Publicerat November 14, 201312 yr Detta är en populär post. Gladast i stan som äntligen fått gris på åteln Vad väger en sån där kulting ca? (Dom stora runda brödkakorna man kan se på någon bild är ca 20cm i diameter)
Publicerat November 14, 201312 yr det var rejält trampat runt och skrubbat på tjärträdet och majsen var rensad! så nu blev det nya batterier inhandlade och kameran uppsatt ! nu får vi se om de kommer några nassar på bild Denna rekommenderar jag att du köper eller önskar dig i julklapp Linus. Använder den själv och har haft åtelkameran igång nu sen september och batteriet visar fortfarande fullt batteri. http://www.nettojakt.se/tillbehorspaket-till-scout-guard.html
Publicerat November 14, 201312 yr Författare bare på dem Linus, k. du Linus send en til Jonsson han vil gerne have juleskinke k. haha ja det kan jag göra
Publicerat November 14, 201312 yr Författare Denna rekommenderar jag att du köper eller önskar dig i julklapp Linus. Använder den själv och har haft åtelkameran igång nu sen september och batteriet visar fortfarande fullt batteri. http://www.nettojakt.se/tillbehorspaket-till-scout-guard.html vi skulle gjort det men råkade trycka på köp innan vi kom på oss.. men nu i vinter måste man nästa ha ett sånt batteri tack för tipset !
Publicerat November 14, 201312 yr Åtlarna går åthelvete, inte varit besök på över ca 1 ½ - 2 månader....!!!
Publicerat November 14, 201312 yr vi skulle gjort det men råkade trycka på köp innan vi kom på oss.. men nu i vinter måste man nästa ha ett sånt batteri tack för tipset ! et 4,5 amp 6v batteri koster 69 kr i biltema !!!!
Publicerat November 15, 201312 yr Författare Precis som ni sa så kom svinen igen !! ... (mest morsan som är ledsen över gräsmattan), men jag är mer glad över att det finns gris ! ) men i all fall så hade dom kommit tillbaka till gräsmattan, men denna gången hade dom inte nöjt sig med gräsmattan utan även tagit vägen ut till stugan,fårhagen och åkern. dom verkar fasen vara helt orädda. dom var där i onsdagsnatt eller torsdagsnatt. orkade inte kolla det igår så vet inte. tror faktiskt dom var där i natt.
Publicerat November 15, 201312 yr Precis som ni sa så kom svinen igen !! ... (mest morsan som är ledsen över gräsmattan), men jag är mer glad över att det finns gris ! ) men i all fall så hade dom kommit tillbaka till gräsmattan, men denna gången hade dom inte nöjt sig med gräsmattan utan även tagit vägen ut till stugan,fårhagen och åkern. dom verkar fasen vara helt orädda. dom var där i onsdagsnatt eller torsdagsnatt. orkade inte kolla det igår så vet inte. tror faktiskt dom var där i natt. Nej nu får ni allt plocka fram bössorna!
Publicerat November 15, 201312 yr Författare var även ute och kollade åteln och där hade det också varit gris !!! på bilderna i dagsljus har jag lagt ut ny mat igen. ( allt var taget innan) både äpple, majs och det lilla brödet åtelkamera-klockan går på sommartid så den är 1 timme för sen. så lite innan 12 var dom där på första kortet. tror det är en liten flock på ungefär 6-7 st 25 kg:os. ser ingen sugga på någon av bilderna i alla fall ... men dom klarar sig i denna storleken i alla fall
Publicerat November 15, 201312 yr Författare lite bättre bilder. tror kameran fick lite dålig fokus i bilderna + dimmigt. annars brukar den ta bättre bilder
Publicerat November 15, 201312 yr Författare bild 3 från vänster. han/hon tycker jag ser lite större ut ? förlåt för så mycket bilder
Publicerat November 15, 201312 yr Linus. Du som är en jäkel på att fiska. Peta upp 15 kg vitfisk och släng på åtelm så låter de bli gräsmattan
Publicerat November 15, 201312 yr Författare Linus. Du som är en jäkel på att fiska. Peta upp 15 kg vitfisk och släng på åtelm så låter de bli gräsmattanj haha, ja det kanske man skulle göra
Publicerat November 15, 201312 yr haha, ja det kanske man skulle göra Gör det Linus. På riktigt. Då slipper du böket i gräsmattan
Publicerat November 15, 201312 yr haha, ja det kanske man skulle göra ja Linus og det funker 100% kalle.
