Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Bif finner ni bild på "betarna" på galten för att undvika spekulationer om felskjutning. Tyvärr har jag ingen våg i garaget utan vikten uppskattas. Men 50-60 kg tror jag. Återigen detta var inget vuxet svin men en tämligen välgödd galt som i min värld är helt ok att skjuta.syha2upa.jpg

50 60 kg måste ju vara ganska perfekt :thumbsup:  för en årsgris ? men om det är gyltor kan det fasen vara lömskt ändå även i denna viktklassen en kille som jag känner satt ute i agusti en kväll och vakade gris i havren, och då fick han syn på en liten randig och han sköt den. men senare fick han syn på suggan, och han kunde ju aldrig veta vad den vägde men inte över 60 kg ! :ohmy:  det var en väldigt liten sugga. jag vet inte om vintrar och sådant där gör så dom parar sig mer men galtarna där omkring måste varit desperata :tongue:

• Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

En liten nasse bet i skaren ikväll. Ca 50kg kom en hel hög med nassar såg en av dom största suggor jag någonsin sett. En riktig hoggshesilla

Publicerat

Grattis! Grisen glömde fort hos mig och var tillbaka ikväll....nog en annan kull ;-)

Publicerat

Satte mig själv på en av åtlarna för att inviga nya tuben Schmidt&Bender igår kväll från 17.00-20.00. Till min milda förvåning så lyste grisarna med sin frånvaro dock kom det en räv..alltid skoj att se något iaf; :thumbsup:

Publicerat

Måste bara fråga, är det inte extremt ovanligt att två kronhindar står och äter ca 40 minuter tillsammans med 8 st årsgrisar? Det hände i går hos mig nämligen. Mycket udda! Bif en bild där en av dem syns med några grisar.

post-11057-13640507060969_thumb.jpg

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Har ca 50 vuxna grisar och ett 20:tal randiga småttingar på foderplatsen hela tiden nu för tiden! Ska fixa in nån bild nån dag! Kan vara där redan halv sex! För två år sen så var de 1 galt där som kom ibland! Så de ökar stadigt där.. Skjuter inte på foderplats dock..! Blir bra hundjakter och på fälten istället! Detta är 1 av 5-6 ställen vi matar på!

Publicerat

Måne,snö och premiär för Blue cat värmaren , kan bli en bra kväll , landar i kojan vid 6 tänkte va färdigskjuten vid senast 8 :sleep:

Publicerat

Måne,snö och premiär för Blue cat värmaren , kan bli en bra kväll , landar i kojan vid 6 tänkte va färdigskjuten vid senast 8 :sleep:

You wish.....kan bara säga att Blue Caten är suverän för små kojor. Värmer bra. Tänd den med tändsticka i stället så slipper du metallljudet från tändknappen.iPad Tapatalk HD
Publicerat

You wish.....kan bara säga att Blue Caten är suverän för små kojor. Värmer bra. Tänd den med tändsticka i stället så slipper du metallljudet från tändknappen. iPad Tapatalk HD

lite det jag retar mg på med gasolvärmare , de stora låter fanimej ihela skogen , sist sköt jag 1915 , urtaget upphängt och kvällswalk med hunden 2130 !! :smile:

Publicerat

Måste bara fråga, är det inte extremt ovanligt att två kronhindar står och äter ca 40 minuter tillsammans med 8 st årsgrisar? Det hände i går hos mig nämligen. Mycket udda! Bif en bild där en av dem syns med några grisar. attachicon.gifImageUploadedByTapatalk HD1364050688.854265.jpg iPad Tapatalk HD

Kron kan jag inte svara på men dovvilt och gris äter ihop har jag sett..efter ett tag kör grisarna bort dem :thumbsup:

Publicerat

Jovars en sväng blir det igen för egen del :thumbsup: ..sätter mig vid 20.00 o framåt några tim minst till 01.00..utan att tända kamin..burr :biggrin: så ska vi se om trynen behagar komma :yes:

Publicerat

För lite vind, för mycket måne och snö , feggrisarna vågade sig inte fram , var nog långt bort för det enda jag hörde var en stöddig hjorttjur.

Kan det va så att gasol "tappar effekt" när det är kallt ? fick ingen riktig malle i blue caten , iof. en något för stor och oisolerad koja men ändå ..

Publicerat

Ja den tappar effekt om det är kallt och den var kall när du startade den.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Kunde tro det, får väl isolera hoddan och se till så att gas ålen är varm , just nuhåller jag på attåterfå värmen i tårna ,  Whiskyyyy ""

Publicerat

Jag läste någon stans att det fanns något man kunde hälla i tjäran för att få den "normal" igen efter att den har stått och stelnat och tjockat till sig över vintern...

Någon som kan hjälpa mig att komma på vad det var för något? :)

Publicerat

Jag brukar ta in den i rumstemperatur ;-)

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Jag brukar ta in den i rumstemperatur ;-)iPad Tapatalk HD

Jo men då brukar den vara så seg tjock...

Publicerat

går det inte att späda den med "miljövänlig" fotogen eller lacknafta ?

värm den med gasolbrännare , borde väl ändra konsistensen .

Publicerat

Jo man satt ute o vakade igår en stund. Nu behagade 1stor koloss dyka upp :tongue: dock en sån där på 100pannor+ så det blir att åka ut o testa lyckan igen, väntar dock tills det blir mildare..för kallt var det efter 6tim :woot:

Publicerat

Ingen gris på 4 dgr, men en herrans massa annat. Grävlingarna har börjat masa sig ut ;-), nåväl, grisen glömmer nog mitt skott snart, hoppas jag. Styckade igår och riktigt nöjd med mitt nya styckbord med höjbara bockar. Gjorde grillkött av allt :-)

iPad Tapatalk HD

post-11057-13643648262844_thumb.jpg

Publicerat

Tittade till kameran idag, har sett 4 pyjamasgrisar på bild.

Ändrade till video såg vad jag snabbt kunde räkna till minst 15 pyjamasgrisar.  :ohmy:

Riktigt trevligt måste jag säga. :tongue:

Publicerat

Va ute en stund inatt..banditerna (årsgrisar) syntes inte till..dock 1stor galt, blir så trött på det svinet nu :woot: . Vill panga på nått som går in i skuffen på golfen och som dessutom har tiden inne för sig..men ack tiden är snart mogen för mer aktivitet..Våår då även galten blir lovlig :whistling:

Publicerat
  • Författare

Va ute en stund inatt..banditerna (årsgrisar) syntes inte till..dock 1stor galt, blir så trött på det svinet nu :woot: . Vill panga på nått som går in i skuffen på golfen och som dessutom har tiden inne för sig..men ack tiden är snart mogen för mer aktivitet..Våår då även galten blir lovlig :whistling:

håller med dom där stora jäkla galtarna som går och retar en när man inte får skjuta dom nu :tongue:  men snart så :yes:

Publicerat

Jaha då har man blivit pappa då ;-), första gången dessa 3 stackare är ute på åteln. Dessvärre tror jag några har gått åt pga kylan i vinter. Men kul att see föryngringen.

Denna gruppen skjuter vi inte på öht!

post-11057-13644681594646_thumb.jpg

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Jaha då har man blivit pappa då ;-), första gången dessa 3 stackare är ute på åteln. Dessvärre tror jag några har gått åt pga kylan i vinter. Men kul att see föryngringen. Denna gruppen skjuter vi inte på öht! attachicon.gifImageUploadedByTapatalk HD1364468154.710374.jpg iPad Tapatalk HD

Dem är allt för söta dom små randiga :smile: roligt oxså :thumbsup: