Publicerat Januari 22, 20242 yr Författare 17 hours ago tecno sa: Det där är gott på riktigt i all sin enkelhet, kungligt käk speciellt när det är vargavinter! 👍
Publicerat Januari 22, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Inte dagens dagens, lördagens dagens åt mig, ett gäng skyttar och hundförare som behövde utfodras i svinkylan på årets sista drevjakt... Först gången jag steker pytt i panna med tjocka vinterhandskar på!
Publicerat Januari 23, 20242 yr Detta är en populär post. Min mellan gjutjärnsgryta har tydligen fått fötter så då fick de bli i en i lightmtrl. I frysen låg ett stycke rev utan ben från ett vildsvin, 2,5kg, som jag borde göra nått med. Pulled Pork ju. Pulled Rulle, smidigt. Smakmässigt, mycket. Värmer även kall. /P
Publicerat Januari 25, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Det blev en "barnportion" fläsk å bönor idag... 😉
Publicerat Januari 25, 20242 yr 1 hour ago qvarnhill sa: Det blev en "barnportion" fläsk å bönor idag... 😉 Nu snackar vi!
Publicerat Januari 25, 20242 yr 1 hour ago qvarnhill sa: Det blev en "barnportion" fläsk å bönor idag... 😉 Man kan ta en portion till 🙄🙄
Publicerat Januari 25, 20242 yr 29 minutes ago Ken1 sa: Man kan ta en portion till 🙄🙄 Det gör man alltid när det vankas flärre böna!
Publicerat Januari 25, 20242 yr Författare 50 minutes ago Ken1 sa: Man kan ta en portion till 🙄🙄 Å riskera att någon annan käkat upp dem!? Näe, man öser på tills det nästan rinner över! 🤣
Publicerat Januari 26, 20242 yr Författare 1 hour ago karelsk blandning sa: Jag är en konstig figur, äter gärna kålpudding men har svårt för kåldolmar men dessa ser förbålt läckra ut så jag lyfter på hatten för arbetet du lagt ner!
Publicerat Januari 27, 20242 yr 15 hours ago qvarnhill sa: Jag är en konstig figur, äter gärna kålpudding men har svårt för kåldolmar men dessa ser förbålt läckra ut så jag lyfter på hatten för arbetet du lagt ner! Mest var det för att testa göra såna.
Publicerat Januari 27, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Sista julskinkan från affären, färdigkokt för under 20 spänn kilot, då KAN man inte låta bli att handla. Tjocka skivor uppvärmda i det medskickade skinkspadet serverat med rotmos och grov senap. Funkar, inte lika bra som redig fläsklägg eller rimmad nötbringa men helt OK mat för bara lite växelpengar!
Publicerat Januari 27, 20242 yr 18 minutes ago qvarnhill sa: Sista julskinkan från affären, färdigkokt för under 20 spänn kilot, då KAN man inte låta bli att handla. Tjocka skivor uppvärmda i det medskickade skinkspadet serverat med rotmos och grov senap. Funkar, inte lika bra som redig fläsklägg eller rimmad nötbringa men helt OK mat för bara lite växelpengar! Den blir kanon stekt i skivor med.🥰
Publicerat Januari 27, 20242 yr Detta är en populär post. 4 hours ago qvarnhill sa: Sista julskinkan från affären, färdigkokt för under 20 spänn kilot, då KAN man inte låta bli att handla. Tjocka skivor uppvärmda i det medskickade skinkspadet serverat med rotmos och grov senap. Funkar, inte lika bra som redig fläsklägg eller rimmad nötbringa men helt OK mat för bara lite växelpengar! Kontrar med detta 😃
Publicerat Januari 28, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Pysslade lite med maten idag UTAN att åka till affären och komplettera med något... Det slutade med en tjock skiva julskinka, pankopanerad, serverad med mandelpotatismos pimpat med riven Västerbottenost. Den enda vegetabilien i huset var slätbladig persilja som fick hoppa med i moset, någon liten vuxenpoäng borde det ge! Hur som, löjligt gott blev det!
Publicerat Januari 28, 20242 yr 1 hour ago qvarnhill sa: Pysslade lite med maten idag UTAN att åka till affären och komplettera med något... Det slutade med en tjock skiva julskinka, pankopanerad, serverad med mandelpotatismos pimpat med riven Västerbottenost. Den enda vegetabilien i huset var slätbladig persilja som fick hoppa med i moset, någon liten vuxenpoäng borde det ge! Hur som, löjligt gott blev det! Jag lovar! Jag äter allt du lagar och det skulle aldrig bli något över
Publicerat Januari 28, 20242 yr Detta är en populär post. Ensam hemma varje kväll denna helg. Då kan man rensa i frysen och gotta sig. Fredag kväll, potatis och rotfrukter i airfryern. Hemkokt reduktion fanns i kylen så jag slog ihop en cafe de Paris. (Bearnaisesås med tomatpure) rulle av rådjur som fått en runda i kolstålspannan med smör och timjan. Gräddstuvad pytt med råstekta potatistärningar lök och älghjärta. Skapligt bra en lördag kväll framför teven med ett glas Zinfandel.
Publicerat Januari 28, 20242 yr Detta är en populär post. Söndag.... Potatis i airfryern, rödvinssås kokt med lök och selleri, strimlat brynt älghjärta. Rätt om som livets nödtorft🙄
Publicerat Februari 9, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Kan mycket väl vara de bästa färsbiffar jag ätit! Dovfärsbiffar, pimpade med ganska fett, rimmat stekfläsk i supertunna strimlor, serverat med råstekt potatis, smörfrästa kantareller, gröna ärtor, karamelliserad lök och syltlök... Perfekt balans mellan sötma och syra på tallriken!
Publicerat Februari 9, 20242 yr Författare 1 hour ago Ken1 sa: Fredag är grilldag Satan i gatan va me snö! 😵
Publicerat Februari 9, 20242 yr 22 minutes ago qvarnhill sa: Satan i gatan va me snö! 😵 Japp 30cm på två dagar 🥴
Publicerat Februari 9, 20242 yr 4 hours ago Ken1 sa: Japp 30cm på två dagar 🥴 Bara 15cm här i södern..
Publicerat Februari 19, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Snaskig mat idag... Dovköttbullar med alla nödvändiga tillbehör!