Publicerat Juni 25, 20232 yr Detta är en populär post. En spätta gratäng med purjolök och räkor och kokta nypotatisar
Publicerat Juni 26, 20232 yr Detta är en populär post. Kört morsan till ögonkliniken i Göteborg. Blir en del väntan men turligt nog ligger ett Nöjds konditori på bottenplan Blev frukost/lunch i form av halv patentmacka och avslutar med Budapestbakelse och stor latte
Publicerat Juni 26, 20232 yr 20 minutes ago, exabit said: Kört morsan till ögonkliniken i Göteborg. Blir en del väntan men turligt nog ligger ett Nöjds konditori på bottenplan Blev frukost/lunch i form av halv patentmacka och avslutar med Budapestbakelse och stor latte Gottegris
Publicerat Juni 26, 20232 yr @exabit vad va det på Patentmackan? Såg trevligt ut, bakelser är inte riktigt min grej 😉
Publicerat Juni 26, 20232 yr 2 hours ago PAS sa: Spam. /P Picknickbog? Det va länge sedan, fan får många bra ideér här vad jag ska leva på under mina barnfria veckor 😅 Ravioli, picknickbog och fiskbullar i hummersås med tonfisk 👍 Snart en hel veckosedel klar ju 🤣
Publicerat Juni 26, 20232 yr 1 hour ago Joacim sa: Picknickbog? Det va länge sedan, fan får många bra ideér här vad jag ska leva på under mina barnfria veckor 😅 Ravioli, picknickbog och fiskbullar i hummersås med tonfisk 👍 Snart en hel veckosedel klar ju 🤣 Picnicbog i Crockpot är ju en höjdare faktiskt 🙂
Publicerat Juni 26, 20232 yr 4 hours ago Joacim sa: @exabit vad va det på Patentmackan? Såg trevligt ut, bakelser är inte riktigt min grej 😉 Stekt ägg och nån form av biff typ.
Publicerat Juni 26, 20232 yr 2 minutes ago exabit sa: Picnicbog i Crockpot är ju en höjdare faktiskt 🙂 Alltså göra egen eller? För du menar inte tillaga sådan på konsev i crockpoten väll? 😅
Publicerat Juni 26, 20232 yr 1 minute ago exabit sa: Stekt ägg och nån form av biff typ. Fy fan, nu blev jag sugen på östras pannbiffsmackor helvete, det riktigt knullar mot gommen när man äter dom 😅🙈
Publicerat Juni 28, 20232 yr Detta är en populär post. Blev nyrullade dumplings idag igen. Nästan för bra faktiskt. Blev proppmätt
Publicerat Juni 30, 20232 yr Dagen efter blev det de kvarvarande dumplings traditionellt stekta lite i vispade ägg. Nästan rimligt gott faktiskt
Publicerat Juli 9, 20232 yr Detta är en populär post. Dumplings i all ära (svärisarna står faktiskt i värmen och gör såna idag igen ) men ibland vill man ha nåt som det går att tugga på. Hjärnan suktade inte socker eller annat utan idag skrek den bara ”nötkött!”. Så när vi veckohandlade på Maxi så slank det ner två entrecôter i vagnen. Dessa blev min lunch. Satan va gott det är! Bara salt och peppar och stekta i smör förstås
Publicerat Juli 9, 20232 yr Änna avundsjuk på @exabit själv fick jag "njuta" av buffén på Stena Jutlantica. Men för all del, flanksteken var helt ok.
Publicerat Juli 9, 20232 yr 41 minutes ago exabit sa: Så när vi veckohandlade på Maxi så slank det ner två entrecôter i vagnen. Dessa blev min lunch. Det där förstår jag inte: bjuder du inte dom andra på sånt när ni har besök?
Publicerat Juli 9, 20232 yr 26 minutes ago Dansken sa: Det där förstår jag inte: bjuder du inte dom andra på sånt när ni har besök? De är helt ointresserade. Gamla människor med so so tänder.
Publicerat Juli 19, 20232 yr Dagens *storkok* 2 stora gul lök, ett vitkålhuvud, 1kg blandfärs och 2koppar ris. Blev sisådär 7 middagar Allt i min Xpress cooker = smidigt Nedan påfyllning