Publicerat Mars 22, 201313 yr Författare Bif finner ni bild på "betarna" på galten för att undvika spekulationer om felskjutning. Tyvärr har jag ingen våg i garaget utan vikten uppskattas. Men 50-60 kg tror jag. Återigen detta var inget vuxet svin men en tämligen välgödd galt som i min värld är helt ok att skjuta. 50 60 kg måste ju vara ganska perfekt för en årsgris ? men om det är gyltor kan det fasen vara lömskt ändå även i denna viktklassen en kille som jag känner satt ute i agusti en kväll och vakade gris i havren, och då fick han syn på en liten randig och han sköt den. men senare fick han syn på suggan, och han kunde ju aldrig veta vad den vägde men inte över 60 kg ! det var en väldigt liten sugga. jag vet inte om vintrar och sådant där gör så dom parar sig mer men galtarna där omkring måste varit desperata
Publicerat Mars 22, 201313 yr En liten nasse bet i skaren ikväll. Ca 50kg kom en hel hög med nassar såg en av dom största suggor jag någonsin sett. En riktig hoggshesilla
Publicerat Mars 23, 201313 yr Grattis! Grisen glömde fort hos mig och var tillbaka ikväll....nog en annan kull ;-)
Publicerat Mars 23, 201313 yr Satte mig själv på en av åtlarna för att inviga nya tuben Schmidt&Bender igår kväll från 17.00-20.00. Till min milda förvåning så lyste grisarna med sin frånvaro dock kom det en räv..alltid skoj att se något iaf;
Publicerat Mars 23, 201313 yr Måste bara fråga, är det inte extremt ovanligt att två kronhindar står och äter ca 40 minuter tillsammans med 8 st årsgrisar? Det hände i går hos mig nämligen. Mycket udda! Bif en bild där en av dem syns med några grisar. iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 23, 201313 yr Har ca 50 vuxna grisar och ett 20:tal randiga småttingar på foderplatsen hela tiden nu för tiden! Ska fixa in nån bild nån dag! Kan vara där redan halv sex! För två år sen så var de 1 galt där som kom ibland! Så de ökar stadigt där.. Skjuter inte på foderplats dock..! Blir bra hundjakter och på fälten istället! Detta är 1 av 5-6 ställen vi matar på!
Publicerat Mars 23, 201313 yr Måne,snö och premiär för Blue cat värmaren , kan bli en bra kväll , landar i kojan vid 6 tänkte va färdigskjuten vid senast 8
Publicerat Mars 23, 201313 yr Måne,snö och premiär för Blue cat värmaren , kan bli en bra kväll , landar i kojan vid 6 tänkte va färdigskjuten vid senast 8 You wish.....kan bara säga att Blue Caten är suverän för små kojor. Värmer bra. Tänd den med tändsticka i stället så slipper du metallljudet från tändknappen.iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 23, 201313 yr You wish.....kan bara säga att Blue Caten är suverän för små kojor. Värmer bra. Tänd den med tändsticka i stället så slipper du metallljudet från tändknappen. iPad Tapatalk HD lite det jag retar mg på med gasolvärmare , de stora låter fanimej ihela skogen , sist sköt jag 1915 , urtaget upphängt och kvällswalk med hunden 2130 !!
Publicerat Mars 23, 201313 yr Måste bara fråga, är det inte extremt ovanligt att två kronhindar står och äter ca 40 minuter tillsammans med 8 st årsgrisar? Det hände i går hos mig nämligen. Mycket udda! Bif en bild där en av dem syns med några grisar. ImageUploadedByTapatalk HD1364050688.854265.jpg iPad Tapatalk HD Kron kan jag inte svara på men dovvilt och gris äter ihop har jag sett..efter ett tag kör grisarna bort dem
Publicerat Mars 23, 201313 yr Jovars en sväng blir det igen för egen del ..sätter mig vid 20.00 o framåt några tim minst till 01.00..utan att tända kamin..burr så ska vi se om trynen behagar komma
Publicerat Mars 23, 201313 yr För lite vind, för mycket måne och snö , feggrisarna vågade sig inte fram , var nog långt bort för det enda jag hörde var en stöddig hjorttjur. Kan det va så att gasol "tappar effekt" när det är kallt ? fick ingen riktig malle i blue caten , iof. en något för stor och oisolerad koja men ändå ..
Publicerat Mars 23, 201313 yr Ja den tappar effekt om det är kallt och den var kall när du startade den. iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 23, 201313 yr Kunde tro det, får väl isolera hoddan och se till så att gas ålen är varm , just nuhåller jag på attåterfå värmen i tårna , Whiskyyyy ""
Publicerat Mars 23, 201313 yr Jag läste någon stans att det fanns något man kunde hälla i tjäran för att få den "normal" igen efter att den har stått och stelnat och tjockat till sig över vintern... Någon som kan hjälpa mig att komma på vad det var för något?
Publicerat Mars 24, 201313 yr Jag brukar ta in den i rumstemperatur ;-)iPad Tapatalk HD Jo men då brukar den vara så seg tjock...
Publicerat Mars 24, 201313 yr går det inte att späda den med "miljövänlig" fotogen eller lacknafta ? värm den med gasolbrännare , borde väl ändra konsistensen .
Publicerat Mars 25, 201313 yr Jo man satt ute o vakade igår en stund. Nu behagade 1stor koloss dyka upp dock en sån där på 100pannor+ så det blir att åka ut o testa lyckan igen, väntar dock tills det blir mildare..för kallt var det efter 6tim
Publicerat Mars 27, 201313 yr Ingen gris på 4 dgr, men en herrans massa annat. Grävlingarna har börjat masa sig ut ;-), nåväl, grisen glömmer nog mitt skott snart, hoppas jag. Styckade igår och riktigt nöjd med mitt nya styckbord med höjbara bockar. Gjorde grillkött av allt :-) iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 27, 201313 yr Tittade till kameran idag, har sett 4 pyjamasgrisar på bild. Ändrade till video såg vad jag snabbt kunde räkna till minst 15 pyjamasgrisar. Riktigt trevligt måste jag säga.
Publicerat Mars 28, 201313 yr Va ute en stund inatt..banditerna (årsgrisar) syntes inte till..dock 1stor galt, blir så trött på det svinet nu . Vill panga på nått som går in i skuffen på golfen och som dessutom har tiden inne för sig..men ack tiden är snart mogen för mer aktivitet..Våår då även galten blir lovlig
Publicerat Mars 28, 201313 yr Författare Va ute en stund inatt..banditerna (årsgrisar) syntes inte till..dock 1stor galt, blir så trött på det svinet nu . Vill panga på nått som går in i skuffen på golfen och som dessutom har tiden inne för sig..men ack tiden är snart mogen för mer aktivitet..Våår då även galten blir lovlig håller med dom där stora jäkla galtarna som går och retar en när man inte får skjuta dom nu men snart så
Publicerat Mars 28, 201313 yr Jaha då har man blivit pappa då ;-), första gången dessa 3 stackare är ute på åteln. Dessvärre tror jag några har gått åt pga kylan i vinter. Men kul att see föryngringen. Denna gruppen skjuter vi inte på öht! iPad Tapatalk HD
Publicerat Mars 28, 201313 yr Jaha då har man blivit pappa då ;-), första gången dessa 3 stackare är ute på åteln. Dessvärre tror jag några har gått åt pga kylan i vinter. Men kul att see föryngringen. Denna gruppen skjuter vi inte på öht! ImageUploadedByTapatalk HD1364468154.710374.jpg iPad Tapatalk HD Dem är allt för söta dom små randiga roligt oxså