Publicerat April 15, 20206 yr Blev sugen på en mustig gryta (suppe), stor gul lök, 2 stora champinjoner, nötfärs och vitkål som frästes upp. I med lite buljong och morötter samt potatis. Kryddor salt och peppar samt lite vitlök. Reding ett par msk creme fraiche, en skvätt Maggi och Kikkoman soja. Behöver jag skryta med att det blev sketa gott
Publicerat April 15, 20206 yr 6 hours ago TekDr sa: Chili con vildgris... Nu blev jag sugen på tacos... Det kanske det kan bli någon dag... ?
Publicerat April 16, 20206 yr Detta är en populär post. Efter flera grytor på vildsvin så blev det en stek i ugn. Ligger på rygg nu och mår ganska oförskämt bra just nu. Möjligen lite väl mätt och stinn. Men gott blev det.
Publicerat April 19, 20205 yr 2 små fiskburgare med ost, majo och picklad rödlök under fisken och senap och ketchup = mums
Publicerat April 19, 20205 yr 41 minutes ago tecno sa: Har du ett helt kompani att utfordra ? Vadå? Det där var ju bara min portion ?
Publicerat April 21, 20205 yr Detta är en populär post. Sallad i solen. Skivade upp grillad rev å lite annat (sallad,tomat,rödlök.inlagd gurka, aiwar, mayo, dressing, parmesan å peppar). Ibland blir sallad väldigt gott. /P
Publicerat April 22, 20205 yr Förbaskat trögt fiske men de jag fick med mig hem byxades och sedan hamnade filéerna i mjöl ägg och ströbröd. En lätt överdosering av skolans fisksås med bostongurka, dill, majjo och creme fraiche plus kryddor så ligger man på rygg igen. Tror inte det blir svårt att somna ikväll heller.
Publicerat April 23, 20205 yr Detta är en populär post. Mycke sallad kompenseras med "kött and cheese". /P
Publicerat April 23, 20205 yr Paltschvemen! Uttrycket är lokalt från pitetrakten men fungerar utmärkt som beskrivning av mitt hälsotillstånd i skrivande stund. Dessutom fick jag med mig ett inte föraktligt antal av dessa fullständigt arbetsmoralförstörande bollar till mat.
Publicerat April 23, 20205 yr 23 minutes ago Nils l sa: Paltschvemen! Uttrycket är lokalt från pitetrakten men fungerar utmärkt som beskrivning av mitt hälsotillstånd i skrivande stund. Dessutom fick jag med mig ett inte föraktligt antal av dessa fullständigt arbetsmoralförstörande bollar till mat. Fått för mig att friterad palt vore en spis för gudar. Provat?
Publicerat April 23, 20205 yr 2 minutes ago sidelock sa: Fått för mig att friterad palt vore en spis för gudar. Provat? Om palt brynt simmande i smält smör räknas som frityr så är svaret ja. En portion borde vara bortemot 10000kcal och bör endast ätas av ryska skogshuggare när utetempen är minus 40 eller kallare.
Publicerat April 23, 20205 yr Detta är en populär post. Då det bara var jag och pojken hemma i måndags till lunch blev det en favorit i repris. Hemgjord hamburgare på älgfärs. Max Friscobröd. Ost, bacon, felix sweet&smokey, sallad och max original dressing. Friterade pommes med sweet&smokey samt cheddar dressing på sidan. nä nu blev jag visst hungrig igen...