Publicerat Juli 16, 201312 yr Hehe jag menar inte djuphavsriggar utan snarare normalstyva 8,6" spön istället för lätt haspelutrustning. Spöt jag bytte ut använder jag normalt när jag jiggar eller spinner efter abborre Ok! Skriv det då så att man inte sitter som ett frågetecken.
Publicerat Juli 18, 201312 yr Detta är en populär post. Äntligen lossnade det igen. Åkte direkt efter nattskiftet då vädret såg lovande ut. Gjorde en repa och i slutet av gropen så small det på en 5,5 kilos hyfsat blank fisk. Nu lägger jag undan laxstången som jag lovat mig själv och ska ägna mig åt fisk med vita fenkanter och en sväng över stenknabben mot väster där jag ska göra ett nytt försök med hälle.
Publicerat Juli 19, 201312 yr Körde 10 halvkilosrödingar i kompisens nyinköpta Berkleyrök. Drog upp på max till 80 grader och sänkte sedan till ca halva läget för behålla 80 grader. 40 minuter så var det klart. Kollade med digital kött-termometer som visade 58 grader. 56 grader ska tydligen vara optimalt för varmrökt fisk. Jättegott och inte torra som de ibland kan bli i en traditionell rök om det eldas för hårt. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Publicerat Juli 22, 201312 yr Körde 10 halvkilosrödingar i kompisens nyinköpta Berkleyrök. Drog upp på max till 80 grader och sänkte sedan till ca halva läget för behålla 80 grader. 40 minuter så var det klart. Kollade med digital kött-termometer som visade 58 grader. 56 grader ska tydligen vara optimalt för varmrökt fisk. Jättegott och inte torra som de ibland kan bli i en traditionell rök om det eldas för hårt.Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2 Fel förstås, Rökskåpet heter Bradley!
Publicerat Juli 22, 201312 yr Ska ut och fiska gös ikväll och inatt. Någon som har några tips? Använder nils master på kvällen och då har jag fått gös. Ska jag använda samma drag på natten? Eller ska man använda någon annan vobbler som går lite grundare?
Publicerat Juli 22, 201312 yr Ska ut och fiska gös ikväll och inatt. Någon som har några tips? Använder nils master på kvällen och då har jag fått gös. Ska jag använda samma drag på natten? Eller ska man använda någon annan vobbler som går lite grundare? Läs mina tidigare inlägg från den tiden man låg i topp i Sverige el. iaf som nr. 2. Just nu nr. 4 storleksmässigt.
Publicerat Juli 22, 201312 yr eftersom jag fann det väldigt underhållande när jag va ute o fiska abbore o dylikt i lördags så tänkte jag faktiskt investera i ett vettigt spö för lättare fiske av typ bäcköring och sådan fisk. tänker inte lägga ut en förmögenhet på spöt men får man någo vettigt för 2000kr? Edit: kom på att kollegan på jaktaffären även jobbar i fiskeaffären så får nog fråga honom imorgon Redigerad Juli 22, 201312 yr med Turbo Hunter
Publicerat Juli 22, 201312 yr eftersom jag fann det väldigt underhållande när jag va ute o fiska abbore o dylikt i lördags så tänkte jag faktiskt investera i ett vettigt spö för lättare fiske av typ bäcköring och sådan fisk. tänker inte lägga ut en förmögenhet på spöt men får man någo vettigt för 2000kr? Edit: kom på att kollegan på jaktaffären även jobbar i fiskeaffären så får nog fråga honom imorgon Något vettigt för 2000 kr ska du väl få. Det beror ju mycket på den som ska hålla i spöet också.
Publicerat Juli 22, 201312 yr Backe och jag vart ute och drog 12 gösar idag självklart alla c&r Grattis pojkar! Fotobevis el. åkte alla tillbaka???
Publicerat Juli 22, 201312 yr Fick ett hugg idag, en fisk alltså men de kändes som man krokat i en ubåt... Fan
Publicerat Juli 22, 201312 yr Grattis pojkar! Fotobevis el. åkte alla tillbaka??? backe fotade alla sina så minst 9 finns på bild. Vi vertikalade för övrigt och jag måste tyvärr erkänna att det var både otroligt spännande och effektivt. Hade jag inte sovit vid huggen hade vi med enkelhet passerat 15.
