Publicerat Mars 27, 201214 yr jag har funderat och kommit fram till att jag ska köpa en fågelskrikspipa. men nu till frågan vilken ska jag köpa? twisted syco eller syco tweety? kan tilläga att jag bor i västerbotten så det är ju lite rävglest
Publicerat Mars 28, 201214 yr Frågar man Kung Lindroth så funkar Twisted Syco & Syco Tweety lika bra och låter i princip likadant! Kraftiga harskrik borde ju vara lämpligt där uppe också, om det är rävglest.. Skitjakt!
Publicerat Mars 28, 201214 yr jo har 3 harskrikspipor men tänkte att det skulle vara bra med fågelskrik också men jag tror det blir en twisted syco
Publicerat Mars 28, 201214 yr jag har funderat och kommit fram till att jag ska köpa en fågelskrikspipa. men nu till frågan vilken ska jag köpa? twisted syco eller syco tweety? kan tilläga att jag bor i västerbotten så det är ju lite rävglest Enligt mig funkar Syco Tweety bättre! Har provat bägge, men fått in mer räv med Sycon... Men det är säkert en smaksak och beroende på tillfälligheter
Publicerat Mars 28, 201214 yr Enligt mig funkar Syco Tweety bättre! Har provat bägge, men fått in mer räv med Sycon... Men det är säkert en smaksak och beroende på tillfälligheter okej, det spelar säkert ingen roll vilken utav dom man väljer får se vilken jag tar
Publicerat Mars 30, 201214 yr Två till ikväll på vaktjakt. Den andra hade siktet inställt på att ta en tugga från den första men fick en akut blyförgiftning istället. Hörde några som gick runt och skällde men ingen fler kom in och visade sig på åkern.
Publicerat Mars 31, 201214 yr Två till ikväll på vaktjakt. Den andra hade siktet inställt på att ta en tugga från den första men fick en akut blyförgiftning istället. Hörde några som gick runt och skällde men ingen fler kom in och visade sig på åkern. Låter som du har ett riktigt räveldorado uppe där, på gott och ont kul när det ramlar lite. Framför allt kul att läsa att du är på banan igen efter operationen
Publicerat Mars 31, 201214 yr Låter som du har ett riktigt räveldorado uppe där, på gott och ont kul när det ramlar lite. Framför allt kul att läsa att du är på banan igen efter operationen Ja här är något fruktansvärt med räv. Hämtade båda rävarna på morgonen och det tog mig ca en timme att åla mig dit då jag inte vågar gå på skaren ännu. Men värken har nästan försvunnit och jag tränar nu ganska hårt på gym plus att jag simmar. Har just upptäckt att jag måste ha något som liknar muskler i armarna då det värker något alldeles förjävligt. Ålning medelst hasning är ett förflyttningssätt jag inte praktiserat sedan min tid i gröna kläder i kungens tjänst.
Publicerat Mars 31, 201214 yr Författare Snyggt jobbat av dig o skönt att de börjar kännas bra för dig! fortsätt spöa rävarna nu! btw vilken av alla bössor skjuter du dessa rödpälsar med
Publicerat Mars 31, 201214 yr Jag har skjutit både med 22k-Hornet som är snällare mot pälsen men då jag bara tar rätt på svansarna så har min 6mm PPC fått följa med istället. Har laddat båda med hornadys V-max 40 och 58 grains kulorna då dessa båda har en ganska flack kulbana och laddade till 930 respektive 1040m/s så blir det inga flyktsträckor överhuvudtaget. PPC,n har dessutom fördelen att ha en V-mac8 dämpare som tar bort nästan hela smällen vilket horneten inte gör. Underverket till kikare som sitter på PPC,n är också en avgörande faktor till att den bössan får följa med. Zeiss är Zeiss det går aldrig att komma ifrån.
Publicerat Mars 31, 201214 yr Författare Låter som de är hugget som stucket vilken bössa du tar! ljuddämpare gör väldigt mkt. även på riktigt små patroner. ska själv söka licens för dämpare till min hornet just för o slippa dess ljud Zeiss är bra grejer! de håller jag allt med dig om
Publicerat Mars 31, 201214 yr Ja det har inte så stor betydelse vad de dör av. På rugern sitter det en Helia 8x56 och på sakon ett zeiss 4-16x50 belyst och sakon smäller knappt hälften av vad horneten gör med dämparen fast rekylen är lika och det avgör till sakons fördel.
Publicerat April 1, 201214 yr var ute och lockade imorse efter 4 min lockande med pc2an upptäcker jag en räv som kommer full fart 40 meter från oss. men då tror jag vi råka göra nån rörelse för räven tvärstannar och står och kollar på oss sen börjar han vända sakta och då slängde jag upp bössan och drog iväg en smäll fast räven kasta samtidigt så allt som fans på skottplatsen var en hårtuss så det vart inget
Publicerat April 1, 201214 yr tror ni räven jag lockade in men bommade vågar komma tillbaka denna säsong? eller är räven "bränd"
Publicerat April 1, 201214 yr tror ni räven jag lockade in men bommade vågar komma tillbaka denna säsong? eller är räven "bränd" Allt är möjligt här i världen, men jag skulle tro att det är en riktig högoddsare
Publicerat April 1, 201214 yr Svårlockat för mig i veckan, massor med spår men ingen som kommer in på locket.. hittade dock ett nytt gryt idag som jag ska ägna lite mer uppmärksamhet framöver. /Cris
Publicerat April 1, 201214 yr Klockan är snart två och jag har just kommit hem från ett rävpass. Det blev en den här kvällen också. Hörde en till som skällde bakom ryggen på mig men den visade sig inte. Tror det börjar tunnas ut med räv där nu. Som ett gott tecken satt det en hare mitt på vägen när jag var på väg hem.
Publicerat April 2, 201214 yr Rävar käkar ju det mesta har man hört. Jag och min bror hittade en påkörd grävling nära sommarstugan som vi kastade ut i skogen, öppnade även upp den för att sprida lite doft runt omkring. Två veckor har gått och den är helt orörd, inte ens kråkorna har varit där. Varför? Är grävling det vidrigaste man kan äta eller är bara opportunisterna runt dessa skogar kräsna?
Publicerat April 2, 201214 yr Rävarna här har käkat upp varenda rävskrott som vi lagt ut och det som inte räven tagit hand om har kråkor och korp gjort slut på. Kan inte tänka mig att en grävling får vara ifred om den bara blir funnen i någorlunda tid och det inte finns någonting i närheten som smakar bättre.
Publicerat April 2, 201214 yr jag slängde ut en grävling på åteln och den åt då kråkfåglarna upp (räven smakade nån liten bit också) så jag tycker det är konstigt att dom inte äter upp grävlingen
Publicerat April 2, 201214 yr nu har jag en fråga till er som lockar räv är det värt att köpa en (bulvan) som drar rävens uppmärksamhet? MVH
Publicerat April 3, 201214 yr Fick skjuta min första räv imorse! En skabbräv tyvärr men det är bra attt ha skjutit bort en sån MVH
Publicerat April 3, 201214 yr Fick skjuta min första räv imorse! En skabbräv tyvärr men det är bra attt ha skjutit bort en sån MVH Grattis! /Cris
Publicerat April 3, 201214 yr Fick skjuta min första räv imorse! En skabbräv tyvärr men det är bra attt ha skjutit bort en sån MVH Utomordentligt bra! Grattis!