Publicerat November 16, 201312 yr Författare Gör det Linus. På riktigt. Då slipper du böket i gräsmattan ja Linus og det funker 100% kalle. får jag lägga i mörtstugan då vi kollade idag lite noggrannare och dom verkar vara lite dumma rent ut sagt dom har gått mitt ute på 3 åkrar sedan stannat och tagit det lungt och bökat lite på vägen till stugan sedan gått rätt in på gräsmattan. kanske är suggalösa, dålig uppfostran som helan och halvan kalleanka ?
Publicerat November 16, 201312 yr Författare har varit gris på det nya tjärträdet, våran egenåtel och grannens vi har hand om ! känner mig riktigt glad alltså, har varit gris 3 dagar i rad nu på den åteln vi har hand om. (den som bilderna är från) så nu idag la jag ut några sockerbetor, majs och äpple ! mumma det
Publicerat November 16, 201312 yr Hört någonstans att fisk sätter smak på köttet så jag skulle inte mata med för mycket fisk, Just saying! För övrigt hade jag besök av gris på åteln inatt för första gången på ett väldigt långt tag!
Publicerat November 17, 201312 yr Hört någonstans att fisk sätter smak på köttet så jag skulle inte mata med för mycket fisk, Just saying! För övrigt hade jag besök av gris på åteln inatt för första gången på ett väldigt långt tag! Alldeles rätt, detta har vi redan avhandlat i tråden. Under kortare perioder och i mindre mängder går det dock utmärkt. Fisk har samma effekt på syran för grisarna som larver så genom att slänga ut lite fisk när de gått åt gräsmattan som värst så väljer de bort gräset för fisken - voila problemet löst.
Publicerat November 17, 201312 yr Författare vi hade först uppe en hyfsat stor gris på morgonen med laget. men hundföraren o jag stötte den så den for ner över 1,5 mil i Blekinge ... när vi kom och skulle genskjuta hunden på vägen så kom jäkla grisen, han sprang över bara 40 meter framför oss, och vägde runt 100 kg (galt) hunden låg ungefär 400 m efter. sedan släppte vi igen på en annan mark och då fick hunden upp gris som han sprang efter. sedan när vi gick igenom där hunden tagit upp så stötte vi en gris bara 15 m ifrån oss. fick se en i alla fall idag ! såg även ett ganska stort lerbad på marken där vi fick upp galten
Publicerat November 17, 201312 yr vi hade först uppe en hyfsat stor gris på morgonen med laget. men hundföraren o jag stötte den så den for ner över 1,5 mil i Blekinge ... när vi kom och skulle genskjuta hunden på vägen så kom jäkla grisen, han sprang över bara 40 meter framför oss, och vägde runt 100 kg (galt) hunden låg ungefär 400 m efter. sedan släppte vi igen på en annan mark och då fick hunden upp gris som han sprang efter. sedan när vi gick igenom där hunden tagit upp så stötte vi en gris bara 15 m ifrån oss. fick se en i alla fall idag ! såg även ett ganska stort lerbad på marken där vi fick upp galten er du klar til grisjagt i helgen? du behøver ikke at bade i lerbad inden kalle .
Publicerat November 20, 201312 yr Författare fasen går bara bättre och bättre dässtu närmare vi kommer vintern ! och tidigt kommer dom här också ! klockan är på sommartid så redan klockan 20:10 är dom där ! // L
Publicerat November 20, 201312 yr Men det är vintertid du ska räkna på Linus för det är den normala tiden om vi inte hade haft sommartid. Sommartid är ett politiskt påhitt som jag inte har något emot.