Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Var och tömde kameran på bilder och lade ut extra goa matrester. Ser att det bra med gris varje kväll/natt vilket är kul fick även bild på något som jag inte ser vad det är.

Vad är detta? Räv? katt?

post-10839-0-52828900-1364476698_thumb.j                  

post-10839-0-06588600-1364476793_thumb.j

• Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Grävling?

Publicerat
  • Författare

även jag var och tömde min kamera på bilder, men det har inte varit gris där på 3 dagar nu :sad:  men får väl gjädjas åt dom här bilderna istället :thumbsup:  på bilden med rådjuret som visar röven tycker jag det ser ut som den är dräktig ? ser bred ut tycker jag.

post-10838-0-04130800-1364479925_thumb.j

post-10838-0-42020100-1364479939_thumb.j

post-10838-0-29702900-1364479954_thumb.j

Publicerat

Var och tömde kameran på bilder och lade ut extra goa matrester. Ser att det bra med gris varje kväll/natt vilket är kul fick även bild på något som jag inte ser vad det är.

Vad är detta? Räv? katt?

IMAG0966.JPG

Rev
Publicerat

även jag var och tömde min kamera på bilder, men det har inte varit gris där på 3 dagar nu :sad:  men får väl gjädjas åt dom här bilderna istället :thumbsup:  på bilden med rådjuret som visar röven tycker jag det ser ut som den är dräktig ? ser bred ut tycker jag.

Ser ut som du måste sätta dig någon dag ock skjuta lite fågel.  :tongue:

Publicerat

Fasen hör inte hit egentligen..men ändå på sätt o vis :smile: sitter o kikar på...

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Webbkamera/

fick syn på några årsgrisar 18.30..som sen fick sällskap av 1sugga med 1liten kulting :biggrin:

såg föst ut som en arg snabb fågel där den sprang :woot:

Publicerat

Vestjakt; ser ju ut som mård...

Har en som går på åteln, svåra att få tag på med bössan

Publicerat

Haft årsgrisar med sällskap av en sugga i några nätter innan i veckan men nu kommer hon själv och är sjukt försiktigt, anar födsel snart

Publicerat

Vad tror ni? Har 17 randiga på foderplatsen! Förra året hade ja runt 30 st! Förra året fick alla nästan samtidigt men tror ni att de kan vara så att dom är mer spridda i födseln i år? Och alla gyltor som är 1 år exakt nu tror ni dom kommer klämma ut småttingar i vår?

Publicerat
  • Författare

Ser ut som du måste sätta dig någon dag ock skjuta lite fågel.  :tongue:

haha ja kan  nog behövas

Publicerat
  • Författare

Fasen hör inte hit egentligen..men ändå på sätt o vis :smile: sitter o kikar på...

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Webbkamera/

fick syn på några årsgrisar 18.30..som sen fick sällskap av 1sugga med 1liten kulting :biggrin:

såg föst ut som en arg snabb fågel där den sprang :woot:

gör det ju visst :thumbsup:  as coolt att dom har fixat så att du inte behöver sitta och frysa i 5 timmar innan du får se gris. utan istället sitter och myser med datan i knäet en fredags kväll :tongue:

Publicerat
  • Författare

Vad tror ni? Har 17 randiga på foderplatsen! Förra året hade ja runt 30 st! Förra året fick alla nästan samtidigt men tror ni att de kan vara så att dom är mer spridda i födseln i år? Och alla gyltor som är 1 år exakt nu tror ni dom kommer klämma ut småttingar i vår?

är nog väldigt olika det där från plats till plats, och gris till gris men gyltorna kan nog klämma ut redan i vår. vi har en ganska liten Gylta/ (nu sugga tydligen :tongue: ) på våran åtel som har 3 st små randiga.

Publicerat

helo west det er en ugle som tager dine mus kalle.

Vad är detta? Räv? katt?

attachicon.gifIMAG0966.JPG                  

Publicerat

Jaa! :biggrin:

Nattens sittning gav inte som sittningarna innan enbart 1stor galt som kom på besök.

