Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
37 minutes ago TekDr sa:

Köttfärssås och spagetti... inte så spännande men det löser uppgiften ?

Inte spännande men riktigt gott är det 

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Middag: ungsbakad baconlindad kycklingbröstfilé stoppad med ngn fransk ost, typ Brie fast betydligt mer smakrik tillsammans med pottisklyftor och ngt grönt i skål med bonddrässing, typ.

20181122_182903.jpg

Publicerat
36 minutes ago Björnstigen sa:

Middag: ungsbakad baconlindad kycklingbröstfilé stoppad med ngn fransk ost, typ Brie fast betydligt mer smakrik tillsammans med pottisklyftor och ngt grönt i skål med bonddrässing, typ.

20181122_182903.jpg

Bonddressing?

Publicerat
2 hours ago sidelock sa:

Bonddressing?

Ketchup?

Publicerat
12 minutes ago hs_merkel sa:

Ketchup?

Ser ingen sådan i bild?

Publicerat
2 hours ago sidelock sa:

Bonddressing?

Mina spider senses säger mangoraja

Publicerat
12 hours ago sidelock sa:

Bonddressing?

Haha, ja jag vet inte vad jag skulle kalla den, svängde ihop ngt jag hade hemma, typ olja, salt, salladskrydda och kanske ngt mer.
Så "Bonddressing"=något enkelt.

Mango Raja ringlade jag över potatisen, den är en kraftig smakförstärkare som är svår att trumfa med ngt annat

Publicerat

Rygg av svin och bock med alla trimmings.☺️ De säger ju att köttkonsumtionen måste minska så jag drar mitt strå till stacken för att se till att det inte ska finnas nåt kvar. :biggrin:

Till det hembryggt öl som jag bytt till mig mot rökta varor från senaste uppdateringen. :yes:48F803C2-4CF0-43D3-9005-BDF3018DE3E2.thumb.jpeg.3e46a2a8b2b6b43b6f4052c702efacf1.jpeg16F00865-1B70-4FB6-96A9-85697B86F02D.thumb.jpeg.93a1513c729c88aa5a20f0a27e8f33af.jpeg

Publicerat
  • Författare
51 minutes ago sidelock sa:

Rygg av svin och bock med alla trimmings.☺️ De säger ju att köttkonsumtionen måste minska så jag drar mitt strå till stacken för att se till att det inte ska finnas nåt kvar.

Till det hembryggt öl som jag bytt till mig mot rökta varor från senaste uppdateringen. 48F803C2-4CF0-43D3-9005-BDF3018DE3E2.thumb.jpeg.3e46a2a8b2b6b43b6f4052c702efacf1.jpeg16F00865-1B70-4FB6-96A9-85697B86F02D.thumb.jpeg.93a1513c729c88aa5a20f0a27e8f33af.jpeg

Lägg av! Knappt värt att nämnas men här blev det bison bolognese och julmust light...

Publicerat
1 hour ago sidelock sa:

Rygg av svin och bock med alla trimmings.☺️ De säger ju att köttkonsumtionen måste minska så jag drar mitt strå till stacken för att se till att det inte ska finnas nåt kvar. :biggrin:

Till det hembryggt öl som jag bytt till mig mot rökta varor från senaste uppdateringen. :yes:16F00865-1B70-4FB6-96A9-85697B86F02D.thumb.jpeg.93a1513c729c88aa5a20f0a27e8f33af.jpeg

Är det där ett uppläggningsfat eller en portion??

Publicerat
16 minutes ago Tuffhund sa:

Är det där ett uppläggningsfat eller en portion??

Jag ser bara en öl. :biggrin:

Publicerat

Kycklinggryta... Ingen curry, men däremot en del gurkmeja, färsk ingefära, lök, morot, chilisås, allehanda kryddor och så grädde.. ?

Mums! ?

990dbf5d-ac5d-45f7-aebf-23ff11408782.jpg

Publicerat

Tunnbrödsrulle med Scan korv och felix pulvermos.

Toppat med ICA Basic Räksallad utan räkor....trots namnet.

Publicerat

En man-tager-vad-man-haver kålgryta + kokta pärer samt lite rårörda lingon.

Publicerat
  • Författare

Understundom får jag en längtan efter fiskbullar... Idag var det en sådan dag! Men, det måste vara pimpade fiskbullar i hummersås. Gör lite extra bechamel som smaksätts med Kalles vari burken med fiskbullar tömmes och idag lite extra pimpat, hade lite skalade räkor i frysen som fick hoppa i kastrullen i sista stund. Serverat med potatis och gröna ärtor.

Publicerat

Snabbis idag, Finsk köttpirog med Åländsk wienerkorv = mums

Publicerat

"Kort datum" är egentligen när nöt börjar bli mört.

Publicerat

Stekpanneimprovisation.

Fräste bacon å strimlat råhjärta som fick sällskap av purjo, lite kryddor, grädde, creme fraiche, en skvätt soya å sist broccoli. Blev en bra kombo med potat å lingon. /P

Dagens.JPG

Publicerat
45 minutes ago sidelock sa:

Halva priset på ryggbiff med kort datum. Come to papa.  

CB1BBAF9-D67C-4513-898C-F03F8B51A8B5.thumb.jpeg.d3d0314da8f5e974db158a116277958f.jpeg

Svampblandningen där är lite intressant vad är det? Ser ut som champinjoner samt lök som fräst ihop säker med salt och peppar   är det nått mer med? 

Publicerat
1 hour ago killer_mouse sa:

Svampblandningen där är lite intressant vad är det? Ser ut som champinjoner samt lök som fräst ihop säker med salt och peppar   är det nått mer med? 

Vitlök också. Och schmööör.

Och det är de bruna champinjonerna. Skogschampinjon eller kastanjechampinjon vilket det nu var.

Publicerat

På kurs i Sveriges närmsta stad och täljt guld till lunch två dar i rad, igår var det raggmunkar och stekt fläsk och idag var det stekt sill med potatismos och skirat smör. :wub: Och imorgon är det torsdag så inte svårt och räkna ut vad som bjuds... 

Publicerat

Idag blev det hittepåtorsk i ugn.

Torsk block tinade och av vattnade över det i en form en blandning av grädde sweet and sour sås lime chiliflakes citronsalt och räkor. 

Klart godkänt.. 

Publicerat

Igår köttfärssås.. vart såå gott! Men godare ändå och lite sorgligt.. i förrgår vart det abborrfilé och potatismos o skysys.. Galet gott! Konstaterar att mina infrusna paket med abborre snart är slut och lååångt till sommaren och värmen och nya borrar :down:

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Konstaterar att mina infrusna paket med abborre snart är slut och lååångt till sommaren och värmen och nya borrar :down:

Håll tummarna för att det snart blir ordentlig is på sjön så kan du ju pimpla lite... då kan man även passa på att vara pruttfull på sjön utan att kbv eller dina kollegor kan göra något åt det. :thumbsup: