Publicerat April 17, 201313 yr Tomt på gris några dagar nu. Misstänker avverkningen i närheten. Kron och rå verkar inte bry sig. iPad Tapatalk HD
Publicerat April 17, 201313 yr Jovars, lite flimmer och oskärpa men det syns..Tack! Ja, men det är sådant som man kan få ta med i beräkningen men de små syntes iaf och det var ju huvudsaken. Varsågod!
Publicerat April 18, 201313 yr Blir en sittning nu ikväll med rätt utrustning även fast det blåser lite. Hoppas på att grävlingarna dyker upp iaf=)
Publicerat April 18, 201313 yr Författare Blir en sittning nu ikväll med rätt utrustning även fast det blåser lite. Hoppas på att grävlingarna dyker upp iaf=) skitjakt på dig inte för att vara sån men grävlingarna är väl inte låvliga ? eller du ska bara kolla på dom hahah
Publicerat April 19, 201313 yr skitjakt på dig inte för att vara sån men grävlingarna är väl inte låvliga ? eller du ska bara kolla på dom hahah Nja inga grävlingar skulle skjutas. I så fall filmas allt slutade dock med 1-0 till vildsvinen. Blåste otroligt mycket. Tänkte då att jag ger upp trots 6mil till marken, fick iaf syn på några kultingar som var på väg ned till åteln ..sen på vägen hem med bilen den ca 1km långa grusvägen så druttade bilen ned i ett dike och oljetråget..o massa annat är sönder..film kommer på det med mig när jag muttrar om pickup osv har börjat bli dyrt o jaga dem mytomspunna jordfräsarna med ragg
Publicerat April 19, 201313 yr Författare vi har röjt på markerna bara 30 m ifrån åtlen och skogen runt om nu. så det har varit ganska grisfritt faktiskt men nu för några dagar sedan så hade det varit gris där igen dom hade bara ätit under spridaren och inte av majsen i tråget konstigt nog så det blev inga bilder på (hela veckan på gris ) men därimot en fin jäkla 6,a och en get i närbild + typ 20 duvor som äter upp majsen hahah nu är äntligen dom stora också låvliga ! (bortsätt från suggorna då! )
Publicerat April 20, 201313 yr Någon som åtlar med fisk? , läste någonstans att det sätter smak i köttet stämmer detta tro?
Publicerat April 20, 201313 yr Författare Någon som åtlar med fisk? , läste någonstans att det sätter smak i köttet stämmer detta tro? vi testade med surströmming lite en gång, och dom åt lite av det. men det har har jag mycket svårt att tro att det kan sätta smak på köttet ?
Publicerat April 20, 201313 yr Någon som åtlar med fisk? , läste någonstans att det sätter smak i köttet stämmer detta tro? Viss kan du åtla med fisk, dom skyggar ett tag av lukten men vänjer sig. Vildsvinets kött likaså som hönans ägg tar åt sig smak av animalier efter en tids fodring..så skippa det vildsvinet är ändå trots allt ett vilt som ska ha respekt
Publicerat April 20, 201313 yr Författare Viss kan du åtla med fisk, dom skyggar ett tag av lukten men vänjer sig. Vildsvinets kött likaså som hönans ägg tar åt sig smak av animalier efter en tids fodring..så skippa det vildsvinet är ändå trots allt ett vilt som ska ha respekt jag bor ju i södra småland och vi har våran åtel där med. och här har snön msält väck för typ 5 dagar sedan och isen har gått upp. kan detta gör att vildsvinen hittar massa egen föda och skiter i åteln
Publicerat April 20, 201313 yr jag bor ju i södra småland och vi har våran åtel där med. och här har snön msält väck för typ 5 dagar sedan och isen har gått upp. kan detta gör att vildsvinen hittar massa egen föda och skiter i åteln Tror de är så linus, samma i Nynäshamn tvär dött?