Nej, utan istället 10st varierande storlekar på årsgrisar däribland stora suggor..jag riktade in mig på 1 utav dem mindre, 20kg klassen.

Tiden gick o gick..

efter vad som kändes som en timme så fick 30-06:an med Oryxen tala när väl läget infann sig..knall o fall effekt :cool:

Bild kommer upp senare.

satt från 20.00-02.50 var hemma med grisen i garaget kl 05.00

till sist

GLAD PÅSK!

o

tat  lugnt med sprattelvattnet..

.. :whistling:

Publicerat
  • Författare

Jaa! :biggrin:

Nattens sittning gav inte som sittningarna innan enbart 1stor galt som kom på besök.

Nej, utan istället 10st varierande storlekar på årsgrisar däribland stora suggor..jag riktade in mig på 1 utav dem mindre, 20kg klassen.

Tiden gick o gick..

efter vad som kändes som en timme så fick 30-06:an med Oryxen tala när väl läget infann sig..knall o fall effekt :cool:

Bild kommer upp senare.

satt från 20.00-02.50 var hemma med grisen i garaget kl 05.00

till sist

GLAD PÅSK!

o

tat  lugnt med sprattelvattnet..

.. :whistling:

Grattis Minken !  :thumbsup:  perfekt påskskinka ju  :tongue:   :thumbsup:

Publicerat

Grattis! Bra urvalsskytte att ta en liten, du snackar slaktvikt va?

Själv har jag nu en grupp med en bamsesugga som har tre pyjamassmåttingar och till det ett gäng årsgrisar men jag vill inte skjuta på dem nu när de är så små. Kan gott få vara i fred. Hoppas i stället att min andra grupp om 8 st kommer tillbaka.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Det blev til en lille gris torsdag kl 2230 ca 40 kg nye tag i aften men ikke samme sted :thumbsup:  kalle.

Publicerat

Grattis! Bra urvalsskytte att ta en liten, du snackar slaktvikt va? Själv har jag nu en grupp med en bamsesugga som har tre pyjamassmåttingar och till det ett gäng årsgrisar men jag vill inte skjuta på dem nu när de är så små. Kan gott få vara i fred. Hoppas i stället att min andra grupp om 8 st kommer tillbaka. iPad Tapatalk HD

Lyfter på hatten :thumbsup:  japp det är slaktvikten jag syftar på :smile:

Publicerat

Ikväll/natt är det premiär för mig att sitta i vakkojan och hoppas på att får fälla första grisen vid den åteln som jag jobbat med i 4 månader. En polare med hund kommer att sitta med mig i fall det blir eftersök ...

Publicerat

Usch..vilka ärkesvin

Tror ni inte att man sitter vid samma åtel som sist där det fälldes en årsgris..

mycket riktigt gris på intågande..

otroligt mycket fnysande och trippande längs med skogskanten var det innan grisen ens kom fram

dock en ensam stor galt! inga andra grisar..

ja man säger då det :tongue:

1grävling syntes till för den delen oxså :wink:

Publicerat

Själv hade jag bara ett "sketet" rådjur framme i natt , satt så länge så det känns som en dlig bakfylla idag :sad:

Publicerat

På min åtel är det inget skjutbart bara suggor och pyjamasgrisar,men det blir nog bra till hösten!

Publicerat

Vi satt 4 man på 4 åtlar 18.30-22.30. En liten årsgris fälldes kl 22.10. En av oss hade otroliga mängder rådjur, 1 hade massor med smågrisar, utan sugga, 2 hade gris som inte vågade fram. Men en trevlig kväll iaf!

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Ingen gris dök upp igår  vi satt ifrån 17.30- 22.00 bara kyla och hjärnspöken som behaga dyka upp ;)

Publicerat
  • Författare

Det blev til en lille gris torsdag kl 2230 ca 40 kg nye tag i aften men ikke samme sted :thumbsup:  kalle.

Grattis calle lagom gris ju 40 kg :thumbsup: