Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävjakten 2011/2012

Featured Replies

Publicerat

sköt min första lockräv med harskrik imorse. jag och pappa gick ut vid 06.00 och ungefär efter 10 minuter så kommer räven ut från skogen nästan bakom oss på 50 meter. slängde om bössan när han for ner i ett dike och direkt han kom upp och stannade till så lät jag skottet gå :) det var en hanne på 7 kg :D

Grattis!

/Cris

Tacksam om ni skriver vilken lockpipa ni använder.. grattis ni som fått skjuta lovkräven ;):D

Jag använde Crit'r'call standard när jag sköt min räv. Har en Syco tweety också men har endast fått in kråkor med den än så länge! :) (dock får den inte lika mycket tid som crit'r'callen fått..)

Lycka till!

/Cris

• Svar 651
  • Visningar 72,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag blev de en räv på drev för schillerstövare! Sen drev han en till i gryt, som det skulle komma någon och göra grytprov på Hunden gick in i gryt och höll tydligen på med grävling, för efter en ti

• Det kallas bockjakt men fan vet. Började med att det kom ut en räv på vallen jag satt, den jagade sork. Avståndet var dock runt 350m och den reagerade inte på lock och sen försvann den. Fick bryta för

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Kan nu meddela att jag har fått godkännande av befälhavare vid ledningscentralen

Posted Images

Publicerat

Tacksam om ni skriver vilken lockpipa ni använder.. grattis ni som fått skjuta lovkräven ;):D

Lockat in 3 med Vaminter twisted syco, har inte haft nån lycka med critter callen...ännu B)

Publicerat

Jag har lyckats få till tikens skall (skrik) riktigt bra med en Wailer Predator Call från företaget Jones Calls. Var ut i söndags morse för att prova om hanarna gillade ljudet lika bra som jag. Tamejfan, inom 5 minuter fick jag in en räv. Tyvärr från sidan och på 10 meter, så jag hann aldrig vrida om bössan. Skulle gjort som Les "Predator Quest" Johnson, alltid en hagelpang i knät...

Nu finns inte ovan nämnda pipa att köpa i Sverige vad jag vet, men eftersom jag tycker att man får till tikens ljud så bra ville jag ändå tipsa om denna flöjt. Ljudet jag får fram är högtonigt, lite hest och inte så "tutigt" som en del andra pipor kan låta.

Pipan till vänster är det.

post-3815-0-88929700-1331021299_thumb.jp

Publicerat

det körs ihjäl renar nån gång då och då här vid jörn, så det är inga problem att få slaktavfall till åteln :D

Publicerat

Någon som kan alla ljuden eller något ljud med nordikpredator crying bird som kan spela in/filma och skicka eller lägga upp här? Hackspetten känns som jag inte ska ge mig på just nu, pipan kommer nog sitta i väggen isåfall har rött kort stubin ;)

Publicerat

Om inte får jag klara mig själv :Dhttp://www.jakto.se/...paket-6360.html är detta något trooo? :D

Bra pipor men jag tror du klarar dig bra med endast Syco Tweetyn!

De andra är för lika i lätet.

Köp SycoTweetyn! den rekommenderas,, men fortsätt med något helt annat som nästa pipa så har du lite olika läten istället.

Publicerat

Vad räkna som något helt annat, har en hubrtus ångest hare. Och nordik crying bird:-)

Publicerat

Vad räkna som något helt annat, har en hubrtus ångest hare. Och nordik crying bird:-)

Red river bandit, critter call m.fl

Publicerat

Då har du ett bra utbud!

Men om du vill ha fler B)

Muspip och kanske en Rådjurspipa att tuta ångestläte med hade varit något?

Publicerat

Kort fråga till er välbevandrade inom ämnet, hur upplever ni att räven håller sig till ett begränsat område? Om ni ser räv vid ett jakttillfälle men den slank ur näven, känner ni att det då finns en chans att han håller till där och att passet bör betraktas som hett eller strosar dom omkring planlöst? Har nämligen sett räv vid ett par pass men en fått skottchans.

