Publicerat Mars 20, 20242 yr Jag äter ofta surkål direkt ur burken, aldrig fått problem med magen. Man kan även skölja av den eller värma upp den i kastrull om man önskar den varm. Ka det varit nått fel på din burk? Den kanske har varit öppnad innan eller nått.
Publicerat Mars 21, 20242 yr Författare Sista dagen på min kokköttmaraton, det sista av den kokta högreven blev idag dillkött, en klar favorit!
Publicerat Mars 22, 20242 yr Detta är en populär post. Blev lite kvällsfika när jag (och ena systern) kom fram till farbrodern där vi ska bo över helgen. Hummer och formfranska funkar👍 gömmer man formfranskan med hummer blir det riktigt bra😊 Skaplig storlek på klon.
Publicerat Mars 23, 20242 yr Författare 8 hours ago kkjon sa: Blev lite kvällsfika när jag (och ena systern) kom fram till farbrodern där vi ska bo över helgen. Hummer och formfranska funkar👍 gömmer man formfranskan med hummer blir det riktigt bra😊 Skaplig storlek på klon. Bra kvällsfika!
Publicerat Mars 23, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Såviddat muffloninnanlår med rödvinssås, potatiskaka och några grönisar.
Publicerat Mars 23, 20242 yr Detta är en populär post. Oj! Oj! Oj! Dä såg reedit fint ut. Här blir det rulle på hjärta. Jag hade turen i torsdags å få denna. Kunde ha tagit hinden / modern med, meen då hade det mest troligt blivit flera i 1 å samma skott. Så lät bli. Skinnet lämna jag te Pälsgarveriet i Flygsfors. Hoppas det blir bra. /P
Publicerat Mars 30, 20242 yr Detta är en populär post. Ikväll blir det smashburgare på 2+ årig wagyu-holsteinblandras 👌
Publicerat April 11, 20242 yr Idag blir det tacos med lite extra flärd i form av långkokt älg med passande kryddning. Typ carnitas fast på älg 🤷♂️ i övrigt bara det gamla vanliga för svennetacos…
Publicerat April 27, 20241 yr Farsan och jag har lagt dagen på att ”rädda” en Holsteinkviga med bruten rygg. Får se om mödan ger resultat 🤷♂️
Publicerat April 27, 20241 yr 43 minutes ago TekDr sa: Farsan och jag har lagt dagen på att ”rädda” en Holsteinkviga med bruten rygg. Får se om mödan ger resultat 🤷♂️ Rädda? Som att sätta den på grillen antar jag med dem skadan?
Publicerat April 27, 20241 yr 10 minutes ago karelsk blandning sa: Rädda? Som att sätta den på grillen antar jag med dem skadan? Japp, alternativet är kadaverbilen och det hade varit synd på ett i övrigt friskt djur. Skar kanske bort 2kg precis runt brottet då det var helt färskt vid slakt.
Publicerat April 27, 20241 yr Detta är en populär post. Blev årets första rabarberpaj till kvällsfikat idag 🥰
Publicerat April 30, 20241 yr Nu när det är äggläggartider för hönorna passar jag på att slipa min teknik i omelettmakeri…. Inte riktigt så flådigt som man ser på japanska restauranger men det tar sig….
Publicerat Maj 9, 20241 yr Detta är en populär post. Idag blev det roadkill på grillen. Älgfilé, potäter och grönt som bestod av brännässelpesto och morötter
Publicerat Maj 10, 20241 yr 10 hours ago Dansken sa: Det där såg gott ut. Är det färskpotäter ? Det satt som en smäck😊 en månads hängtid hade gjort sitt, väldigt mört. Vanliga potäter.