Publicerat Juli 19, 20232 yr 46 minutes ago Dansken sa: Berätta vad det är, och vad det smakar: Ser gott ut.... Instämmer!
Publicerat Juli 20, 20232 yr Appelsinmarinerad rådjursfilé med sparris och potatisgratäng. Västerbottenpaj som efterrätt.
Publicerat Juli 20, 20232 yr Testlagade en dubbel sats av ICA:s recept på "huevos rancheros" och bjöd föräldrarna på detta tidigare idag. Bytte dock ut den gröan paprikan mot röd dito och nöjde mig med en citron. https://www.ica.se/recept/huevos-rancheros-2873/ Blev helt OK! MVH Alias
Publicerat Juli 22, 20232 yr Vet du inte själv vad du äter? Måste fråga på näter..... Börjar du bli denil- cement?
Publicerat Juli 22, 20232 yr Klart man är lite sen i cementen Jodå vet nog vad jag äter, gott som fasen var det allt.
Publicerat Juli 22, 20232 yr 20 minutes ago, Dansken said: Berätta då........ Okej då, hittade en påse med lite lever bitar i frysen som jag stekte i smör = SMASKENS!
Publicerat Juli 22, 20232 yr 3 hours ago tecno sa: Och vad är det? Det ser ut som ett runt tunnbröd. Röda bären kan vara lingon, tranbör eller röda vinbär. Hade jag fått tillgång att smaka på ett så hade jag kunnat svara på det.
Publicerat Juli 23, 20232 yr 3 hours ago tecno sa: Lever = rårörda lingon och veochfasa pulvermos Är du för slö för att göra riktigt potatismos???
Publicerat Juli 23, 20232 yr 20 minutes ago, lsjonsson said: Är du för slö för att göra riktigt potatismos??? Å du har då inget annat att gaffla om, dina one-liners sucks! Sålänge du inte har smakat min potatis mos så ska du enbart knipa foderluckan för det luktar Semper
Publicerat Juli 23, 20232 yr Rester från igår, grönkålspasta med rostade valnötter och pumpafrön. Får nog bli en köttbit på grillen ikväll som kompensation!!
Publicerat Juli 23, 20232 yr 4 hours ago tecno sa: Å du har då inget annat att gaffla om, dina one-liners sucks! Sålänge du inte har smakat min potatis mos så ska du enbart knipa foderluckan för det luktar Semper Kock i lumpen, kock hemma! Våran kokgrupp var den enda som fick beröm för den mat som vi lagade till både värnpliktiga och befäl. Kokgrupperna var de samma under hela tiden.
Publicerat Juli 25, 20232 yr Detta är en populär post. Farsan fick ett gratis slaktsvin som skadat sig och därmed inte kunde åka till slakteriet. Ett halvt tamsvin tackar man inte nej till. Blir några stabbiga kotletter till kvällen 👌
Publicerat Augusti 1, 20232 yr -Kryddig. Krämig. Curry-stroganoff-ish med potat?! -Yepp! Tuta rött till. /P
Publicerat Augusti 5, 20232 yr Same. Same. But different. Ryggbiff på veckans lillegris. Ena grillkryddad å den andra fick bli med Citronpeppar. + lite bonusgrille när grillen ändå å igång. Fryser generellt in färs i 600gr förp. Å fick dryga 400gr över. Burgare ä bra mat. Mata i med salt å peppar å avluta med cheese å med det är 2 andra middagar klara. /P