Publicerat Mars 8, 201313 yr Kamera? nä det är ju inte tillåtet. Har hyrt in en naturfotograf som sitter på nätterna och fotar gris. Han heter Scout Guard, jävla trevlig kille ;-) kan både fota 8 mp och filma. Stackarn får sitta på ett träd utan OB och allt. Sen skickar han SMS till mig så fort det händer något också. Har nu monterat en LED på kojan. Blev kanon, bilbatteri och dimmer inuti. Va fan! Jobbar han åt dig me!? Han som sagt att han är mig trogen! Eller finns det flera måntro?
Publicerat Mars 8, 201313 yr Efter sporadiska besök med månaders mellan rum har jag nu haft gris på åteln 3 gånger denna veckan
Publicerat Mars 8, 201313 yr Författare Har experimenterat mycket med olika ljus. Det som funkar bäst är en neddimrad LED på hög stolpe mot åteln, sätts på kojan. När djuren dyker ut och etablerar dig dimrar man försiktigt upp. I går hade jag Kill light pucken med skymningsrelä och då kojan står i nivå med åteln bildas skuggor så när man rör sig syns det tyvärr. Ska fixa till det! Mitt andra missöde igår var att jag blev pinknödig efter en termos te och med avsaknad av pisseflaska fick jag pissa i den inte helt tomma termosen.....aj aj vilken idiot att skålla lemmen i griskojan ;-) vi har med testat med kill light pucken kopplat till ett bilbatteri hur tycker du den funkar ?
Publicerat Mars 8, 201313 yr Författare måste också bara fråga en sak om man har haft gris på åteln samma natt efter skottet 4gånger av 5 så måste väl det betyda att man har några olika grupper ?
Publicerat Mars 8, 201313 yr Åkte sedvanligt ut och kikade åtlarna mitt favoritställe har haft grova besök iform av Sugga med kultingar..som har ränt runt som tokar..tjärträden även dom rikligt använda..så nu är det uttänkt.. fort lånesiktet mitt är hemma så skall en inskjutning göras..sen kan man inte hålla sig måste se om banditerna (årsgrisarna) stämplar in..lång sittning javisst! men fasen så trevligt det ska bli.. så här nu efter dovjaktens slut
Publicerat Mars 8, 201313 yr Linus, Kill Lighten funkar bra men är kojan på samma nivå som åteln finns ju risk för skuggor. Fördelen är magneterna som man bara fäster den enkel med på spridaren samt det inbyggda reläet. Den kräver dock stort bilbatteri. Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 9, 201313 yr Kul! Då stannar de nog Hoppas vi , var även en Galt där inatt och smög omkring Inga som får pjamas gris än?
Publicerat Mars 9, 201313 yr Hoppas vi , var även en Galt där inatt och smög omkring Inga som får pjamas gris än? Spårningssnö är bra för mycket ..speciellt att se småttingarns klövavtryck..med det skrivet så går det hos en sugga med småttingar
Publicerat Mars 9, 201313 yr Spårningssnö är bra för mycket ..speciellt att se småttingarns klövavtryck..med det skrivet så går det hos en sugga med småttingar Fan så kul Här väntar jag med spänning efter dem.
Publicerat Mars 9, 201313 yr Författare Linus, Kill Lighten funkar bra men är kojan på samma nivå som åteln finns ju risk för skuggor. Fördelen är magneterna som man bara fäster den enkel med på spridaren samt det inbyggda reläet. Den kräver dock stort bilbatteri. Sent from my iPad using Tapatalk HD ja vi har bara satt pucken med magneterna på spridaren och sedan skruvat fast en låda på spridaren med ett bilbatteri i vi också. men som du säger så är det en nackdel om tornet är på samma nivå och det är vårat men det går nog bra ändå. för en kompis som satt på våran åtel sköt en 24 kg galt för kill light pucken så funkar gör det
Publicerat Mars 9, 201313 yr Författare det är ingen som har pjaymas grisar ännu väl ? lite tidigt kanske ?
Publicerat Mars 9, 201313 yr I Kolmården finns det några på en åtel fick jag höra på klappjakten idag
Publicerat Mars 10, 201313 yr Är det nyfilmat ? Får bli att sätta på Video mode nästa gång jag tömmer minnet
Publicerat Mars 10, 201313 yr Författare har nu flyttat min åtelkamera fram till själva foderplatsen nu istället för tjärträdet för att se om det är några fina grupper där. det var det inte denna gången men jag blev jätte glad ändå för nu har dom börjat att komma tidigt igen klockan stämmer på bilden så ni ser själv men frågan är bara om det är en gylta,sugga eller årsgalt hahahhaha. ?? inte lätt att bedöma av denna bilden för den var lite suddig. men jag gissar nogmpå en galt runt 60-kilos klasen.
Publicerat Mars 10, 201313 yr har nu flyttat min åtelkamera fram till själva foderplatsen nu istället för tjärträdet för att se om det är några fina grupper där. det var det inte denna gången men jag blev jätte glad ändå för nu har dom börjat att komma tidigt igen klockan stämmer på bilden så ni ser själv men frågan är bara om det är en gylta,sugga eller årsgalt hahahhaha. ?? inte lätt att bedöma av denna bilden för den var lite suddig. men jag gissar nogmpå en galt runt 60-kilos klasen. Öhh, är de ens en gris på den bilden?
Publicerat Mars 10, 201313 yr Författare Öhh, är de ens en gris på den bilden? gå in på hela bilden istället så ser du bättre jag vet att den inte tar så ljusa bilder.
Publicerat Mars 10, 201313 yr Man kan skymta en Gris men kvalitén är usel rent ut sagt. Vad är det för kamera? Inte för att vara taskig men det är kanske dags att köpa något nytt
Publicerat Mars 10, 201313 yr gå in på hela bilden istället så ser du bättre jag vet att den inte tar så ljusa bilder. Ser fortfarande inget som liknar en gris, rent ut sagt omöjligt att säga om den väger 40kg eller 150kg
Publicerat Mars 10, 201313 yr Nu är ni taskiga grabbar, jag ser grisen, ögonen tydligt och frambenen, men det är nog ändå dags att satsa på en mer högupplöst kamera Linus på sikt ;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 10, 201313 yr har nu flyttat min åtelkamera fram till själva foderplatsen nu istället för tjärträdet för att se om det är några fina grupper där. det var det inte denna gången men jag blev jätte glad ändå för nu har dom börjat att komma tidigt igen klockan stämmer på bilden så ni ser själv men frågan är bara om det är en gylta,sugga eller årsgalt hahahhaha. ?? inte lätt att bedöma av denna bilden för den var lite suddig. men jag gissar nogmpå en galt runt 60-kilos klasen. Trevligt Linus Ser grisen det gör man, men könet..nja det blir svårt att se ..kikade själv åtlarna idag igen..full rulle minst sagt