Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Någon som håller på med Crossfit här?
Jag kör solo på jobbet, ingen annan som ids köra, men skulle vara kul att höra
ifall någon på forumet har lite bra övningar osv. att dela med sig av.

• Svar 2,1k
  • Visningar 154,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

19,1 km ?!? Fantastiskt :)

Mvh // Johannes

Jo lite mör i benen idag, hade inte planerat en långtur men kroppen ville så det blev en rejäl eftermiddagstur:-)

Hade lite flyt så maten stod på bordet när jag kom hem.

Publicerat

Gottegris,mullig mansgris å allt det andra... :tongue:

Publicerat

Jo lite mör i benen idag, hade inte planerat en långtur men kroppen ville så det blev en rejäl eftermiddagstur:-)

Hade lite flyt så maten stod på bordet när jag kom hem.

Är det träning inför Maratonloppet el. halvmaran??? :thumbsup:  :wink:

Publicerat

Vet inte riktigt, men jag har som målsättning att komma tillbaka till min tidigare form, men har varken sprungit halv eller helmaraton.

Är dock lite sugen att springa något lopp för att se vad man klarar av, så vi får väl se :smile:

Det viktigaste för mig är att kroppen håller och att skadorna som jag tidigare haft hålls i schak. det brukar kännas bättre ju mer jag tränar. 

Publicerat

OK nu är det dags att skärpa sig lite. Jag har i och för sig inte legat helt på latsidan men käket här i USA sätter sina spår...

Blir inte bättre av att frugan är gravid och beordrad att ta det lugnt. Så nu blir det ett nytt försök http://www.cyclingclassic.org/

Förra året försökte vi åka tillsammans frugan och jag. Blev inte så bra. I år får hon stå längs banan med magen i vädret och påfyllda vattenflaskor.

3,5 timmar och 16,5km/varv. Krävs 6 varv för medalj. Borde man väl klara om man tränar lite. Eller vad tror ni?

Publicerat

Vet inte riktigt, men jag har som målsättning att komma tillbaka till min tidigare form, men har varken sprungit halv eller helmaraton.

Är dock lite sugen att springa något lopp för att se vad man klarar av, så vi får väl se :smile:

Det viktigaste för mig är att kroppen håller och att skadorna som jag tidigare haft hålls i schak. det brukar kännas bättre ju mer jag tränar. 

Ok! Jag har som svårt att springa så jag får hålla mig till cykel inomhus o utomhus.

Jag har bytt knäled. :thumbsup:

Publicerat

Ok! Jag har som svårt att springa så jag får hålla mig till cykel inomhus o utomhus.

Jag har bytt knäled. :thumbsup:

Grymt att det finns reservdelar :thumbsup:  har också lite skrot i kroppen men för mig verkar landsvägscyklingen inte riktigt funka.

Det gäller att hitta det som passar bäst och det man tycker är roligt, det är huvudsaken.

Jag är ju pappaledig (Pappaarbete) så jag hinner ju köra lite extrapass då hon sover i barnvagn eller pulka så det finns gda chanser att jag kommer att hinna träna upp mig bra i sommar :smile:

Publicerat

OK nu är det dags att skärpa sig lite. Jag har i och för sig inte legat helt på latsidan men käket här i USA sätter sina spår...

Blir inte bättre av att frugan är gravid och beordrad att ta det lugnt. Så nu blir det ett nytt försök http://www.cyclingclassic.org/

Förra året försökte vi åka tillsammans frugan och jag. Blev inte så bra. I år får hon stå längs banan med magen i vädret och påfyllda vattenflaskor.

3,5 timmar och 16,5km/varv. Krävs 6 varv för medalj. Borde man väl klara om man tränar lite. Eller vad tror ni?

Härligt :thumbsup:

Hur ser banan ut då plan eller kuperad?  10 mil blir det va, låter ganska lagom! 

Eget service stall det är ju kanon!! Kör hårt!

Publicerat

Grymt att det finns reservdelar :thumbsup:  har också lite skrot i kroppen men för mig verkar landsvägscyklingen inte riktigt funka.

Det gäller att hitta det som passar bäst och det man tycker är roligt, det är huvudsaken.

Jag är ju pappaledig (Pappaarbete) så jag hinner ju köra lite extrapass då hon sover i barnvagn eller pulka så det finns gda chanser att jag kommer att hinna träna upp mig bra i sommar :smile:

Ja visst är det det! :smile: Knäet fungerar bra på mig. Inga problem. Ok! Vad har du bytt ut då? :sweat:  :thumbsup: 

Ja visst gäller det att man hittar det man trivs bäst med.

