Publicerat April 25, 20205 yr Kvällens på G. Sparrisen och Tomaterna får vänta lite. Praktiskt med ett jakttorn som avställningsyta.
Publicerat April 25, 20205 yr Detta är en populär post. 55 minutes ago Mulle mek sa: Och resultatet blev
Publicerat April 25, 20205 yr Detta är en populär post. Grill tajm. Sonen hemma över helgen, god anledning å fira. Valda delar av grisen jag träffade på i veckan fick huvudroll på gallret. /P
Publicerat April 26, 20205 yr Det här är ett väldigt trevligt och enkelt recept på älgfilé, signerat Myllymäki: https://www.koket.se/algfile-med-smorkokt-spetskal-och-parmesan Jag lagade det i kväll och just spetskålen kommer jag nog plåga familjen med en lååång tid framöver, det kommer vara min "default side dish" ett tag.
Publicerat April 27, 20205 yr 14 hours ago LGH sa: Det här är ett väldigt trevligt och enkelt recept på älgfilé, signerat Myllymäki: https://www.koket.se/algfile-med-smorkokt-spetskal-och-parmesan Jag lagade det i kväll och just spetskålen kommer jag nog plåga familjen med en lååång tid framöver, det kommer vara min "default side dish" ett tag. Spetskål är en favorit. Jag måste dessutom tillstå att speltskål är en av de grönsaker där jag tydligast tycker mig känna en positiv smakförändring när man köper ekologiskt. Klart sötare i smaken. Kan dock givetvis ändras med tid/säsong...
Publicerat April 29, 20205 yr De hade grillade kycklingen på Hemköp idag för en femma/st.. Fyra försvann rasande fort... 9 timmar sedan frukosten så jag var hungrig.. ? Goda som rackarn är dom också! ?
Publicerat April 30, 20205 yr Gjorde ju pannbiffar häromdagen.. La dom i en form efter vart som som var klara. Den formen hällde jag grädde över, lite vitpeppar, salt och kinesisk soya åkte med också. In ugnen.. Lite grönsaker och mos till.. Fuskade med pulver idag..
Publicerat April 30, 20205 yr 32 minutes ago, shamani said: Gjorde ju pannbiffar häromdagen.. La dom i en form efter vart som som var klara. Den formen hällde jag grädde över, lite vitpeppar, salt och kinesisk soya åkte med också. In ugnen.. Lite grönsaker och mos till.. Fuskade med pulver idag.. Ett tips till pulvermoset, blanda in 20-30% rotmospulver = lyfter smaken på *stompet*
Publicerat April 30, 20205 yr 4 hours ago tecno sa: Ett tips till pulvermoset, blanda in 20-30% rotmospulver = lyfter smaken på *stompet* Oki. Ska försöka komma ihåg det! Tack! ??
Publicerat Maj 1, 20205 yr 41 minutes ago tecno sa: Dagens blev en god paj och min finhackade coleslaw. Berätta om pajen..
Publicerat Maj 1, 20205 yr Detta är en populär post. Blev Gösfilé ikväll, med potäter, grönsaker och en hemfixad kall sås med räkor. rom dill, basen var Turkisk yogurt .
Publicerat Maj 4, 20205 yr Nu bubblar en Färsgulasch med paprika på spisen. Mat om 20 minuter? 20200504_183700[1].mp4
Publicerat Maj 4, 20205 yr Gårdagens middag. Hembakt franska (frugan som bakat), ost, etiopisk pepparsås och sallad. 10-åringen hade bakat mini kladdkakor i muffinsformar till efterrätt. . Mjölk dracks till både maten och efterrätten.
Publicerat Maj 5, 20205 yr Dagens kulinariska blir lite hetlufts friterad/grillade kyckling innerfiléer och blomkålsgratäng. Redigerad Maj 5, 20205 yr med tecno Lagt till en bild till
Publicerat Maj 5, 20205 yr Blev norsk fiskgratäng a la min mamma.. Inga makaroner! För svenskar så blir väl det här närmare fiskpudding? Fast utan risgröten..
Publicerat Maj 7, 20205 yr Igår blev det rester till lunch. Klyftpotatis och älgfärsbiffar med en lättöl till maten. Middagen fick barnen ordna. Så de valde att göra äggröra med bacon som vi åt på hembakt rostad franska. 12-åringen skar franska, blandade ihop äggröresmeten medan 10-åringen skar och stekte bacon. Franskan rostade vi ugnen så de var klara samtidigt allihop. Skulle nog ha lättat upp det med lite sallad på sidan men jag var för hungrig plus att jag kom inte ihåg det förrän maten var klar och det är ju godast äta den direkt.
Publicerat Maj 7, 20205 yr 35 minutes ago tecno sa: Trevligt när di små visar sig i köket De har fått hjälpa till i köket sedan de var 3-4 år gamla. Åtminstone när det bara är jag och barnen hemma, frugan är "sämre" på att ta dem till hjälp. Barnen tycker ju det är roligt dessutom och växer som personer ju mer de klarar av att göra.