Tacksam för råd!

Publicerat

Kort fråga till er välbevandrade inom ämnet, hur upplever ni att räven håller sig till ett begränsat område? Om ni ser räv vid ett jakttillfälle men den slank ur näven, känner ni att det då finns en chans att han håller till där och att passet bör betraktas som hett eller strosar dom omkring planlöst? Har nämligen sett räv vid ett par pass men en fått skottchans.

Tacksam för råd!

Då är det glödhet ;) rävarna har sina hemområden, så chansen att den dyker upp där du såg den är god. Skitjakt!

Publicerat

behöcer man vara duktig/erfaren för SycoTweetyn?

Publicerat

behöcer man vara duktig/erfaren för SycoTweetyn?

Nja!

Du kan testa att blåsa med ett rrr ljud på tungan så har du ett bra grund ljud sedan är det bara att laborera lite ;)

Publicerat

haha, På lågstdiet gick jag special svenska för jag inte kunde ut tala rrr :( hehe synd men jag får väl köpa testa fyller ju år i april kan ju bli en present.

Ikväll ska vi ut o locka för första gången pappa med 30-06, jag med antingen hagelboken eller 222 :) minst ett pass förmodligen 2 kanske till och med tre om far är på g :D

Publicerat

Ikväll blir det att hämta mer slaktavfall så imorgon blir det sittning i vakkojan :)

Publicerat

började lock kl 19, efter 2 serier börjar grannens hundar skälla, tänkt förs ni jävlar är räv där ner o påväg, men det va nog mitt pipande som gjorde dem sura! efter ca 15 min prasslar det till snett bakom mig, tittar dit ser något komma e bra fart, de stannar till på ca 5meter, det är en HARE??? är den konstig som kommer till mig när jag sitter och blåser eller är det vanligt ska den skydda sin kompis eller kanske revir? mot andra hanar? vet att hanar slåss i parningstid, kan det varit att den trodde det va slagsmål kanske? det får vi aldrig vet men teorier? hände inget mer men lite kul, för då borde det funka ju :) första gången jag lockade på riktigt satt bara ett pass 100meter från farfars hus.

Publicerat

Sett detta fenomen jag med haren kan bli tokig o snurrar runt en alldes galen vet inte heller varför :mellow:

Publicerat

SKulle va kul o veta! Några teorier forumister?

Publicerat

Haha, kul grej med haren, inga teorier alls faktiskt. Men den agerar ju väldigt bra bulvan om den springer omkring på lagom skjutavstånd ;)

Publicerat

haha, På lågstdiet gick jag special svenska för jag inte kunde ut tala rrr :( hehe synd men jag får väl köpa testa fyller ju år i april kan ju bli en present.

Ikväll ska vi ut o locka för första gången pappa med 30-06, jag med antingen hagelboken eller 222 :) minst ett pass förmodligen 2 kanske till och med tre om far är på g :D

Ojdå!

Då blir det värre :P

Korta snabba tutande med tänderna i överkäken mot membranet är ett annat bra läte!

Publicerat

herregud vad trögt det går med lockjakten nu.

har inte lockat in en enda på ungefär 6 pass:(

trots att jag har varit hur seriös som helst, aja det är bara att ha tålamod haha:D

Publicerat

6st pass är ingenting ;)

Jag lockade ca 30-35pass innan jag fick in min första och hitils ända räv och har lockat ca 10pass till sen dess så så lätt är det inte ;)

Publicerat

6st pass är ingenting ;)

Jag lockade ca 30-35pass innan jag fick in min första och hitils ända räv och har lockat ca 10pass till sen dess så så lätt är det inte ;)

Låter lite som regndans tycker jag...håller man bara på och tutar tillräckligt länge så borde Mickel springa förbi någongång...

Publicerat

Någon som kan klargöra lite gällande rävens löp. När infaller denna på respektive ställen i Sverige?

Är en räv som kutar runt och revirskäller helt ointresserad av fågel/harskrik, dvs, bör man locka med skall istället?

Tacksam om någon gammal "räv" kan svara