Publicerat Maj 14, 20232 yr Fläsk lägg är riktigt bra. Jag har gjort nån gång att köra det på låg värme i ugnen en stund, sen in i grillen med rök spån och glaze på. Blir riktigt bra om man ids och har tid.
Publicerat Maj 18, 20232 yr Enkelt i solen. Gjorde, nä! Lämnade in te Åkes Hemchark från förre grisen för att transformeras till Falukorv. Blev väldigt bra. /P
Publicerat Maj 18, 20232 yr 1 hour ago karelsk blandning sa: Det där gröna på kanten förstörde bilden lite. Men du. De ä lugnt. Jag lägger inget på tallriken jag inte tycker om. De ä ingen miljöpartist. De ä gurka. De ä gott. 😉 /P
Publicerat Maj 18, 20232 yr 2 hours ago PAS sa: Men du. De ä lugnt. Jag lägger inget på tallriken jag inte tycker om. De ä ingen miljöpartist. De ä gurka. De ä gott. 😉 /P Instämmer! Gott med gurka.
Publicerat Maj 20, 20232 yr Detta är en populär post. Smash burger, men dement som man är fanns det ingen lök med i packningen. Nå det fungerade ändå. Kommer göra det fler gånger då det finns en Muurikka till hands, fort går det så är det mat.
Publicerat Maj 20, 20232 yr På 2023-05-14 at 22:39 karelsk blandning sa: Fläsk lägg är riktigt bra. Jag har gjort nån gång att köra det på låg värme i ugnen en stund, sen in i grillen med rök spån och glaze på. Blir riktigt bra om man ids och har tid. Brukar koka ca 1.5-2 h beroende på fortsatt tillagningsmetod. Grillen blir jäkligt gott om man stänger locket och har mest indirekt värme men lite kol under köttet så att vätska som droppar med evaporerar på kolet och skapar en trevlig ”köttrök” utan att det blir brand i grillen
Publicerat Maj 20, 20232 yr 7 hours ago MagnusN sa: Brukar koka ca 1.5-2 h beroende på fortsatt tillagningsmetod. Grillen blir jäkligt gott om man stänger locket och har mest indirekt värme men lite kol under köttet så att vätska som droppar med evaporerar på kolet och skapar en trevlig ”köttrök” utan att det blir brand i grillen 24 h i sous vide och sen göra crackling av svålen är det bästa jag testat med fläsklägg. Rotmos, öl, snaps och grovkornig senap till. /M
Publicerat Maj 20, 20232 yr Idag blev det grillad välhängd rostbiff från dov. På grillen hamnade även lite vitkål i folie. Kokta potäter till detta och en kall öl satt som en smäck
Publicerat Maj 27, 20232 yr Detta är en populär post. Ser ut som den bruna maten från 70talet… Mufflon, tryffel, grädde, tellicherrypeppar är smack bang good
Publicerat Juni 4, 20232 yr Detta är en populär post. Landade några av ”godsets” kycklingar på grillen idag. Smakade inte pyton..
Publicerat Juni 8, 20232 yr Detta är en populär post. Grillkryddegryta det blev. Skinkstek skulle tillagas, men visste ej hur. Tärnades å frästes med rö å vit lök. Funderade lite på blöta, förutom krossad tomat då. Ölen behöver ju ja å grannen när vi ska lösa ’problem’. Vin kan ja ju dricka till. Grädde dricker inte jag, å så löste det sig. Barnsligt gott å mosa potaten å blanda med den goe såsen. /P
Publicerat Juni 10, 20232 yr Idag blev det blomkålsgrantäng, vitlök och muskot och till det knaperstekt bacon och en tjock grillkorv.
Publicerat Juni 10, 20232 yr Detta är en populär post. Sol å fint väder = Grilltajm! 1 av 2 galtar som gått på åkern hemmavid en tid. 2ggr under en veckas tid vid 23-tiden har jag siktat på dom å nästan varit redo å klämma av. Bara lite närmare, sen … Meen vid dessa 2 ggr har grannen samtidigt kommit å kört förbi. Varav nasse reagerat, ’Åhhh! Schä, schä kära nån!’ Å sprungit te skogs. Lite komiskt ändå. Men i tisdags vid 23.59 kom ingen granne å jag klämde av. Grilla file’erna å resten ska bli grillkåv. /P
Publicerat Juni 10, 20232 yr Detta är en populär post. Blev Tacos lagat på Trangiaköket på en klippa under en båttur på sjön Barken.
Publicerat Juni 13, 20232 yr Detta är en populär post. Easy coocking! Blev inspirerad av Exabit’s tonfisk och någon här inne’s minnen av tonfisk, gräddfil å citronpeppar. Hmmm! Det har jag aldrig gjort förut. Så, då fick det bli tonfiskröra, sallad, lök, nå hetar röd sås ifrån köksdörr’n å Libabröd = Tonfiskrulle juh. Vart bra. /P
Publicerat Juni 13, 20232 yr 1 hour ago PAS sa: Easy coocking! Blev inspirerad av Exabit’s tonfisk och någon här inne’s minnen av tonfisk, gräddfil å citronpeppar. Hmmm! Det har jag aldrig gjort förut. Så, då fick det bli tonfiskröra, sallad, lök, nå hetar röd sås ifrån köksdörr’n å Libabröd = Tonfiskrulle juh. Vart bra. /P Ser fint ut Blev en burk fiskbullar i räksås förut faktiskt, mixad med en burk tonfisk i olja (lät oljan rinna av först förstås). Sen har jag köpt äggvita på flaska för första gången . Tänkte prova att steka ägg med bara vitor så man slipper trycka i sig sex st. äggulor i samma veva.
Publicerat Juni 13, 20232 yr Plättar m hjortronsylt (förra årets), gammeldags vaniljglass, grädde o mjölk!
Publicerat Juni 16, 20232 yr Detta är en populär post. Hittade ett par påsar stekfläsk i frysen… lätt val då. Fläsk, kokta päror och löksås 👌
Publicerat Juni 18, 20232 yr Dagens lunch 2 skivor lingongrova med skinka och lagrad präst med lite senap på= lägg ihop å njut med en kopp svart.
Publicerat Juni 24, 20232 yr Bidde ingen sillabit igår, låg i däck med illamående. Så nu dagen räddad med lite salt