Publicerat Maj 25, 20206 yr Ett par wraps med min chili - isberg - riven ost - tomatskivor = inte så illa.
Publicerat Maj 27, 20206 yr Ikväll blir det Coq au vin på en rejält fullvuxen LaFleche tupp av godsets egna produktion.
Publicerat Maj 28, 20206 yr Hmmmmm de är ju hamburgarens dag i dag. Nu vart det två finska köttpiroger med tillbehör så vi kan väl kalla dessa för burgare
Publicerat Maj 30, 20206 yr 15 minutes ago, TekDr said: Jobbat hela dagen så det blev stödköp på lokala pizzerian ikväll... Brottarmatta som omväxling
Publicerat Maj 30, 20206 yr Malt en 10-12kg suovas rökt kött och nåt paket bacon i, tänkte testa göra lite hamburgare till att börja med och se om det blir bra.
Publicerat Maj 31, 20206 yr Testade grilla hamburgare av souvas färsen igår och det blev riktigt bra. Testade nu göra köttbullar medan jag pressade hamburgare, få se om det blir lika lyckat.
Publicerat Juni 2, 20206 yr 2 mindre tunnbröds rullar med varsin grillkorv mos rostad lök finsk delikatess gurka och ett glas sen 2020 Chateau du Muu.
Publicerat Juni 2, 20206 yr Detta är en populär post. Då vonLidl har hel sida laxfile till 99 kr/kg denna vecka tillagade jag den i ugnen med vit sparris och dill och kryddade med salt och citronpeppar. Till detta serverades fast potatis med skirat smör och ett glas friskt vitt vin. Tyvärr hann jag inte få någon bild: det var för gott.
Publicerat Juni 5, 20206 yr Detta är en populär post. Idag lyckades jag och gjutjärnet. Entrecote av highland/hereford ungnöt.
Publicerat Juni 8, 20206 yr 29 minutes ago TekDr sa: Landade visst en ungtupp på grillen idag... Riktigt fin?? Blir en hög vakteltuppar här, trevligt smågodis ☺️
Publicerat Juni 8, 20206 yr 13 minutes ago sidelock sa: Riktigt fin?? Blir en hög vakteltuppar här, trevligt smågodis ☺️ smakade änna fågel? vart nån blandras mellan LaFleche och fan vet vad.... ? Vi har ett knippe vaktlar på tillväxt också ? och några kalkoner och nu även nykläckta gäss och fasaner, blir fint framåt hösten ?
Publicerat Juni 9, 20206 yr Enkelt är gott = nybakat bröd + rödbetssallad + köttbullar och en kopp SVART
Publicerat Juni 9, 20206 yr Detta är en populär post. Svängde in till Dafgård,s butik i Källby tidigare idag. Strosade runt och hittade en fint marmorerad entrecote som dessutom hade svensk ursprung. Slängde två skivor på grillen. Blev gott som satan. Man kommer långt med salt, peppar och bra råvaror.
Publicerat Juni 15, 20206 yr På 2020-06-08 at 17:55 TekDr sa: smakade änna fågel? vart nån blandras mellan LaFleche och fan vet vad.... ? Vi har ett knippe vaktlar på tillväxt också ? och några kalkoner och nu även nykläckta gäss och fasaner, blir fint framåt hösten ? Får du kvar ett vingpar från en kalkon så kan jag köpa av dig till min flugbindning.
Publicerat Juni 15, 20206 yr Har gjort matbackar till den här eftermiddagsveckan som jag avblåste då jag fick covidbeskedet. Pasta med ost och skinksås. Fylld sik i ugn fyllde med hackad rödlök tomat dill och citron samt peppar och smör med ris till Nu puttrar det kucklingfile i gratängsås på grädde mjölk och ost, även det med ris. Börjar kännas som att man blir människa igen.
Publicerat Juni 15, 20206 yr 18 minutes ago Nils l sa: Får du kvar ett vingpar från en kalkon så kan jag köpa av dig till min flugbindning. Ska försöka ha det i minnet när det blir slakt.