Publicerat Maj 15, 20241 yr Blev viltwallenbergare på lunchen Och tårta från Unionen i entrén på kontoret. Jobbar hårt för diabetes typ 2
Publicerat Maj 15, 20241 yr 29 minutes ago Dansken sa: Är det inte lite jobbigt att alltid ha dåligt samvete för vad man äter ? Jo men det är ju för att man vet att man gör något fel
Publicerat Maj 15, 20241 yr Varför inte göra det man gör med glädje? Då får det bli som det blir. Jag ska ha prinsesstårta till eftermiddagskaffet igen I dag (köpte en 2-pack i går) Uppe hos Sankte Petter serveras varken tårta, revbensspjäll eller hamburgare när den dagen kommer
Publicerat Maj 15, 20241 yr 2 hours ago Dansken sa: Uppe hos Sankte Petter serveras varken tårta, revbensspjäll eller hamburgare när den dagen kommer Vad har du för kontakter, som sitter på den informationen?
Publicerat Maj 15, 20241 yr Detta är en populär post. 4 hours ago Mr P sa: Vad har du för kontakter, som sitter på den informationen? Det är bara andan som kommer dit- kadaveret har redan blivit tulpangödsel- då räcker det alltså med andlig föda. Om det hade funnits någon catering firma med leveranser där uppe må du tänka på att vi befinner oss i evigheten: maten skulle bli jättegammal innan den kom fram.... Och sist men inte minst: äter man måste något ju ut- har du hört om ett enda skithus i himmelriket? Och om tanken blir full och man ringer slamsugaren- vart ska han göra av det när tanken blir full? Tömmer han det "därnere" måste det stinka utav helvete- så varmt det är.... Så jag tror att man ska äta sin skräpmat medans man är här- OCH NJUTA LIVET VARJE DAG 😊
Publicerat Maj 16, 20241 yr 5 hours ago Dansken sa: Det är bara andan som kommer dit- kadaveret har redan blivit tulpangödsel- då räcker det alltså med andlig föda. Om det hade funnits någon catering firma med leveranser där uppe må du tänka på att vi befinner oss i evigheten: maten skulle bli jättegammal innan den kom fram.... Och sist men inte minst: äter man måste något ju ut- har du hört om ett enda skithus i himmelriket? Och om tanken blir full och man ringer slamsugaren- vart ska han göra av det när tanken blir full? Tömmer han det "därnere" måste det stinka utav helvete- så varmt det är.... Så jag tror att man ska äta sin skräpmat medans man är här- OCH NJUTA LIVET VARJE DAG 😊 Du verkar ha betydligt bättre kontakter uppåt än mig. Betyder det att jag skall åt andra hållet den dan det är dags ?🤔 Men håller helt med dig, man skall njuta av livet medan man är här.
Publicerat Maj 24, 20241 yr Idag slängde vi innanlår från hjort på grillen. Blev riktigt gott, och att det sköljdes ner med en god öl gjorde det inte sämre 🥰
Publicerat Maj 30, 20241 yr Författare Detta är en populär post. Rev ur en tanduschling i käften igår och var inte direkt sugen på fast föda... Väl tilltagen portion idag med köttbullar, sås, färskpotatis, ärtor å krösamos idag i stället! 😁
Publicerat Maj 31, 20241 yr Detta är en populär post. Dagens frukost/lunch. Grymt med gasgrill så man snabbt och enkelt kan "laga" något utan att blanda in spisen och skapa massa oönskad värme inomhus
Publicerat Maj 31, 20241 yr Författare Det är trots allt fredag så anglofilen i mig kräver fish and chips... Idag med hjälp av egenfiskade abborrfiléer.
Publicerat Maj 31, 20241 yr Detta är en populär post. Idag brände jag på ytterlår från ett kräk. Frugan fixade pötätera och den gröna mixen. Då det är fredag så fick det bli en finöl till maten🥰
Publicerat Juni 24, 20241 yr Detta är en populär post. Idag provade jag att stoppa ner en fryst entrecôte på 684 gram i airfryern efter “tips“ på Youtube. Det blev riktigt bra. Tog nästan 30 minuter innan den var 55 grader invädigt på kallaste stället.
Publicerat Juni 28, 20241 yr Detta är en populär post. Man måste ju äta lite medans man åker hoj😊 Till lunch blev det kycklingsallad och affelstrudel. Och när vi kom hem till hotellet fick det bli. Gulaschsoppa till förrätt "Balkantallrik" som huvudrätt Och glass och jordgubbar till desert
Publicerat Juli 1, 20241 yr Kvällens recept stod någon annan för, och det baserades på kyckling och elva örter och kryddor (hade trott att själva den friterade kycklingen skulle smaka mer än den gjorde) m.m.: Kändes lite "white trash" att besöka KFC... 😉 MVH Alias
Publicerat Juli 2, 20241 yr 8 hours ago alias sa: Kvällens recept stod någon annan för, och det baserades på kyckling och elva örter och kryddor (hade trott att själva den friterade kycklingen skulle smaka mer än den gjorde) m.m.: Kändes lite "white trash" att besöka KFC... 😉 MVH Alias Jag har provat KFC en gång när jag var i Polen och blev rätt besviken. Tyckte inte det smakade något speciellt utan det var rätt smaklöst.
Publicerat Juli 2, 20241 yr Jag har ätit Kenfucky Tried Chicken en gång..... I 1981..... I Texas tror jag..... Sugen har inte återkommit- fast dom såg goda ut i kvällningen på en belyst herrejössesskylt utanför matboden. Det finns en i Örebro: skulle kanske pröva en hinkfull för att att variera kosten ännu mer 😊
Publicerat Juli 2, 20241 yr 1 hour ago Dansken sa: Jag har ätit Kenfucky Tried Chicken en gång..... I 1981..... I Texas tror jag..... Sugen har inte återkommit- fast dom såg goda ut i kvällningen på en belyst herrejössesskylt utanför matboden. Det finns en i Örebro: skulle kanske pröva en hinkfull för att att variera kosten ännu mer 😊 Tycker inte att kycklingen eller paneringen smakar något egentligen. Har gett det några försök i hopp om att jag bara haft otur tidigare besök. Icke. Klart överskattat med kfc. Det finns mkt annat som är godare.
Publicerat Juli 11, 20241 yr Detta är en populär post. Moralhöjarfrukost såhär dagarna innan semestern börjar. English muffins med bacon, ägg, ost, jalapeños, majonnäs och sweet baby rays.
Publicerat Juli 12, 20241 yr Sista frukosten på Mallorca. Den bräckta skinkan är fantastiskt i sin enkelhet