Publicerat April 21, 201313 yr Ren majs och vitt bröd brukar dock göra susen....ärtorna blir mindre intressanta så här års tror jag. iPad Tapatalk HD
Publicerat April 21, 201313 yr Majs räcker gott och väl. Har fått fler kultingar på flera ställen nu, verkar sena i år?
Publicerat April 21, 201313 yr Majs räcker gott och väl. Har fått fler kultingar på flera ställen nu, verkar sena i år? Har samma känsla med att dom är sena här! Förra året kom alla i början av mars, nu har ja haft kultingar från början av mars, och igår kom de nya småttingar till foderplatsen! Endast nån vecka!
Publicerat April 21, 201313 yr Jo nog är det så att dem börjar o dra sig till vallar och annat inne i skogen istället för att gå till dukat bord;)..apropå kultingar vet iaf om 2föryngringar dels den på film, och även en äldre som kom i Feb början på Mars mån. Men då jag inte har kamera på åteln så kan det även vara flera grupper av nya små
Publicerat April 22, 201313 yr Författare idag passade jag och brorsan på att flytta åteln när jag var ledig från skolan och det ändå inte har varit någon gris på ett tag. på den första bilden ni ser, det är så åteln såg ut. den låg bara på 30 meter avstånd till tornet. därför flyttade vi den idag sedan tog jag kort runt om för att ni skulle se hur det ser ut när vi ändå höll på så byggde vi en ny ställning till foderspridaren/tunnan. den blev lite hög men jä*ligt bra så nu sprider den i en aria av 3 meter typ perfekt har grisarna att göra länge så nu ligger åteln på 42 meter istället för 29-30 m det blev perfekt. vi röjde upp en fin plats på andra sidan vägen med lagom om träd.
Publicerat April 23, 201313 yr Var förbi åtlarna härom veckan och plåtade 2 vuxna och 10 randgrisar Trevliga foton
Publicerat April 23, 201313 yr Trevliga foton Tack! Var även trevligt att se hur mycket mat.. eeehh... gris det springer i skogen. Båda våra åtlar står på en mark med enbart skog men de är välbesökta. Vi är osäkra dock om hur många grisar som faktiskt har sin daglega på marken då vi börjat få in dem senaste året.
Publicerat April 23, 201313 yr De bilderna ser inte jag....bara frågetecken. Var ute och kolla in en ny åtel idag som jag startar igång på lördag. Redan gris där då en kollega slängt ut bröd. Koja, lampa, spridarställning finns så ska bara åka till Biltema och köpa en ny spridare. iPad Tapatalk HD
Publicerat April 23, 201313 yr Här är samma bilder fast länkade. Jag fick inte riktigt till tumbnails så det blev rätt stort inlägg såg jag. https://dl.dropboxusercontent.com/u/33091545/vilt/untitled%20%281%20of%204%29.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/33091545/vilt/untitled%20%282%20of%204%29.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/33091545/vilt/untitled%20%283%20of%204%29.jpg
Publicerat April 23, 201313 yr Författare Var förbi åtlarna härom veckan och plåtade 2 vuxna och 10 randgrisar du jobbar väl med det ? riktigt fina bilder
Publicerat April 23, 201313 yr Tack för komplimangen. Jobbar inte med foto men har det som sekundär hobby. Mörkret samt att jag satt vriden 90 grader med överkroppen i bilen gjorde att bilderna blev lite suddiga dock. Hade blivit ännu bättre om man kunde stått med kameran riggad på ett stativ istället så man slapp skakoskärpan.
Publicerat April 24, 201313 yr Jodå så att ... har haft en grupp fjolingar på kameran (mms) nu i veckan redan vid 2030-2100 samt efter midnatt , åkte dit i dag , lade ut nytt bröd , det andra var helt borta , tjärade träd och sen in i kojan lite efter 1930 , 2050 kom de punktligt lugnt och stilla , riktigt trevligt att titta på dem i tidig skymmning , 2054 avgick en liten galt med döden , passad ca 30 kg , som sagt , det går bra nu.... och "thank god " för mmskamera , har ju liksom 6,5mil till marken hemifrån !! Wingren