Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Nu ska vi se om dessa funkar så vi kan trolla med 6 spön :)

Känner igen det där sedan tiden i Huskvarna o dom jag var med ut på Vättern o fiskade efter lax o röding.

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Okej. Bara de drar åt sidan och flyter så ska det gå bra :)

Publicerat

Okej. Bara de drar åt sidan och flyter så ska det gå bra :)

Ja visst är det det och hoppas att det fungerar. Annars får du justera till dom på något sätt. 

Publicerat

De fungerar perfekt. 3 gösar har det blivit än så länge :)

Publicerat

Blev en trollingtur på mina favoritsjöar igår kväll, 5 gäddor och en abborre fångades tre följde med hem. Det var en på 2,8 kg 1,1 och 1,5 som följde med hem och två som nog var under kilot som fick bli kvar i sjön, abborren låg på 0,8 kg och hamnar antagligen i röken. Gubben jag hade till fiskekamrat (även kallad min farmors sambo) gnällde över att jag inte drog någon gös men han var nog mest avundsjuk för att han inte fick någon fisk :)

I morse satt det också en mink i fällan som jag gillrade med renset från abborren.

post-4401-0-45189100-1374692704_thumb.jp

Publicerat

Tio distansminuter ut i atlanten med fiskebåt tillsammans med en ärrad ishavsfiskare. Jag har fortfarande träningsvärk i armarna av allt spöböj men kul var det trots tvåmetersdyningar.

Publicerat

Tio distansminuter ut i atlanten med fiskebåt tillsammans med en ärrad ishavsfiskare. Jag har fortfarande träningsvärk i armarna av allt spöböj men kul var det trots tvåmetersdyningar.

Det lät inte dumt...

Publicerat

De fungerar perfekt. 3 gösar har det blivit än så länge :)

Grattis! :smile:

Publicerat

Blev en trollingtur på mina favoritsjöar igår kväll, 5 gäddor och en abborre fångades tre följde med hem. Det var en på 2,8 kg 1,1 och 1,5 som följde med hem och två som nog var under kilot som fick bli kvar i sjön, abborren låg på 0,8 kg och hamnar antagligen i röken. Gubben jag hade till fiskekamrat (även kallad min farmors sambo) gnällde över att jag inte drog någon gös men han var nog mest avundsjuk för att han inte fick någon fisk :)

I morse satt det också en mink i fällan som jag gillrade med renset från abborren.

attachicon.gifDSCF8145.JPG

Grattis till borren! :smile:

Fina att röka dom där. :thumbsup:

Publicerat

Blev lite fiske ikväll. UL-spö och en liten ledad Rapala var medicinen som funkade bäst. Hade två knosar till med till båten men de släppte.

post-269-13747807198364_thumb.jpg

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Vart ute en sväng idag och vertikalade idag. Dåligt tryck på gösarna då de inte alls ville hugga. 6 gösar upp men kompisen tappade en del pga för dåligt tryck i mothuggen. Tur på sundet i morgon med wt (inte den vanliga innebörden utan whiskey tango)

Publicerat

Vart utomskärs med brorsan och hans lilla buster och fiskat makrill. Det skulle bli skitväder så tog med mig gamla vadare som inte används och vi var helt torra trots att det regnade på tvären i vinden :happy: Fisket var bra och vi drog 51st innan vågorna var för stora för den lilla båten, ett flertal över 40cm som blir fina att köra i min nya Bradley rök! :thumbsup::smile:

post-6127-13750164059002_thumb.jpg

Publicerat

Fick några jag också när jag var i Norge förra i veckan. Fantastiska fighters och fruktansvärt goda. Några stycken var nog uppemot 8hg och vad jag förstått så är det stor makrill.

Publicerat

Fick några jag också när jag var i Norge förra i veckan. Fantastiska fighters och fruktansvärt goda. Några stycken var nog uppemot 8hg och vad jag förstått så är det stor makrill.

Jo det finns nog ingen bättre fighter i våra vatten förhållande till vikt. Dom simmar upp till 16knop och det är roligt att ta dem på ett lätt flugspö! Några låg runt kilot så dom var stora dom med. Rekordet i Sverige är på 3kg, det är vad man kallar för grann makrill ;)
Publicerat

Några bilder från Norge och en bild från tidigare ikväll. Den sista var egentligen meningen att återutsätta men peangen låg kvar i bilen och den lilla trekroken hade ställt till det ganska ordentligt i gälarna så den blödde ordentligt. Nu är laxspöna undanstoppade till nästa säsong. Laxen vägde 8,2kg och är nu filead varav halva ska rökas till en lyxmiddag nästa söndag och halva ska en arbetskamrat få när han dyker upp nästa gång.

post-59-0-17542200-1375129988_thumb.jpg

post-59-0-42869500-1375130006_thumb.jpg

post-59-0-58095200-1375130036_thumb.jpg

post-59-0-03271200-1375130053_thumb.jpg

Publicerat

Måste bara tillägga att det som ser ut som platt vatten inte är det då det var dyningar uppemot och kanske strax över två meter men de var så långa att det inte gjorde någonting.

Publicerat

Nytt PB ikväll :) God natt! :)

post-11331-0-54565800-1375228879_thumb.j

Publicerat

Ett fisketips från Jonsson som ledde dig detta pers????? :whistling:  :laugh:  :rolleyes:  :D  B)  :P

Grattis Per! :smile: Det var en grann gös! :thumbsup: Vikt?

Publicerat

Grattis! Sjöfylla? 

Publicerat

Ett fisketips från Jonsson som ledde dig detta pers????? :whistling::laugh::rolleyes::DB):P

Grattis Per! :smile: Det var en grann gös! :thumbsup: Vikt?

Tackar! :) 5,1kg vägde den :)

Publicerat

Grattis! Sjöfylla?

Tack :) Nja bara lite för stämningen ;)

Publicerat

Tackar! :) 5,1kg vägde den :)

Varsågod! :thumbsup: Se där ja. En liten ökning mao. :biggrin:

Publicerat

Förbaskat, fick på en lax i morse som var helt galen, hoppade 4 gånger direkt sen drog den neröver stryket och slet av linan...

Hemma nu för lite pyssel och sedan blir det nog en runda till.

Publicerat

De där laxarna är inte alltid så lätta att handskas med.

Publicerat

Vi vart ute tre stycken med Bustern på sundet igår och försökte lura någon torsk och det gick ju fint.

Tappade räkningen ungefär när metallfästet till rullen gav upp men vi konstaterade efteråt att en bit över hundra torskar på tre spön så ljuger vi inte. 90% av alla över 50 cm och största på strax under 4 kg. Skulle säga att medelvikten låg på strax över 2 kg. 11 st var för dåligt däran för att gå tillbaka så de fick följa med hem, resten simmar åter i djupet.