Publicerat Maj 7, 20205 yr Detta är en populär post. Ibland är inte livet mer fancy än korv med mos...
Publicerat Maj 7, 20205 yr Detta är en populär post. Sotgrillad lax ( chili och massa andra kryddor) sallad, rostade solrosfrön, creme freiche naturell som fått gosa till sig några timmar med rostad och finhackad vitlök, rökt paprika pulver och timjan i kylen. Äts som wraps i tortillabröd.
Publicerat Maj 9, 20205 yr Detta är en populär post. 3 hours ago Dansken sa: Snart blir det frukost på Koala ankrad i någon lugn soldränkt vik ? Japp, Vi fortsätter träningen inför sommaren. Sill-lunch med tre sorters sill, potatis, gräddfil med gräslök. Ägghalvor med rom, hemgjord coleslaw på färsk vitkål, hembakad surdegsfralla med lagrad ost. Allt nedsköljt med öl och en liten stänkare☺️
Publicerat Maj 9, 20205 yr Sonen kom välkommet hem på oannonserat besök. Måste firas. Har ju en gris i kylen i garaget hängandes som jag råkte nu i veckan. Grilla var alternativet, ryggbiff blev valet. /P
Publicerat Maj 9, 20205 yr 7 hours ago Mulle mek sa: Japp, Vi fortsätter träningen inför sommaren. Sill-lunch med tre sorters sill, potatis, gräddfil med gräslök. Ägghalvor med rom, hemgjord coleslaw på färsk vitkål, hembakad surdegsfralla med lagrad ost. Allt nedsköljt med öl och en liten stänkare☺️ Tränar man så tränar man? Det blev grillat innerlår av vildsvin med vitlökssmör, hemstampad potatissallad med oliver, purjolök, soltorkade tomater, svarta bönor och kapris. Coleslaw och lite annan vitkålssallad. Till det ett kylt Rose vin. Nu är vi beredda inför Seglings säsongen?
Publicerat Maj 11, 20205 yr Detta är en populär post. Min första burgare med Hobbes hybrid bröd (utan potatis mjöl). Kan bara säga att detta blir mitt hamburgerbröd framöver, så himla gott.
Publicerat Maj 12, 20205 yr Latmans lunch. Gjorde fuskpizza av rester. Tortillabröd, heinz chilisås, riven ost, tacofärsoch lök. in i ugnen tills det var klart sen lite oragano på och lite Tortilla chips på sidan.
Publicerat Maj 12, 20205 yr 5 hours ago OlaK sa: Chilligryta med lite extra hetta. ? Den såsen är det tryck i ??????
Publicerat Maj 14, 20205 yr Detta är en populär post. Ugnsstekta vitkålskivor och honungsbacon.. Så himla gott!! ?
Publicerat Maj 15, 20205 yr Köttbullar, potatismos med mycket smör i och rårörd lingonsylt. ? Nåra plommontomater blev det också för att vara lite nyttig. ?
Publicerat Maj 15, 20205 yr 16 minutes ago OlaK sa: Köttbullar, potatismos med mycket smör i och rårörd lingonsylt. ? Nåra plommontomater blev det också för att vara lite nyttig. ? Saknas en god gräddsås, bara.. ??
Publicerat Maj 15, 20205 yr Blev tvungen att smaka av min gravsaltning. Proppade i mig säkerligen 1000 blivande gäddor på macka ikväll. Jag är barnsligt förtjust i rom och för att undvika missförstånd så är det inte den flytande varianten på flaska och ej heller staden. ?
Publicerat Maj 16, 20205 yr Blev kebabtallrik som vi fixade ihop hemma igår. Järsvö kebab, sallad, hackad rödlök, friterade pommes och Rydbergs Vita kebabsås. ? = Matkoma. Inte så mycket matlagning riktigt men jäkligt gott ändå!
Publicerat Maj 17, 20205 yr Detta är en populär post. Ibland är man rikare än annars och då materiellt. Sitter i sjunde himlen och käkar rom på wasa frukost.
Publicerat Maj 17, 20205 yr 4 hours ago Nils l sa: Ibland är man rikare än annars och då materiellt. Sitter i sjunde himlen och käkar rom på wasa frukost. Ingen dålig frukost det Nils!