Publicerat Februari 20, 20233 yr Idag serveras en mustig gryta/soppa, snabb enkel tillagat i min Crockpot Express.
Publicerat Februari 24, 20233 yr Detta är en populär post. Lojaktsmöte i förrgår. Årsmöte med JaktVårdsKretsen igår. Belönades i afton med lyxig snabbmat. Ryggbiff på rå, olika lökar, champ å rejält me grädde. /P
Publicerat Februari 24, 20233 yr Detta är en populär post. Ångbåtsbiff med klyftpotatis blev det ikväll. Första gången jag gör det, men det blev smaskens, så det blir fler gånger. Kan vara bra att äta lite kossa ibland, när man tröttnat på viltkött, så man inser hur privilegierad man är som har tillgång till så mycket bra kött, för ska man få en kossa som slår viltkött blir det stort hål i plånboken😁
Publicerat Februari 28, 20233 yr Detta är en populär post. Pizza med hjärta, tunga, sous vide tjälknöl från älg samt kantareller.
Publicerat Februari 28, 20233 yr 2 hours ago fubar sa: Pizza med hjärta, tunga, sous vide tjälknöl från älg samt kantareller. Hur var det med tunga på?
Publicerat Mars 1, 20233 yr 10 hours ago karelsk blandning sa: Hur var det med tunga på? Ja om jag får drista mig till att skriva djävulskt bra, hjärta och tunga är så klart tillredda sedan innan. Annars behövs nog förtuggning.... I detta fallet så var hjärta och tunga kokt i slow kocker i 6-8 timmar för ett annat ändamål vid ett tidigare tillfälle. En så kallad "frysrensning"
Publicerat Mars 3, 20233 yr Detta är en populär post. Dagens kulinariska måltid, stekt fläsk med löksås. Mumsigt värre
Publicerat Mars 4, 20233 yr Dagen började med att salta början till årets torr kött som var taget fram. Efter det var det koka hjortron sylt. Sen blev det att göra en form lasagne.
Publicerat Mars 8, 20233 yr 24 minutes ago, Dansken said: Micro Pizza lite snabbt.... Tänkte ta en kvälls sittning. Skitjakt !
Publicerat Mars 11, 20233 yr Detta är en populär post. Lazy man pizza. Släng allting på tortillabröd, in i ugnen på 225 grader i 5-7 minuter, klart.
Publicerat Mars 11, 20233 yr 2 hours ago Islänningen sa: Lazy man pizza. Släng allting på tortillabröd, in i ugnen på 225 grader i 5-7 minuter, klart. Körde den varianten fast inbakad (vikt bröd med fyllning i mellan) inlindad i folie på grillen när vi hade båten kvar.
Publicerat Mars 16, 20233 yr Detta är en populär post. Soppa på butternut squash med knaperstekt rökt vildsvin som garnityr.
Publicerat Mars 18, 20233 yr Började igår. Hade en hel älglägg med ben i frysen och tänkte såga till det men hittade inte lämpligt begagnat blad, ren skar och delade i 3bitar sen i stekgrytan. Delade isär det i 5 bitar och sen in i ugnen med tillbehören. Blev sjukt bra efter ett gäng timmar med lök,morötter,vitlök och purjolök. Gjorde frys fynd, fryst färs gjord av souvas så stoppade i lite fett och gjorde smash burger. Det besvärliga var att färsen var rökt så det kletade i pannan vid stekning. Utöver det riktigt bra.
Publicerat Mars 18, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Skämde bort mig själv idag, inte nog med att det smakar gott man fastnar lätt i minnet från sommarens jämtlandsfiske... Abborre måste fan vara den godaste fisk som finns!
Publicerat Mars 19, 20233 yr Detta är en populär post. Dagens blev en kvällens. Så, serverades gryta på älgkalv, med mos. /P
Publicerat Mars 24, 20233 yr Dagens blev en kvällens. Så, till fottbållen serveras Boar-Bolognese. Smaksatt åt det indiska hållet, med bla kokosmjölk, curry, ingefära, spiskummin. Färs är ALLTID bra. /P
Publicerat Mars 25, 20233 yr 1 hour ago tecno sa: Ser gott ut, vad är det för nåt? Nån form av kålpudding skulle det bli. Blev ändå rätt bra.