Då blir det löprunda med barnvagnen tyckte jag se någonstans. :thumbsup: 

Publicerat

Ja visst är det det! :smile: Knäet fungerar bra på mig. Inga problem. Ok! Vad har du bytt ut då? :sweat:  :thumbsup: 

Ja visst gäller det att man hittar det man trivs bäst med.

Då blir det löprunda med barnvagnen tyckte jag se någonstans. :thumbsup: 

Skönt att det funkar:-) Har märgspikar i lårbenen samt tillhörande skruvar som håller allt på plats. det funkar kanon bara jag håller allt i trim!

Japp funderar på en sån där barnvagn som är anpassad för löpning, håller utkik på blocket:-)

Publicerat

Skönt att det funkar:-) Har märgspikar i lårbenen samt tillhörande skruvar som håller allt på plats. det funkar kanon bara jag håller allt i trim!

Japp funderar på en sån där barnvagn som är anpassad för löpning, håller utkik på blocket:-)

Ok! Skönt att reservdelarna funkar på dig också. :thumbsup:

En f. d. baskettränare hade en liknande när hon var ute o sprang vintertid med dubbskor o sittvagn. :smile:

Publicerat

@ McGyver

Raknade ut att det skulle bli 28,5km/h i snitt. Sa far man draghjalp skall det ga. Men utan kan det bli riktigt tufft.

Banan har en taskig uppforsbacke men den borde vara hanterbar. Problemet ar nog snarare att det ar lite for brant/kurvigt for att man skall kunna dra riktigt nytta av det pa nervagen. Coolt dock att det ar avsparrad bana.

Publicerat

@ McGyver

Raknade ut att det skulle bli 28,5km/h i snitt. Sa far man draghjalp skall det ga. Men utan kan det bli riktigt tufft.

Banan har en taskig uppforsbacke men den borde vara hanterbar. Problemet ar nog snarare att det ar lite for brant/kurvigt for att man skall kunna dra riktigt nytta av det pa nervagen. Coolt dock att det ar avsparrad bana.

Okej, missade att det va på tid också! Men jag tror att om du får bra kontinuitet så kan du nog klara det galant. Har du någon som du känner som kan tänkas haka på?

Draghjälp är ju alltid fint och underlättar otroligt mycket men som du säger när det är kuperat och kurvigt kan det bli lite trassligt.

Jag skulle satsa på ett längre pass i veckan och resterande pass kvalite, lite fartlek och lite intervaller då det gör att man får upp hastigheten. Låter kul iaf :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

Det blev 9 km löpning i lungt tempo nu ikväll:-)

Publicerat

50 min på skidmaskinen på station.
Körde mellan 180-225 watt.

Publicerat

50 min på skidmaskinen på station.

Körde mellan 180-225 watt.

Skidmaskin? är det rullband och man har rullskidor eller?

Publicerat

jaha, kanon när det inte finns snö att utöva på:-)

Publicerat

Jaha nu har det snöat inatt ca 1 dm, så länge fick man njuta av torr grusväg!! 

Så nu blev det ett tungt löppass med pulka ca 5 km i snön. Tyngre än vad man tror och dessutom känns det i vaderna då det är lite tungt att nå ner och få fäste trots dubbade löpskor. 

Publicerat

Det blev en skidrunda på 1,5 tim med pulka och hundar nu i det fina vädret. Nästan vindstilla ute på myrarna. Såg 2 orrhönor som va ute och flög. 

Publicerat

1,5 timme, du ligger lite före mig.

Började i lördags med 2km löpning a 12 min + gång ett par km.

men nu har jag träningsvärk.....

ikväll blir det ett par längder i bassängen!

Det blev en skidrunda på 1,5 tim med pulka och hundar nu i det fina vädret. Nästan vindstilla ute på myrarna. Såg 2 orrhönor som va ute och flög. 

Publicerat

1,5 timme, du ligger lite före mig.

Började i lördags med 2km löpning a 12 min + gång ett par km.

men nu har jag träningsvärk.....

ikväll blir det ett par längder i bassängen!

Jag har inget bättre för mig:-) min dotter måste ju sova mitt på dan och hundarna måste ju rastas! 

Härligt att du varierar, simning brukar funka bra för att få bort träningsvärk. Fördelen att ha träningsvärk är ju att det känns att man har gjort nått nyttigt:-) Kör hårt!  

Publicerat

10 km löpning runt Nydalasjön, blev ett snabbt stopp hos Almenson och bråka lite med lillvalpen Tross också:-)

Publicerat

Ikväll hade träningsvärken lagt sig så jag kunde ta samma runda igen!

2km + gång, men det gick faktiskt något lättare idag trots träningsverk.

får testa 3km om 4-5 dagar när jag kan röra mig igen!