å ett par lagerblad. Fyll på med grädde å hysst in i ugnen. /P
Publicerat September 12, 20187 yr Jonsson´s egna köttbullar på älgfärs från förra året (vakuumpackat), makaroner, gräddsås o div grönsaker! Dom fick MVG av frun!
Publicerat September 14, 20187 yr Hade mos kvar och hittade en burkskinka i kylen... Lite gröna ärter till det... Hur enkelt och gott som helst. ?
Publicerat September 14, 20187 yr Burkskinka fick jag som barn, det är ingen höjdare. Däremot finns alltid corned beef och Bullens pilsnerkorv hemma, utifallatt.
Publicerat September 14, 20187 yr Detta är en populär post. Färsk harrygg, helt ostressad och utan hagel, en riktigt bra potatis, smörslungade morötter, stekt karl johan och gräddsås. Jo för fan serrö....
Publicerat September 14, 20187 yr Författare Detta är en populär post. Kronhjortsbiff, råstekt potatis, karamelliserad rödlök och riven pepparrot idag!
Publicerat September 14, 20187 yr 3 hours ago mikebike sa: Burkskinka fick jag som barn, det är ingen höjdare. Däremot finns alltid corned beef och Bullens pilsnerkorv hemma, utifallatt. Corned Beef är väldigt gott att skiva och ha på mackan... ?
Publicerat September 14, 20187 yr 5 hours ago PAS sa: Gott. För mig är det sommar mat. /P För mig också, men det var liksom kvar och väntade på mig... ?
Publicerat September 15, 20187 yr 23 hours ago shamani sa: Corned Beef är väldigt gott att skiva och ha på mackan... ? Dessutom väldigt god i pyttipanna....
Publicerat September 16, 20187 yr Va sugen på någe mustigare. Så de blev en kryddigare gryta på färs å vitkål som färgades med lök, sambal, garam masala, curry, kanel, s&p. Å lite komplement. /P
Publicerat September 16, 20187 yr Hade burkskinka kvar.. Lades på knäckebröd... Iddes inte mer idag.. ?
Publicerat September 16, 20187 yr En till som inte iddes med nåt kockande så det blev 2 wienerkörvar med fullkornsbröd och lite tillbehör. Ska straxt ta efterrätten = kopp starkt svart kaffe och lite mintchoklad glass som straff
Publicerat September 16, 20187 yr Städdag på skjutbanan = 4 grillade korvar till lunch; 1 Bratwurst, 1 kycklingkorv och 2 grillkorvar. ? Till middag åt vi gravad lax med kokt Amadinepotatis och limeaioli. Dagens variant på gravning var apelsin och chili. Gott, men chilin märktes knappt. Ostkaka (köpt) till efterrätt 2 timmar senare...
Publicerat September 16, 20187 yr 4 hours ago tecno sa: En till som inte iddes med nåt kockande så det blev 2 wienerkörvar med fullkornsbröd och lite tillbehör. Ska straxt ta efterrätten = kopp starkt svart kaffe och lite mintchoklad glass som straff Vilket straff.. Måste ha varit jobbigt att ta det straffet... ?
Publicerat September 17, 20187 yr 9 hours ago shamani sa: Vilket straff.. Måste ha varit jobbigt att ta det straffet... ? Jaa det vart det allt