Publicerat December 29, 20241 yr Detta är en populär post. Isterband med dillstuvad potatis och rödbetor
Publicerat December 30, 20241 yr Lite av en årstidsfavorit. Potat, pepparrotssås å rödkål som fick sällskap av ytterlår på rå. /P
Publicerat December 31, 20241 yr Detta är en populär post. Idag blev det läckerheter från Danmark. Lite småbitar av skaldjur fångade i limfjorden och detta sköljdes ner av en finöl. Lite färsk ramslök åkte med i gratineringen.
Publicerat December 31, 20241 yr Här blev det kantarell toast till förrätt och ryggbiff m potatisgratäng till huvudrätt.. ned sköljt med en Inis ’n Gunn Gunpowder IPA
Publicerat Januari 3, 20251 yr Detta är en populär post. Oxfilé för 50kr/kg kan man fan inte låta bli
Publicerat Januari 3, 20251 yr 2 hours ago Ken1 sa: Oxfilé för 50kr/kg kan man fan inte låta bli Det var billigt, tror att jag betalade 3-400 kr kilot för nyårsaftonens oxfile 😲
Publicerat Januari 3, 20251 yr 1 hour ago KJE81 sa: Det var billigt, tror att jag betalade 3-400 kr kilot för nyårsaftonens oxfile 😲 Det måste nästan ha varit utgånget datum på den oxfilén för det priset.
Publicerat Januari 3, 20251 yr 6 minutes ago lsjonsson sa: Det måste nästan ha varit utgånget datum på den oxfilén för det priset. Grävling
Publicerat Januari 3, 20251 yr 8 minutes ago lsjonsson sa: Det måste nästan ha varit utgånget datum på den oxfilén för det priset. Japp men som alla vet, när butikerna sätter korta datum på nöt börjar det bli bra......
Publicerat Januari 3, 20251 yr 13 minutes ago Ken1 sa: Japp men som alla vet, när butikerna sätter korta datum på nöt börjar det bli bra...... Ja, då är köttet väl mörat!
Publicerat Januari 3, 20251 yr 2 hours ago KJE81 sa: Det var billigt, tror att jag betalade 3-400 kr kilot för nyårsaftonens oxfile 😲 Då är 400 ändå billigt för oxfilé 🫣
Publicerat Januari 3, 20251 yr 6 minutes ago Buck sa: Då är 400 ändå billigt för oxfilé 🫣 Den kommer säkert från något land i sydamerika.
Publicerat Januari 3, 20251 yr Detta är en populär post. 18 minutes ago lsjonsson sa: Den kommer säkert från något land i sydamerika. Wombatfile'?
Publicerat Januari 3, 20251 yr 20 minutes ago lsjonsson sa: Den kommer säkert från något land i sydamerika. Säkert men det är ju bara att paketera om den så är den klassad som svensk.....
Publicerat Januari 4, 20251 yr 7 hours ago Ken1 sa: Säkert men det är ju bara att paketera om den så är den klassad som svensk..... Sant och det är inget svårt det!
Publicerat Januari 6, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Kalasmat idag, en del av anledningen till att jag började jaga faktiskt, det var resultatet av jakten jag var ute efter! Pimpade älgfärsbiffar idag, pimpade med en väldigt god kallrökt korv, Läckökorv, som skars i väääldigt små kuber och blandades i färssmeten. Till detta serverades karamelliserad lök, kokt potatis och lite gröna ärtor.
Publicerat Januari 6, 20251 yr 1 hour ago qvarnhill sa: Kalasmat idag, en del av anledningen till att jag började jaga faktiskt, det var resultatet av jakten jag var ute efter! Pimpade älgfärsbiffar idag, pimpade med en väldigt god kallrökt korv, Läckökorv, som skars i väääldigt små kuber och blandades i färssmeten. Till detta serverades karamelliserad lök, kokt potatis och lite gröna ärtor. Kan inte du adoptera mig?
Publicerat Januari 8, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Trots allt piglördag idag så det fick bli smörstekt abborrfilé, panerad med panko med pommes och remoulade.
Publicerat Januari 8, 20251 yr Detta är en populär post. Har en gryta stående och puttra: grytbitar av dov, diverse rotfrukter, en halvliter fet grädde och lite småplock som jag behövde rensa ur kylskåpet och en slatt rödtjut. Planerat klart efter lokalnyheterna på TV
Publicerat Januari 11, 20251 yr 32 minutes ago exabit sa: Årets första Snart ser man ut så här: Mr Fatty McMushroom eller hur var det frun sa?😁