Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

effektiv tid ungefär 20 timmar ja bara fiske. dom 4:a andra timmarna vilar dom och äter  :smile:  men domma killarna har fiskat i hela sitt liv nästan. och dom har utrustning med !  :thumbsup:  ekolod,ombyggd roddbåt, dom trollar och vertikalfiskar oftast. men sedan har vi bara fått någon på 4-5 kg max. så i vikt ligger jag i lä  :tongue:  men om du hade fiskat som du gjorde förr i 20 timmar hade du nog också tagit 50 gösar jonnson  :thumbsup:

Menar du 50 gösar/dygn på 15-20 tim??? Jag fiskade runt 6 tim i stöten frånsett när jag var ute hela natten för då blev det runt 12-14 tim i ett svep, men jag har aldrig kommit upp i mer än 7 gösar som mest. :smile:

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Menar du 50 gösar/dygn på 15-20 tim??? Jag fiskade runt 6 tim i stöten frånsett när jag var ute hela natten för då blev det runt 12-14 tim i ett svep, men jag har aldrig kommit upp i mer än 7 gösar som mest. :smile:

Då kan jag tala om för dig att du ligger i lä jämfört med kompisen som fiskade i Mjörn - han drog upp kopiösa mängder gös :thumbsup:

Publicerat

Då kan jag tala om för dig att du ligger i lä jämfört med kompisen som fiskade i Mjörn - han drog upp kopiösa mängder gös :thumbsup:

Tack! :thumbsup: Ok! Den sjön har jag hört talats om för länge sedan. No om Huskvarna finns det 3 sjöar som heter Ylen samt Lilla o Stora Nätaren (en kanal mellan dom) och dessa sjöar lev. mycket gös men det var små gösar som man fick där samt någon enstaka större. Fridellskan bor jämte Lilla Nätaren. 

Vars smågösarna i Ralången höll hus medan jag fiskade där vet jag inte, men jag fick aldrig någon mindre gös än 3,5 kg under tiden jag fiskade där, och det är ett bra snitt på fisken o största på 11,26 kg. 

Totalt tog jag väl upp ca. 150 gösar under åren -78-89 medan jag fiskade o bodde där nere och hur många gösar som kompisar har tagit vet jag inte.

Publicerat

Mycket snack om gös. Kul! Har aldrig fiskat efter gös, eller knappt ens i sjöar där dem finns, men tänkte ändra på det nu. Införskaffat en lite större båt för att ta mig ut på några större sjöar än dem jag är van vid och där det sägs finnas ganska hyggligt med gös i vart fall. Tager därför tacksamt emot lite matnyttiga tips på hur man bäst bedriver fisket. Trolling med wobbler? Jigga? Kom igen! =)

Publicerat

Mycket snack om gös. Kul! Har aldrig fiskat efter gös, eller knappt ens i sjöar där dem finns, men tänkte ändra på det nu. Införskaffat en lite större båt för att ta mig ut på några större sjöar än dem jag är van vid och där det sägs finnas ganska hyggligt med gös i vart fall. Tager därför tacksamt emot lite matnyttiga tips på hur man bäst bedriver fisket. Trolling med wobbler? Jigga? Kom igen! =)

Du kan läsa o se på mitt inlägg i länken här i fisketråden. Per G här på forumet frågade efter tips så jag skrev lite här.

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/36462-den-stora-fisketraaden/page-42

Återkom gärna om du har mer frågor.

Publicerat

Jag trollar bara när jag fiskar gös. Nilsmaster 15 eller 18 cm i färg glada färger är det som jag fått mest på :)

Sist blev det en på 3, 5 kg på en stor westin jätte

Publicerat

Har under sommarens gösprojekt tagit runt 30 gösar i samma sjö där fördelningen är en bit över 2/3 som tagit på vertikal trots betydligt fler trollingtimmar. 

vilket är mest effektivt? you be the judge. är rätt säker på vad Backe svarar om han sladdar in i tråden i alla fall .. 

Publicerat

Meta efter gös är en effektiv metod för då kan du/ni fiska på flera djup för att leta reda på vilket djup den håller till på. :smile:

Risken finns alltid att det kommer någon gädda också så det får du ta med i beräkningen. :thumbsup:

Publicerat

vertikal och trolling med färg-glada färger helt klart ! om du ska fiska gös på dagen och inte när dom är uppe i ytan är det ingen dum idé att införskaffa sig ett ekolod  :smile:  för dom står oftast på djupet och trycker på dagarna och då är det effektivt med vertikal ! mina släktingar tog 50 gösar på 15-20 timmars fisketid. dom vertikalfiskade på nästan samma ställe i sjön (djuphålan) . men även det gamla hedliga trollingfisket i en liten eka med en wobler funkar alltid !  :thumbsup:  sen som sagt är jonnson den mest erfarne !  :whistling:  :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

vertikal och trolling med färg-glada färger helt klart ! om du ska fiska gös på dagen och inte när dom är uppe i ytan är det ingen dum idé att införskaffa sig ett ekolod  :smile:  för dom står oftast på djupet och trycker på dagarna och då är det effektivt med vertikal ! mina släktingar tog 50 gösar på 15-20 timmars fisketid. dom vertikalfiskade på nästan samma ställe i sjön (djuphålan) . men även det gamla hedliga trollingfisket i en liten eka med en wobler funkar alltid !  :thumbsup:  sen som sagt är jonnson den mest erfarne !  :whistling:  :tongue:  :thumbsup:

Kom igen Linus när du har nästan 20 kg gös på 2 fiskar i båten en o samma natt. :whistling:  :D  :rolleyes:  B)

11,26+8,4 kg=19,66 kg. :thumbsup:

Publicerat

Ute en sen tur med bröderna och dörjade makrill, blev 11st iaf :thumbsup: Får dra ut på en längre tur nästa helg :)

Publicerat

Kom igen Linus när du har nästan 20 kg gös på 2 fiskar i båten en o samma natt. :whistling:  :D  :rolleyes:  B)

11,26+8,4 kg=19,66 kg. :thumbsup:

hahah, jag skämtar bara lite  :tongue:  jag är seriös, jonnson är erfaren på gösfiske ! alla kan få sig ett gott tips om gösfiske  från jonnson. du din jäkel ligger ju typ 3:a i sverige på vikt  :dry:  :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

hahah, jag skämtar bara lite  :tongue:  jag är seriös, jonnson är erfaren på gösfiske ! alla kan få sig ett gott tips om gösfiske  från jonnson. du din jäkel ligger ju typ 3:a i sverige på vikt  :dry:  :tongue:  :thumbsup:

(i gösvikt !!  :wub: )  :wink:  :tongue:

Publicerat

Jag ligger visst 4:a i landet just nu. Jag har blivit nerknuffad 2 placeringar sedan jag fick den 11,26 kg. :sad:

Publicerat

Jag ligger visst 4:a i landet just nu. Jag har blivit nerknuffad 2 placeringar sedan jag fick den 11,26 kg. :sad:

om du vet vem cecilia grönberg är ? ´´gösdrottningen ´´ hon är jätte duktig på gösfiske särskilt vertikalfiske. tror hon ligger på över 11 kg. hon kanske är en av dom som gått om dig ? vad ligger rekordet på ? ungefär 12-13 kg va ?  :smile:

Publicerat

om du vet vem cecilia grönberg är ? ´´gösdrottningen ´´ hon är jätte duktig på gösfiske särskilt vertikalfiske. tror hon ligger på över 11 kg. hon kanske är en av dom som gått om dig ? vad ligger rekordet på ? ungefär 12-13 kg va ?  :smile:

Nej, men jag har hittat henne. Jag slår henne på 3 av fyra fiskar rejält.

Gös 11,26 kg

9,95 kg

9,9 kg

9,7 kg

Abborre 1,65 kg

1,4 kg x 2 st

1,37 kg

Lake       4,3 kg

3,74 kg.

Gädda     9,85 kg :sad: 

Jag har läst igenom hennes blogg men hittar ingen gös på över 11 kg där

Mina PB Cecilia: Gös: 9.7 kg. Gädda: 10.1 kg. Abborre; 1.2 kg. Lake 2.4 kg.

http://www.fisheco.se/blogg/gosdrottningen/om-cecilia-gronber/

1. 12,007 kg http://www.sportfiskarna.se/storfisk_registret/Sportfiskerekords%C3%B6tvatten/tabid/381/Default.aspx

2. 11,7 kg http://fiskejournalen.se/jattegos-fran-dalarna/

3 11,520 kg

4. 11,26 kg Stefan

Publicerat

Idag rökte jag några makrillar och en horngädda, blev fint och kommer smaka gött på mackan :thumbsup:

post-6127-13789292343089_thumb.jpg

Publicerat

Åkte utomskärs med brorsan och vovven idag och dörjade makrill, 48st blev det! La till vid en liten holme långt ut och grillade korv och laddade batterierna inför hemfärden. Vi var även omringade av ett 50-tal sälar och såg för första gången sälar hoppa som delfiner med hela kroppen i luften! En del makrill ska saltas in och bli hummer bete då premiären är om ett par veckor :thumbsup:

post-6127-1379171224055_thumb.jpg

post-6127-13791712393008_thumb.jpg

post-6127-13791712617464_thumb.jpg

Publicerat

En vecka kvar till hummerpremiären!! Ska bli riktigt kul när det drar igång igen!!

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4

Publicerat

18kg rensad och tvättad makrill, var god fiskelycka idag med bröderna! :smile::thumbsup:

post-6127-13796929955384_thumb.jpg

post-6127-1379693006701_thumb.jpg

Publicerat

18kg rensad och tvättad makrill, var god fiskelycka idag med bröderna! :smile::thumbsup:

Grisfiske! :thumbsup:

Publicerat

Har en frys på 150 liter till hälften fylld med fisk. Alla flugspön och kastspön är undanstoppade. Kanske man ätit ur så pass att man kan fylla på med lite pimpelfiske i januari.

Publicerat

Imorrn smäller det...

Publicerat

Imorrn är det dags att dra... Hoppas på många svarta, men fisket verkar ha varit ganska dåligt idag. Många som verkar ha fått riktigt dåligt. Har vattentemperaturen nåt med saken att göra kanske? Är ju fortfarande 16 grader i vattnet.