Publicerat September 7, 20241 yr Detta är en populär post. Mike på besök. Hoppas det blir något över till mig 😆😆
Publicerat September 8, 20241 yr 17 hours ago Ken1 sa: Mike på besök. Hoppas det blir något över till mig 😆😆 Ge han en påse chips först så han inte är vrålhungrig när det är dags för mat!
Publicerat September 8, 20241 yr 3 hours ago Hipshot sa: Ge han en påse chips först så han inte är vrålhungrig när det är dags för mat! Gjorde det 😉
Publicerat September 8, 20241 yr 3 hours ago Hipshot sa: Ge han en påse chips först så han inte är vrålhungrig när det är dags för mat! Klippte en halv påse före maten!
Publicerat September 8, 20241 yr Detta är en populär post. Idag blir det fasan… 🫣Aldrig grillat det innan..
Publicerat September 8, 20241 yr 1 hour ago Galne sa: Idag blir det fasan… 🫣Aldrig grillat det innan.. Oerhört gott, men ta det lugnt, lätt att det blir torrt.
Publicerat September 13, 20241 yr Detta är en populär post. Nötstek med polenta, skysås och brysselkål. duger på godset på en fredag
Publicerat September 14, 20241 yr Detta är en populär post. Harsadel, kantarellsås, potatis, lingonsylt, havtornsgele, kotikalja. Magiskt.
Publicerat September 14, 20241 yr Här åts det ikväll lite vietnamesisk frukost: Phô Rekomenderas! Lika så vietnamesisk nudelsallad!
Publicerat September 27, 20241 yr Detta är en populär post. Ser inte så mycket ut för världen men det är en ”klämt in ett gympass på lunchen” rätt som kommer väl till pass. En fryst färdig burgare på i detta fallet mjölkko med några ägg och lite honung. Har faktiskt varit inblandad i alla delar då kossan har jag styckat/malt, hönorna har jag matat och plockat ägg från och honungen kommer från egen bigård. Körde lite asiatisk touch idag med smaksättning i form av soya, sesamolja och chili från eget växthus 🤷♂️ lite aioli och sciracha på toppen
Publicerat September 27, 20241 yr Detta är en populär post. Grillade revben från vildsvin, satt som en smäck👍😊
Publicerat Oktober 16, 20241 yr Detta är en populär post. Dagens middag för mig. Äggröra på sex ägg jag fick av Magnus idag (från hans hönshus) när jag och Charlie var på besök. Hopblandade i bunke med lite grädde, salt och en ansenlig mängd riven Folke 🤤 Värmt under omrörning i pannan med en hygglig klick smör. Intas naturligtvis helt utan kolhydrater, annars åker hela portionen rakt ut i bilringarna.
Publicerat Oktober 18, 20241 yr Detta är en populär post. Stekt gräsandsfile, förkokt stekt potatatis, konjaksås, persilja, havtornsgele...
Publicerat Oktober 19, 20241 yr Detta är en populär post. Iaf del av dagens då vi var 11pers te bords / skogs. Stekt kronhjärta på menyn. Rackarns va varska de är. Men igår em drog jag längsta strået. Två pärlor senare låg kalv och hind. /P
Publicerat Oktober 23, 20241 yr Detta är en populär post. Brukar klämma in ett intensivt gympass på lunchen när jag jobbar hemma. Då är det alltid havregrynsgröt på morgonen som bränsle och sen blir det en proteinrik lunch. Idag blev den rätt enformig i färgen 🤷♂️ klämde dock ett par nävar gurka som blev över från gårdagens middag som förrätt när jag stekte 😁 inte alltid superkul men det fungerar, snart -10kg sen i somras och styrka/kondition bättre än på rejält många år.
Publicerat Oktober 23, 20241 yr Då du inte skrivit vad det är så får man gissa hmmmm. Då gissar jag på trasiga köttfärsbiffar med rabarberkräm? 🙂
Publicerat Oktober 23, 20241 yr 22 minutes ago dptrapper sa: Då du inte skrivit vad det är så får man gissa hmmmm. Då gissar jag på trasiga köttfärsbiffar med rabarberkräm? 🙂 Nästan, det är hemgjorda frysta burgare på nödslaktad mjölkko som jag hackat sönder lite när de steker för att det ska gå lite fortare, en sked honung från egna bigårdens sommarhonung och ett glas gammaldags mjölk från Åsens mejerier..
Publicerat November 11, 20241 yr 1 hour ago Bjorn.h sa: Schnitzel av knipa. Lite annorlunda men mäktigt bra. Det var ett ovanligt sätt att laga knipa på. Recept?
Publicerat November 12, 20241 yr 7 hours ago Mr P sa: Det var ett ovanligt sätt att laga knipa på. Recept? Skär ur bröstfilen, bankar den lite och panerar med vetemjöl, ägg och skorpmjöl, sen steker man i pannan. Av skroven kokar man soppa.
Publicerat November 12, 20241 yr Detta är en populär post. Butter Chicken/ kyckling/ kokosmjölk/ koriander/ gul lök/ tomat/ smör/ friterad schalottenlök/ basmatiris/ nejlika/ gurkmeja/ kardemumma/ lagerblad