Publicerat Juli 22, 201312 yr Något vettigt för 2000 kr ska du väl få. Det beror ju mycket på den som ska hålla i spöet också. lite rabatt ska jag ju allt ha för jag jobbar med krutgubben oxå så han som håller i spöt ska förhoppningsvis göra lite rätt han oxå så jag slipper springa runt med fiskegrejer i tid o otid utan något gott med hem. rök är redan beställt upp till huset så nästa sommar ska de rökas fisk som ja själv fångat
Publicerat Juli 22, 201312 yr backe fotade alla sina så minst 9 finns på bild. Vi vertikalade för övrigt och jag måste tyvärr erkänna att det var både otroligt spännande och effektivt. Hade jag inte sovit vid huggen hade vi med enkelhet passerat 15. Ok! Kul att ni lyckades med fisket. Själv har jag aldrig vertikalat. Det kom efter min storhetstid som Sveriges okrönte gösfiskare nr 1 med 11,26 kg som bäst. 17 över 7 kg.
Publicerat Juli 22, 201312 yr lite rabatt ska jag ju allt ha för jag jobbar med krutgubben oxå så han som håller i spöt ska förhoppningsvis göra lite rätt han oxå så jag slipper springa runt med fiskegrejer i tid o otid utan något gott med hem. rök är redan beställt upp till huset så nästa sommar ska de rökas fisk som ja själv fångat Ja visst ska du ha det och lite goda tips o råd också för den delen. Ok! Det är gott med egenrökt o fångad fisk.
Publicerat Juli 23, 201312 yr Ett redigt napp o fångst. http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1853241-fick-rekordfisk-pa-kroken
Publicerat Juli 23, 201312 yr 4,6 kg inget att skryta om i och för sig mitt rekord är 5,5 så inte jätte långt ifrån. några killar jag känner var i samma sjö idag och fick en på 9,7 kg och 111 cm lång!
Publicerat Juli 23, 201312 yr 4,6 kg inget att skryta om i och för sig mitt rekord är 5,5 så inte jätte långt ifrån. några killar jag känner var i samma sjö idag och fick en på 9,7 kg och 111 cm lång! Grattis Linus ! 4.6kg inte illa, halva din vikt ungefär.
Publicerat Juli 23, 201312 yr 4,6 kg inget att skryta om i och för sig mitt rekord är 5,5 så inte jätte långt ifrån. några killar jag känner var i samma sjö idag och fick en på 9,7 kg och 111 cm lång! Grattis pojk! Det tar sig sa mordbrännaren!
Publicerat Juli 23, 201312 yr Efter fyra resultatlösa dagar i norra Värmland där vi fiskade både i Höljessjön och körde med fluga i Strängsforsen och Höljån så släppte det äntligen igår kväll Egentligen rätt patetiskt med EN abborre men alltid något. Fick den på en gul Biltema-jigg som verkar funka betydligt bättre än "professionella" jerkbaits från XXL med franska fiskemästare på omslaget Köpte årskort igår som täcker fem sjöar i närheten och då får man även ha med en gäst vilket innebär att jag och Lijun (eller nån annan) kan roa oss i ett år framöver till det facila priset av 300 riksdaler. Igår kväll hade dock knotten vaknat till liv ordentligt och gjorde sitt bästa för att göra livet surt för mig. En vacker kväll hur som helst
Publicerat Juli 23, 201312 yr Var ute och gjorde mitt livs första pass med tvåhands laxutrustning. Resultatet blev en harr och en öring, vi såg en lax hoppa på en nacke men fick ingen respons på våra försök att fånga den.
Publicerat Juli 23, 201312 yr Grattis Linus ! 4.6kg inte illa, halva din vikt ungefär. hhaah nästan Grattis pojk! Det tar sig sa mordbrännaren! hahah, jadå det finns gäddor i den sjön ! stora alltså. och det är precis där jag bor med
Publicerat Juli 23, 201312 yr hahah, jadå det finns gäddor i den sjön ! stora alltså. och det är precis där jag bor med Visa mig en på +10 kg. Du åker ju med i och surfar på magen efter gäddan.