Publicerat September 18, 20187 yr På väg hem från jaktmarken åkte jag förbi Thai vagnen och köpte vårrullar till förrätt och kycklingspett med jordnötssås. Blev över så det blir samma imorgon också
Publicerat September 25, 20187 yr Dagens kulinariska = Thai kryddad fiskburgare som är en av mina favoriter. Köper fiskbiffarna från fiskvagnen utanför Willys i Eskilstuna.
Publicerat September 27, 20187 yr Dotera kom hem för några dar. Detta firas med grillning. Blev mozzarellafyllda örtkryddade färsbiffar. /P
Publicerat September 28, 20187 yr Detta är en populär post. Hargryta med morötter, lök och grädde. Fina potatis och några ostar till. Och stekta bruna champinjoner.
Publicerat September 28, 20187 yr Detta är en populär post. Fanns önskemål om grillning till kvällen med kryddning av enbart S&P, samt rök förståss. Gjorde det lätt för mig, så då blev det biff på rå med rödvinssås. Orgasmiskt gott. /P
Publicerat September 29, 20187 yr Nån 10-ondel senare buklandade telefånj¤#”¤en i grytan. Svärburken borde få ett rejält tillskott. Hur som, blev det favorit i repris: kryddig färsgryta med vitkål å smaker från fjärran land. /P
Publicerat September 29, 20187 yr Till kvällens grillning blev de gremolata-fyllda kycklingfilee’r med örtkryddad vitlökssås å sallad. /P
Publicerat Oktober 5, 20187 yr En rejäl bit biff av egen produktion, 50 highland, 50 hereford. Mot grillen!
Publicerat Oktober 5, 20187 yr Författare Efter "klassikerna" bambibolognese och boarbolognese provar vi idag BISONBOLOGNESE!
Publicerat Oktober 5, 20187 yr Wookade en sväng. Basen var strimlad fransyska på svin, som ficksällskap av vitkål, fänkål, vitlök, rölök, mycke purjo, nån paprika å ingefära. Kokosmjölk, oljor, soyor å nå mer. Riktigt nöjd själv. /P
Publicerat Oktober 6, 20187 yr Detta är en populär post. Bara grabbar i huset så, äntligen. Grillade karre’skivor med ¨knaper¨ körda potatisskivor å Bea. Kan vara så att det slank ner nån pilsner åxå. /P
Publicerat Oktober 7, 20187 yr Söndagsstek på svinfransyska. ’Redi’ husmanskost enligt min kritiker. /P
Publicerat Oktober 7, 20187 yr Dagens kulinariska en portion makaron pudding och givetvis rårörda lingon
Publicerat Oktober 7, 20187 yr Hemgjord pizza... med rågmjölsdeg då jag antog att mjölet jag ryckte åt mig var vetemjöl...? Men det blev mat av det också ?