Publicerat November 29, 20187 yr Snabbis i köket. JAA! Näj. Näj. Mat. (xxx) Stekte lite pot, lök, valda styckdelar av rå, grädde å nå grönt. /P
Publicerat November 29, 20187 yr Kände för en varm god soppa och vips så blev det korvsoppa, plugg + vitkål + morot + gul lök + grönsaksbuljong tärning och kronan på verket Dahlmans Wienerkorv från Åland .
Publicerat November 30, 20187 yr Författare OK, fuskar lite här nu, dagens är faktiskt inte intagen ännu men när väl så är fallet kommer jag att vara proppmätt och orkar inte ens skriva... Bjuds på ett riktigt "posh" julbord idag á 650:-/kuvert... Utgår från att det är julbord med det man vill ha så vad jag åt lämnar jag åt vars och ens egen fantasi! Utgår från att det var löjligt gott med hänvisning till priset!
Publicerat November 30, 20187 yr 35 minutes ago qvarnhill sa: OK, fuskar lite här nu, dagens är faktiskt inte intagen ännu men när väl så är fallet kommer jag att vara proppmätt och orkar inte ens skriva... Bjuds på ett riktigt "posh" julbord idag á 650:-/kuvert... Utgår från att det är julbord med det man vill ha så vad jag åt lämnar jag åt vars och ens egen fantasi! Utgår från att det var löjligt gott med hänvisning till priset! Bror, jag kommer utsättas för liknande behandling, således har ätandet hållits till minimum sen frukost.
Publicerat November 30, 20187 yr Detta är en populär post. Idag är det köttfrossa med två ickejagande och icke bonnerifuskande kollegor. Trerätters. Först vildsvinsrevben på grillen. Coleslaw till. Sedan bankade tunna dubbelpanerade skivor innanlår av linderödsgris med nån potatis och bea och så avslutar vi med helgrillad rådjursrygg med blåmögelost, gelé och lite tillbehör. Det borde få dem att överväga jägarexamen och egna gårdar...
Publicerat December 1, 20187 yr Detta är en populär post. Rullat köttbullar på älgfärs nu på morgonen ihop med frun. Det finns 2 tallrikar till i kylen som är ostekta. Detta blir även dagens middag sedan ihop med eget potatismos, gräddsås, lingonsylt o div. grönsaker.
Publicerat December 1, 20187 yr Detta är en populär post. I kväll blir det vildsvinsfilé direkt från julegrisen.
Publicerat December 1, 20187 yr 34 minutes ago tecno sa: Dagens kulinariska, fullkorns pannkaka på surdeg med lite gott till Äppelmos? o vad mer?
Publicerat December 1, 20187 yr 14 minutes ago lsjonsson sa: Äppelmos? o vad mer? Äppelmos och vispgrädde och nästa fick blåbärssylt.
Publicerat December 1, 20187 yr 51 minutes ago tecno sa: Äppelmos och vispgrädde och nästa fick blåbärssylt. Ok!
Publicerat December 2, 20187 yr Dagens, plugg + stuvad vitkål + stekta falukorvs slantar med senap och rårörda lingon = enkelt och gott
Publicerat December 4, 20187 yr Författare Kronhjortsrostbiff med fuskpommes, frittade lökringar och en rödvinsreduktion.
Publicerat December 6, 20187 yr Jahaja, vart en portion korvsoppa från senaste koket som fick besöka micron + ett par knäckemackor med lite leverpastej som sköljdes ner med årets senate chateau du muu = mätt gåbbe
Publicerat December 6, 20187 yr Författare Stekt vildsvinsfalu med stuvade morötter och purjolök. Skumt ljus, påminner lite om en bordell... Det är bara den traditionella adventsstjärnan i papper som skummar till ljuset, julen är nära vet ni!
Publicerat December 7, 20187 yr Gjorde svampsoppa med sandsopp. Enligt några svampforum ska torkad sandsopp vara substitut för stenmurkla. Nå soppan går att äta men var murkelsmaken finns i sandsopp överlåter jag till andra att bedöma men nu har jag testat i alla fall. Men sandsopp innehåller den femte grundsmaken umami och med lite aromat i soppan plockar man fram mer av den. Tror inte att jag plockar så värst mycket mera sandsopp så länge skogarna är fulla med Kalle Johan under höstarna.
Publicerat December 7, 20187 yr Fick tag en billig skinkstek som rappt skars ner i bitar och i en het gjutjärnsgryta där dom fick sällskap av morötter potatis lök och bruna champinjoner och kokat några timmar
Publicerat December 7, 20187 yr På 2018-12-01 at 17:47 tecno sa: Dagens kulinariska, fullkorns pannkaka på surdeg med lite gott till Eller lite gott med pannkaka till...?
Publicerat December 7, 20187 yr 6 minutes ago shamani sa: Eller lite gott med pannkaka till...? Vart ju fler än 1 ?
Publicerat December 9, 20187 yr Idag äts det en av mina favorit rätter, porterstek med hasselbackspotatis. Mums.